Toon posts:

[HTML] Celbreedte onafhankelijk maken van andere cellen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een bepaalde html/css code om cellen onafhankelijk van boven-/onderliggende cellen te verbreden of versmallen?

Ik heb geen idee welke naam dit heeft, daarom heb ik niet gericht kunnen zoeken. Ik heb al wel een aantal HTML tutorials doorgelezen. Helaas zonder resultaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

nee, een kolom heeft een vaste breedte over alle rijen, je zou rare tabellen krijgen anders. Je kan natuurlik wel met een colspan verschillende cellen samenvoegen.

of elke rij een aparte tabel maken

Maar waarom krijg ik de indruk dat ij de zoveelste bent die met een tabel een ingewikkelde opmaak voor elkaar probeert te krijgen? iets wat je veel beter, sneller en overzichtelijker met divjes en wat css kan doen (nofi als niet waar overigens)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:07 ]

Verwijderd

met een beetje creativietiet moet je een heel eind kunnen komen:

Een bepaalde cel kan je rowspannen (dat 1 cell meerde rijen in beslag neemt) en colspannen (dat 1 cell meerdere kolommen in in beslag neemt), dit werkt zo: <td colspan="hoeveelheid kolommen "> of <td rowspan="hoeveelheid rijen ">, let hierbij op dat je dan wel bij de volgende rij of kolom 1 of meerdere cellen weghaalt om een mooi resultaat te bereiken.

Daarnaast kan je ook de breedte en hoogte van een cell instellen <td width=" "> <td height=" ">, dit kan in pixels of procenten.
als je een beetje creatiet met deze tags omgaat kan je misschien een stuk verder komen.