Toon posts:

XFX Gforce MX440 SE DDR gaat op zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier 2 identieke systemen staan, met een Athlon2000+XP cpu op een MSI plankje. Hierop staat een grafische kaart XFX Gforce MX 440 SE DDR mte tv-out.

Probleem is dat zodra de bijgeleverde drivers, dezelfde als die van Nvidia zelf, worden geinstalleerd, de monitor nooit in de Windows desktop beland, maar vlak daarvoor op zwart gaat. Er is dan ook geen schijfactiviteit ten teken dat ie verder zou doorstarten.

Zodra ik de drivers vervang door standaard PCI VGA drivers, dan werkt het systeem vlekkeloos, zijn het op 640x480 pixels... Installeer ik de drivers weer, dan is het probleem terug.

iemand enig idee?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een pc die ik hier ondanks had had hetzelfde probleem. Dat was een AT voeding, die ik vervangen had door een ATX (mobo ondersteude beide). Die ATX was bovendien ook zwaarder. Heb je al een andere voeding geprobeerd.

Ondanks dat ze identiek zijn kan er misschien 1 van de 2 voedingen brak zijn.

Verder zou het kunnen dat je refresh rate te hoog staat. Veilige modus en dan de refresh rate op 60 hz zetten.

Verder staat er ook nog iets in de VB Faq:
Ik heb geen beeld meer als...

Ik heb geen beeld meer als ik nieuwe drivers installeer/resolutie verander/kleurdiepte verander/overig (doorhalen wat niet van toepassing is). Dat is balen, maar misschien is er wat aan te doen
Kom je Windows niet meer in dan moet je je videokaartdrivers in de veilige modus weggooien uit apparaatbeheer en eventueel je monitor ook als het niet wil lukken. Krijg je in windows zelf opeens geen beeld meer (bij resolutie veranderen oid) dan ligt dat waarschijnlijk aan de refreshrate van je monitor. Je videokaart kan bijvoorbeeld 120Hz uitsturen terwijl je monitor maar 100Hz ondersteund. Probeer eens te testen of je op 60Hz het probleem ook nog hebt, vrijwel alle monitoren halen met normale resoluties altijd wel 60Hz. Als het op 60Hz zetten niet goed lukt moet je ff je monitor in apparaatbeheer deleten en gewoon met een standaardmonitor gaan werken, dit om te controleren of het aan de instellingen van je monitor ligt. Als je een programma hebt om je resfreshrate op een vaste setting te zetten (nvreffix bijvoorbeeld) dan moet je die even uninstallen om te kijken of het daaraan ligt.
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 63% gewijzigd door Glashelder op 20-03-2003 19:16 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc