omgekeerde van spam filter

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
laatste tijd krijg ik dus ineens redelijk wat spam op m'n goeie e-mail adres. maar nu leek het volgende me makkelijker:
in plaats van dat ik een spam filter installeer, wil ik dmv een programma ofzo aan kunnen geven welke mails mogen worden ontvangen (vrienden, werk etc.) en de rest moet ie laten staan, met de mogelijkheid deze aan de "goede mail" toe te voegen of deze te verwijderen.
want ik weet wel zeker dat mijn lijstje met goede maildressen kleiner is dan het aantal spam-adressen dat wordt gebruikt.
heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg (dus niet via outlook express regeltjes!) of waar ik zo'n soort programma kan vinden?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59
Hotmail: Junk Mail Filter op exclusive zetten...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

http://www.mailwasher.net/
Ik gebruik het zelf niet, maar het is redelijk bekend op het gebied van Spambestreiding. Ik gok dat het hier onder de instellingen wel ergens aan te passen is :).

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
MailWasher friendlist aanmaken en normaal+blacklisted mail bouncen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• efan
  • Niet online
djexplo schreef op 20 March 2003 @ 19:22:
MailWasher friendlist aanmaken en normaal+blacklisted mail bouncen
heb mailwasher net geinstalleerd maar waar kan ik deze optie die jij noemt vinden?

Verwijderd

Mailwasher is een mooie tool, maar dat bouncen slaat echt nergens op. 99% van alle spam e-mails heeft geen geldig From adres; headers faken is zo simpel. Door te bouncen maak je het spam-probleem alleen maar erger. Maar voor de rest is het een erg handig proggie!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 23:45 ]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Waarom? Ik gebruik nu een aantal maanden Mailwasher, maar het aantal junkmails is zeker achteruitgegaan.
Want de mails die er dus wel doorheenkomen komen ook nooit meer langs.

Omelette du fromage!

Verwijderd

Dxta schreef op 20 March 2003 @ 19:35:
Waarom? Ik gebruik nu een aantal maanden Mailwasher, maar het aantal junkmails is zeker achteruitgegaan.
Want de mails die er dus wel doorheenkomen komen ook nooit meer langs.
Als jij spam bounced dan krijgt een een of andere ongelukkige sukkel wiens e-mail adres toevallig is gebruikt in het From: veld dat bouncebericht toegestuurd. Ik krijg af en toe spam e-mails binnen die zogenaamd van mijzelf afkomstig zouden zijn! E-mail headers van spam zijn vrijwel altijd fake.

Echt, spammers zal het een zorg zijn of jij hun berichten bounced of niet. Dat jij nu minder spam ontvangt is waarschijnlijk puur toeval. (Die conclusie heb ik zelf trouwens ook pas later getrokken, want eerst bouncede ik ook alles en had ik ook het idee dat dat hielp. Dat bleek een illusie.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 19:44 ]

• efan
  • Niet online
djexplo, waar kan ik die optie vinden? of iemand anders die dit ook weet natuurlijk :) ??

Verwijderd

Ctrl+B opent het blacklist/friendlist window. Of tools -> options, kan ook.

Verwijderd

gebruik al een weekje of 2 popfile. Werkt perfect, misschien interesant even naar te kijken: http://popfile.sourceforge.net/

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bouncing kan je uitzetten. Verder werkt mailwasher erg goed. Alleen werkt de friends filter niet zoals ido wil. De friends filter zorgt ervoor dat alle mail van vrienden niet als spam wordt gezien. Verder flikkert hij niet automatisch de rest weg.

Wanneer je de optie aanzet om de email adressen na te laten kijken op de spamblacklist via een dns server wordt 90% van de spam herkent. Wanneer je verder nog een automatische herkenning gebruikt + friendslist wordt gewoon 99 % van je spam herkent. Je drukt op de knop "process mail" en je bent van je spam af.

Verwijderd

Die mailwasher werk prima als je slechts een paar emails per dag ontvangt. Als er echter een groot aantal accounts gecheckt moeten worden geeft ie allerlei errors. Verder kan de blacklist niet uitgezet worden (DNS spam wordt altijd op de blacklist gezet) en wordt de friend list zonder reden af en toe leeg gehaald.

Heeft iemand een power-spam oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 16:09:
Heeft iemand een power-spam oplossing?
Ander e-mail adres werkt het beste.
En anders moet je je spamfilter laten filteren op bepaalde woorden.
Als je bijvoorbeeld alleen maar nederlandstalige email ontvangt, kun je bijvoorbeeld alle email met het woordje "the" in de body blocken.

Verwijderd

Heb ook popfile geinstalleerd. Werkt echt geniaal, vooral omdat het openen van een ander email adres voor mij geen optie was!!!
Dus surf snel (nog eens) naar http://popfile.sourceforge.net/ !!!
Pagina: 1