Toon posts:

Hulp nodig met het opzetten van een simpel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD K7 @ 900 (256mb + a2k inet + 100mbit netwerkkaartje voor de netwerk thuis) en een P1 133 (64mb + 100mbit netwerkkaartje voor netwerk thuis)

Nu wil ik de internet connectie delen... ik had een crosslink gemaakt (volgens mij doet ie het goed want als ik hem aansluit gaan de lampjes branden van connectie op alle 2 de netwerk-kaarten). maar ik kan ze echter niet pingen
??

ik heb op me amd (met winme) die home networking wizard gedaan disk gemaakt in me p133 met 98se gedaan

maarja

niets gebeurt niets :\

toen zei iemand dat ik subnet mask bij beide 255.255.255.0 moest doen en bij server een ip van: 192.168.0.1 en die andere p133 192.168.0.2 en het werkt gvd niet ??!?! :\

kan niet eens pingen

iemand zeg me pleeeeeeeeeaaaaaaasssseeeeeeeee

hoe ik:

- internet connectie kan delen op deze pc's
- ik van me ene de andere pc de files kan accessen en downloaden/uploaden

alvast bedankt :(

:(

:(

|:(

Verwijderd

Begin eerst eens om directories te sharen
delen) in 1 van de twee windows bakken.. Kijk dan of je er bij kan met die andere.
(simpele test)

Oh ja .. Waarom twijfel je aan je utp kabel?
Zelf gemaakt? - Voor 15,- ben je van je gezeik af. Tip: Maak pas je eigen Utp als je een tester hebt, of als je als je er al genoeg hebt gemaakt zodat je jezelf geoefend kan noemen.

Dat met die ip-adressen is wel goed zo .. Het zou moeten werken.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 17:28
Internet-scharing in windows is ***

Gebruik liever een proxy-programma dat je gratis kunt downloaden bij tucows. Vooral Jana-server is een goed en leuk proxy-tooltje met veel extra's :)

Jana stond vroeger op de software-pagina's van Wish, maar die zijn verdwenen geloof ik... :'(

Verwijderd

Topicstarter
heb het echt goed gedaan volgens mij

en hoe kan ik hem testen?

heb echt dit gedaan:
1 - 3
2 - 6
3 - 1
6 - 2

en de lampjes van link branden dus volgens mij licht het niet aand ie kabel

(haal zowieso morgen wel ff een echte!)

Verwijderd

Misschien is het eerst eens handig om te vertellen, welk OS je draait, want als je NT of w2k draait is het simpel te regelen :)

Verwijderd

Op http://www.regenboog.net/thuisnetwerk/thuisnetwerk.html staat een perfecte beschrijving hoe je een netwerkje aanlegt.

Met behulp van deze beschrijving is het zelfs mij gelukt om een goed draaiend netwerk te installeren.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
ik heb een goed draaiend netwerkje van 2 computers
op beide heb ik nu winroute staan mar ik krijg via het netwerk geen verbinding met het internet
beide computers staan op de IP die ik van mijn provider heb gekregen.
moet ik die nu veranderen ofzo?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

probeer eerst eens 127.0.0.1 te pingen zonder kabel erin dan het ip adres van de kaart zelf

Verwijderd

Als je de ander niet kunt pingen, dan is of de kabel niet goed of de netwerk-kaart heeft een conflict/kapot.

Is TCP/IP wel ingesteld op die netwerk-kaart?
De rest van je netwerk instellingen moet je pas later bekijken.

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 22:25 schreef Piet Marisael het volgende:
ik heb een goed draaiend netwerkje van 2 computers
op beide heb ik nu winroute staan mar ik krijg via het netwerk geen verbinding met het internet
beide computers staan op de IP die ik van mijn provider heb gekregen.
moet ik die nu veranderen ofzo?
begin eens om in 1 pc 2 netwerkkaarten te stoppen. 1 netwerkkaart voor internet, en 1 voor je lokale netwerk. Dan zet je op die computer ook 'winroute'. Zorg er dan voor dat de juiste netwerkkaart het juiste ip krijgt. Dus die voor internet je internetip adres. En voor je lokale netwerk een zelf bedachte bijvoorbeeld 192.168.1.1. Vervolgens haal je winroute van je andere pc af, en geef je de netwerkkaart van die andere pc een ander ip bijvoorbeeld 192.168.1.2. Dan moet je ervoorzorgen dat winroute op goed is ingesteld en gaaaaaan...
Pagina: 1