Wel IP, maar kan niet surfen.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een klant van mij met kabelinternet via Telenet. Zijn internet komt binnen via een 3com USB adapter. Hij krijgt een ip toegewezen van telenet (213.xxx.xxx.xxx), maar hij kan niet surfen of zijn mail ophalen met outlook.

Alle instellingen (proxy's en dergelijke) staan goed.

Ook pingen naar www.tweakers.net lukt niet.

Hij heeft windows98se. Ook heb ik opgemerkt dat hij imesh heeft lopen...

Ik heb er al op zitten zoeken, maar vond het niet direkt :r

Ook de search leverde mij niets op.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Geef eens wat meer info. Heeft ie DNS, gateway etc ook?

Kun je pingen op IP? kun je de Gateway pingen ? Probeer zonder Imesh ??

• RumaNoV
Hij krijgt alles via DHCP. Pingen via ip heb ik nog niet geprobeert, maar stel dat ik kan pingen via IP, wat is mijn probleem dan?

Verwijderd

Als je WEL kan pingen naar een ip adres, maar niet kan surfen is het probleem hoogstwaarschijnlijk DNS.

• RumaNoV
En hoe kan ik dat oplossen? Ik heb gezien dat die foutmelding in IE over een dnserror ging. Hij zegt dat het probleem is gekomen sinds hij IE6.0 er heeft op geinstalleerd, daarvoor werkte het goed beweerd hij.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
proxy ?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-08 17:43

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nog rare vinkjes bij Extra / Internet Opties / Verbindingen / LAN-Instellingen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
RumanoVVV schreef op 20 maart 2003 @ 20:26:
Hij krijgt alles via DHCP. Pingen via ip heb ik nog niet geprobeert, maar stel dat ik kan pingen via IP, wat is mijn probleem dan?
Ik doe maar een gok, misschien een te strakke firewall, verkeerde poort dichtgegooid (53)?????

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• RumaNoV
Proxy instellingen staan juist, daar ben ik zeker van :-). Een firewall heeft de klant niet, maar hoe kan ik controleren dat die poort opentstaan en hoe zet ik die dan open (kben noob in dit srry)

Verwijderd

Internet Options > Connections > LAN settings en dan 'automatically detect settings' aanvinken? Ik noem maar wat. Je moet het probleem echt ff wat beter omschrijven hoor. We weten nog steeds niet

wat je voor router software gebruikt
of je een ip adres kan pingen
wat precies de instellingen zijn
etc

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
In IE: Extra -> Internet-opties -> verbindingen -> lan-instellingen -> automatisch configuratiescript gebruiken aanvinken en http://pac.telenet.be:8080 invullen.
Heb je dit al gedaan? Zo niet: doen, anders werkt't niet :)

• RumaNoV
Owkay, effe alles op een rijtje zetten dan.

Klant maakt verbinding via Telenet met een USB 3Com adapter. Hij krijgt een ip adres in de range van 213.xxx.xxx.xxx. Alles (dns, gateway,...) word verkregen via DHCP. Hij maakt geen gebruik van een router en firewall.

Pingen naar www.telenet.be lukt niet. Surfen in IE lukt niet (dnserror), mail ophalen via outlook lukt ook niet.

Proxy instellingen staan juist: http://pac.pandora.be:8080.

Stel dat het een dns error zou zijn, wat moet ik dan doen? Het moet in ieder geval softwarematig zijn. Kan het een winsock probleem zijn, want dit heb ik al veel tegengekomen.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
start > uitvoeren > %comspec%
ipconfig /all
dan de dns servers hier posten.. en dan proberen wij die wel uit ;) (als het een beetje meezit..)

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 20-03-2003 20:58 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:13
uitvoeren/regedit

Dan de zoeken naar de mappen winsock en winsock2 (deze mappen komen 2 x voor je moet de onderste hebben met providers erin) die haal je helemaal weg.

Ook even de netwerkomgeving leeg gooien. Dan opnieuw opstarten (soms moet je de nic opnieuw installeren).

Je kan dan weer internetten. Komt wel vaker voor. Hij houdt de dns vast van waarschijnlijk een andere provider.

[ Voor 12% gewijzigd door robbynaish op 20-03-2003 21:06 ]

• RumaNoV
robbynaish schreef op 20 maart 2003 @ 21:02:
uitvoeren/regedit

Dan de zoeken naar de mappen winsock em winsock2 (waarin providers staat) die haal je weg.

