Printer krijgt wel signaal maar drukt niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik heb het volgende problemen onder Windows XP:

De printer kan wél worden geïnstalleerd, maar er kan niets worden afgedrukt. De printer krijgt wel een signaal (zowel bij een Laserjet 4L als 5L gaat het ledje branden dat de opdracht is ontvangen) maar de printer doet verder niets. Ook verschijnt er geen foutmelding.

In de search kon ik geen vergelijkbaar probleem ontdekken. Ook heb ik de nieuwste drivers van HP gedownload.

Het probleem is ontstaan na een installatie van Windows XP home ed. op een Dell 8100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Laatst online: 26-02-2023

Fritske

'Knowledge' is power

Drukt de printer wel een testpagina af? anders kan het aan de printer liggen. Kijk ook eens naar de bi-directionale communicatie met de printer.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
De printer drukt wel de testpagina die je via de printer zelf kunt afdrukken, maar niet de testpagina van Windows. Het vreemde is dat 2 verschillende printers exact hetzelfde probleem hebben. Zou de printerpoort "gedeeltelijk" stuk kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 22:49
In een vaag verleden had ik op mijn werk hier ook problemen mee. Het bleek toen te gaan om de postscript instellingen. Misschien dat je hier nog wat mee kan rommelen. (andere driver) Verder zou ik het ook niet weten, heb je nog niet ergens een andere pc staan waar je misschien de instellingen van over kunt halen?
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik heb exact dezelfde printer (de 4L dan) op een andere Windows XP aangesloten en hier werkt de printer wel. Ik zag wel dat op de HP site een tweetal printerdrivers voor de 4L en 5L (zijn dezelfde drivers) zijn te downloaden. Het verschil zat 'm in de Postscript. Zal dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Helaas ook geen oplossing... nog steeds hetzelfde met beide printers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Voor mensen die nog met dit probleem te maken krijgen hierbij mijn oplossing. In de bios verander je de printerpoort instelling van ECP in EPP. Laat in Windows XP alles gewoon op ECP staan. Voor mij was dit de oplossing.
Pagina: 1