[XP] XP Installeren met domeinuser zonder domein

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Ik heb een laptop die ik gebruik voor mijn werk en prive. Op mijn werk log ik in op een domein en thuis heb ik een werkgroep. Dezelfde domein / werkgroep naam + DHCP server zorgt ervoor dat ik niets hoef te wijzigen aan mijn config wanneer ik switch tussen thuis en werk.

Nu is mijn laptop toe aan een nieuwe install ;) Ik wil dit thuis doen maar hier heb ik dus geen domein; Bij installeren wordt gevraagd om een domein / werkgroep. Dit kan dus niet want ik heb op mijn werk een domein.

Nu heb ik het installeren al eens thuis gedaan en onder de lokale user allerlei programma's geinstalleerd. Toen ik op mijn werk kwam moest ik me aanmelden op het netwerk waarna er een 'nieuwe domain user' aangemaakt werd op mijn laptop. Dus met nieuw bureaublad etc. Dit wil ik niet!

Mijn vraag is hoe ik mijn computer zo kan installeren (thuis) zodat ik morgen op mijn werk onder dezelfde user kan aanmelden op het netwerk, zodat ik alle instellen, bureaublad, etc. behoudt.

Ik draai trouwens Windows XP pro

Verwijderd

Check je
C:\Documents and Settings Map daar staan al je accounts in met alle instellingen zoals Desktop Favorieten etc

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:40

momania

iPhone 30! Bam!

De oplossing voor jou is verschillende hardware profielen...
Eentje die dus op een domein aanmeld en eentje op een lokaal netwerk/workgroup

[edit]
Oh, je wilt natuurlijk dezelfde user kunnen blijven gebruiken...
Wordt een beetje lastig denk ik.
Als je dan buiten het domein zou willen aanmelden op je pc dan zou je lokaal
kunnen aanloggen op je laptop, maar dan zit je nog niet in de workgroup.
Ik weet eigenlijk niet of je met verschillende hardware profielen wel de zelfde
user account kan gebruiken, maar je kan het even proberen..

[ Voor 60% gewijzigd door momania op 20-03-2003 19:57 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*