Ik heb een AMD K7 @ 900 (256mb + a2k inet + 100mbit netwerkkaartje voor de netwerk thuis) en een P1 133 (64mb + 100mbit netwerkkaartje voor netwerk thuis)
Nu wil ik de internet connectie delen... ik had een crosslink gemaakt (volgens mij doet ie het goed want als ik hem aansluit gaan de lampjes branden van connectie op alle 2 de netwerk-kaarten). maar ik kan ze echter niet pingen
??
ik heb op me amd (met winme) die home networking wizard gedaan disk gemaakt in me p133 met 98se gedaan
maarja
niets gebeurt niets :\
toen zei iemand dat ik subnet mask bij beide 255.255.255.0 moest doen en bij server een ip van: 192.168.0.1 en die andere p133 192.168.0.2 en het werkt gvd niet ??!?! :\
kan niet eens pingen
iemand zeg me pleeeeeeeeeaaaaaaasssseeeeeeeee
hoe ik:
- internet connectie kan delen op deze pc's
- ik van me ene de andere pc de files kan accessen en downloaden/uploaden
alvast bedankt

Nu wil ik de internet connectie delen... ik had een crosslink gemaakt (volgens mij doet ie het goed want als ik hem aansluit gaan de lampjes branden van connectie op alle 2 de netwerk-kaarten). maar ik kan ze echter niet pingen
??
ik heb op me amd (met winme) die home networking wizard gedaan disk gemaakt in me p133 met 98se gedaan
maarja
niets gebeurt niets :\
toen zei iemand dat ik subnet mask bij beide 255.255.255.0 moest doen en bij server een ip van: 192.168.0.1 en die andere p133 192.168.0.2 en het werkt gvd niet ??!?! :\
kan niet eens pingen
iemand zeg me pleeeeeeeeeaaaaaaasssseeeeeeeee
hoe ik:
- internet connectie kan delen op deze pc's
- ik van me ene de andere pc de files kan accessen en downloaden/uploaden
alvast bedankt