Ook even de netwerkomgeving leeg gooien. Dan opnieuw opstarten (soms moet je de nic opnieuw installeren).

Je kan dan weer internetten. Komt wel vaker voor. Hij houdt de dns vast van waarschijnlijk een andere provider.
Netwerkomgeving had ik ook al leeggemaakt, de 3com adapter stond er 3x in 8)7.

Dat van die winsock zal ik morgen is proberen. Ik ken een gelijkaardig probleem met telefoonverbindingen (ook de winsock verwijderen), ik wist niet dat dit ook bestond met kabelverbindingen.

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:13
Dit komt best vaak voor. Die mensen hebben dan vaak hun internet geinstalleerd met zo'n provider cd. Als je bovenstaande doet dan werkt het zeker

• ComBax
http://pac.pandora.be:8080 is NIET de proxy!!! Dit adres moet staan bij automatisch configuratiescript verkrijgen, net erboven! Anders werkt het langs geen kanten...

[ Voor 6% gewijzigd door ComBax op 20-03-2003 21:09 ]

• RumaNoV
@ ComBax. Sorry foutje, maar ik ken de proxyinstellingen en alle andere instellingen van Telenet ondertussen wel van buiten. Ik ben zelf twee jaar (tevreden) Telenetgebruiker.

Toch bedankt voor de hulp :-)

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 14-06 21:59
post eens de results van een "ipconfig /all" op deze machine , kunnen we eens kijken of de verkregen dns wel de correcte zijn of zo ( ben zelf ook telenet klant )

Kijk , dit zijn de mijne op dit ogenblik

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Annihilator>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : athlonxp
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : pandora.be
Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce MCP Networking Control
ler
Physical Address. . . . . . . . . : 00-04-61-45-CF-8D
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : (weg gelaten door mezelf )
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 81.83.239.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 195.130.132.97
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.130.131.2
195.130.130.2
Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 20 maart 2003 20:47:18
Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 20 maart 2003 22:47:18

C:\Documents and Settings\Annihilator>

[ Voor 82% gewijzigd door MPAnnihilator op 20-03-2003 21:16 . Reden: meer info ]

Mijn Specs

• ComBax
RumanoVVV schreef op 20 maart 2003 @ 21:14:
@ ComBax. Sorry foutje, maar ik ken de proxyinstellingen en alle andere instellingen van Telenet ondertussen wel van buiten. Ik ben zelf twee jaar (tevreden) Telenetgebruiker.
no problemo, 't was wel handig geweest had het daar aan gelegen, dan was het probleem opgelost ;)

• RumaNoV
Ik zal het morgen eens nachecken. De pc staat op het werk, dus dat is voor morgen. Maar als ik de oplossing gevonden heb, post ik ze hier. Kan mss handig zijn voor mensen die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

Verwijderd

Al eens gedacht om te checken op spyware? De kans dat er zoiets geinstalleerd staat is groot, aangezien die persoon Imesh draait.
Kijk eens even of NewDotNet ed. nergens te vinden is (Start/Find/Files & foldes/new* - vind je een mapje met een uninstaller in), heb zulke problemen met DNS al vaak kunnen oplossen op deze manier.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie Software Algemeen - FAQ

[ Voor 123% gewijzigd door Enforcer op 21-03-2003 10:11 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik kan nou nog steeds niet echt uit je berichten opmaken of je DNS server wel werkt.. Als http://213.239.154.12/ wel werkt (en http://frontpage.fok.nl/ dus niet) dan ligt het iig aan je DNS. Probeer in dat geval zelf even een DNS in te stellen, zoals 194.134.5.5 (Wanadoo).

Wees consequent, maar niet altijd

• RumaNoV
Spyware had ik al verwijdert met adaware. Het probleem was een kapotte winsock (door die spyware en imesh toestanden). De oplossing was dus effe winsock en winsock2 deleten in het register (thx to robbynaish). Herstarten en dan werkte het weer.

Ook heb ik de standaardinstellingen van IE teruggezet en een vinkje geplaatst bij "Http 1.1 gebruiken met behulp van een proxyverbinding"

Nu werkt alles terug perfect en zijn dus de klant en ik heeel tevreden :*)
Pagina: 1