Download bij gewoon internet per maand

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:25
Wij krijgen zeer binnenkort waarschijnlijk ADSL in ons dorpje en nemen dus het goedkoopste abonnement (Lite). Aangezien die abonnementen vaak een limiet van 1 Gig per maand hebben vroeg ik me af hoeveel je met normaal surfen, dus hier en daar een site bezoeken en zo nu en dan downen je download....
Dit downen van bestanden kan ik ongeveer wel zelf bedenken, maar het ophalen van de verschillende sites wordt al moeilijker.
Er zal ongetwijfeld al eerder al zo'n vraag zijn geweest, maar ik kon hem in de eerste 2 pagina's van de search niet vinden en nog verder in de historie zoeken heeft dan vaak niet zo heel veel zin.
Wanneer we hier ADSL krijgen zal er in de eerste maanden natuurlijk veel worden gedowned aan bestanden denk ik, dus tel ik dat niet echt mee.....Alleen dus sites bezoeken ben ik in geintresseerd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de lite bij zonnet had geen data limiet dacht ik :)

en ik had gelijk ;)
http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_lite.html#

[ Voor 46% gewijzigd door chucky666 op 20-03-2003 19:52 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:52

DarkSide

theres no place like ::1

jij kan heel wat sites bezoeken hoor wil je aan 1 gig of 2 gig komen...
Maar je kan ff een progje als DU meter gebruiken.
Die houdt je data verkeer bij.
Kan je kijken watje ongeveer in de eerste week downed.
Dat kan je dan met 4 vermenigvuldigen.
Kan je je gedrag aanpassen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Een wilde gok maar ik denk dat als je veel internet je niet boven de 100 mb uitkomt.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 19:53:
Een wilde gok maar ik denk dat als je veel internet je niet boven de 100 mb uitkomt.
Hoe naïef... Ik zit voor deze maand alleen al op 28 gb. Yep, onze limiet is 5 :/

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Yohan schreef op 20 March 2003 @ 19:54:
[...]

Hoe naïef... Ik zit voor deze maand alleen al op 28 gb. Yep, onze limiet is 5 :/
Veel internet als in: veel sites bezoekt

Als je divx gaat downen schiet het wel op ja :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• DarkSide
  • Laatst online: 06:52

DarkSide

theres no place like ::1

Yohan schreef op 20 maart 2003 @ 19:54:
[...]

jij zit aan 28 GB met het alleen bezoeken en lezen van sites?
zonder het downloaden of leechen van files?
Vindt ik knap?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik hou mijn eigen dataverkeer niet meer bij maar mijn ouders doen ca. 400 mb per maand. Dat is dus alleen mailen (aardig intensief), internetbankieren en gewoon wat sites bekijken.

Maar dat is dus relatief rustig internetten voor breedband.

Verwijderd

chucky666 schreef op 20 March 2003 @ 19:51:
de lite bij zonnet had geen data limiet dacht ik :)

en ik had gelijk ;)
http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_lite.html#
lees de kleine lettertjes maar eens. Fair use, en in de nog kleinere letters staat er 'gemiddeld gebruik 2 gig per maand'

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:25
Ik heb even nagedacht, maar m'n zusje en ik zijn toch ook wel fanatieke gamers, en zullen we dit dus ook wel gaan doen, maar dat neemt toch ook niet al te veel in toch....lijkt mij even belastend als surfen

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
tja ik denk wel dat als je op een bepaald moment je aansluiting hebt dat je meer gaat internetten omdat je er toch al voor betaald hebt en het verder niks meer kost (als je binnen je max blijft). Als je dan opeens de smaak te pakken hebt met downloaden dan kan het hard gaan. Kijk uit met progjes zoals Kazaa!

zoek anders eens uit of het makkelijk is om je abo te upgraden..... ik weet dat dat een jaar geleden een hoop problemen gaf. Als je vaak over je limiet gaat is het misschien goedkoper om een hoger abo te nemen.

Verwijderd

__00__ schreef op 20 March 2003 @ 21:10:
Ik heb even nagedacht, maar m'n zusje en ik zijn toch ook wel fanatieke gamers, en zullen we dit dus ook wel gaan doen, maar dat neemt toch ook niet al te veel in toch....lijkt mij even belastend als surfen
Gamen betekent behoorlijk wat data gebruik hoor@! Je bent constant aan het down/uploaden... Mn broertje heeft een hele tijd elke dag uren MOH zitten spelen, nou dat zag je wel aan het data verkeer :P Niet dat het uitmaakt met mijn abo, maar voor jou maakt het dus wel uit... ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Ten eerste, goed dat je zelf al gesearched hebt. Hier zijn wel topics over geweest, maar ik kan me voostellen dat ze moeilijk te vinden zijn.

Toch doe ik dit topic op slot, en wel hier om:
Elke pagina heeft een bepaalde grootte. Elk plaatje heeft dat. Alles wat je ziet genereerd dus dataverkeer.

Je kunt ervanuitgaan dat een standaard html pagina rond de 50KB is. Ga ervanuit dat elk plaatje 100KB is, en dar er op elke pagina 1 plaatje gemiddeld zal staan.

Hiermee kun je zo (grofweg) uitrekenen hoeveel dataverkeer je zult gaan genereren :)

ff sommetje: 1000MB / 150 KB = 6666 pagina's. Das per dag: 222 pagina's.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.