Toon posts:

HCC inkopen: hellup!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hulp nodig voor mijn HCC inkopen. Ik weet wel wat ik wil, maar ik weet het niet goed... juist.

In ieder geval, ik wil een fijne Duron die ik goed over kan klokken. ik dacht eerst dat ik simpelweg de snelste (800 mhz) moest kopen, maar ik hoor dat de 700 veel meer kans heeft dat ie de 1000 Mhz haalt.
Welke moet ik hebben? En welk moederbord daarbij?
Misschien moet ik ook een kast kopen (moet nog even checken hoeveel Watt ik hier heb. Zou het namelijk niet weten) dus welke is dan goed?

Ok, verder. Ik wil een nieuwe videokaart (Voodoo3 is een bottleneck. Niet zo'n beetje ook), en de MX lijkt me de beste voor het geld. En dan vooral de Cardexpert versie. Klopt dat ongeveer, of ben ik dom?

128 Mb 133 geheugen leek me ook wel wat, maar ik gebruik op het moment 128 Mb 100 geheugen. Zal ik het naast elkaar gebruiken (toch een vette 256 mb) of heb ik meer snelheidswinst als ik de 133 versie in z'n eentje gebruik?

Ik dacht zo'n 1200 piek uit te geven, kast even niet meegeteld. Haal ik dat?

Velen dank op eventuele antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, nog iets. Zullen er op de HCC unlockte durons te krijgen zijn, en zo ja, welke verkoper is betrouwbaar?
Ik woon in Wassenaar (ivm garantie).

Verwijderd

duron 700 = 250
abit kt7 = 420
cardex *D gf 2mx = <400
1* 128mb 100mhz = 200 (dus je hebt dan 256)
totaal 1270, waarschijnlijk kan je het nog goedkoper krijgen op hcc

Verwijderd

Topicstarter
Is PC-133 geheugen niet slimmer, ivm toekomstige bottleneck. Dat ene tientje wil ik best iets zekerder voor zijn.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
Bovenstaand kun je kopen bij graficall, zit in Leiden ivm garantie maar een poosje terug was hun service bagger, schijnt nu erg verbeterd te zijn.

duron loopt op 100mhz bus, aangezien duron niet erg relaxed overclocked met fsb ga je multiplier ontlocken.
(je kan je fsb wel omhoog gooien maar misschien met 5 a 10 mhz max.)
dat doe je door de l1-bruggen te verbinden, je hoeft dus niet speciaal een ongelockte duron te kopen.
het bijkomende mazzeltje :) is dat je dus 100mhz geheugen kan gaan kopen.
Veel mensen zullen je dit afraden maar ik zou het toch wel doen.
Als je namelijk weer een nieuwe processor en mobo gaat kopen is de kans toch erg groot dat je ddr-geheugen op je nnieuwe mobo moet planten en dat je ff niks meer hebt aan je sdram.
goed het is maar een paar tientjes die je bespaard maar ja is toch weer binnen.
(dit is mijn idee, ben niet helemaal zeker van of anderen ook zo denken.)

Verwijderd

Je kan de 800 wel kopen, die kan namelijk de 1100 halen. Koop een MSI KT7 PRO 2 en je hebt een superstabiel bord en nog goedkoper ook. Met de MSI kan je je proc ook verder overclocken dan met de abit.

ZORG DAT JE GEEN MSI KT7 PRO 1 HEBT. MET DIE KUN JE MOEILIJK OC-EN.

Je kunt beter de Hercules geforce 2mx kopen, die heb je met een beetje geluk al voor 349 gulden (Computerland).

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.

Verwijderd

ja 133mhz geheugen erin stoppen.............heb je veel meer aan.ivm overclocken.
En het is bij sommige winkels zelfs 180 piek 133mhz geheugen 128mb.............en op de hcc nog goedkoper.

Ray_NL

Verwijderd

Ik wil ook geheugen gaan kopen 128 mb 133 mhz op hcc dagen hoe duur is dat dan ongeveer?

Verwijderd

op http://www.ixbt-labs.com/cpu/duron-600.html staat onderaan hoever je welke Duron kunt overklokken. En hoe je de L1 bridges kunt verbinden. Neem de 650 maar bv

De MSI K7Tpro 2!! is super en goedkoop (te herkennen aan de gouden heatsink op de northbridge) en heeft multiplier in bios:* en ATA-100

256MB is altijd sneller (gewoon pc133 erbij)

En ga voor een A-open kast (HQ-08) :9

En koop niet, ik herhaal; niet, bij computerland:r:r:r. Hele slechte service!

GF-mx is ok op lage resoluties, als je geen grafisch werk doet (2D is niet zo goed :r)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Vooral die mobo klinkt belangrijk.

Aangezien dit tweakers.net is, zal 1024 x 768 vast onder lage resoluties vallen :)

Ik hoor errug veel over die hercules, dus misschien is dat inderdaad beter dan cardex. Cardexpert is vast toch alleen maar overgeklokt naar waarden die ik zelf ook nog wel kan halen.
Hoewel... er zit wel 5.5 ns geheugen in, whatever dat is. Klinkt snel.

Dat unlocken he, dat gaat toch met een simpel potloodje? kan ik gewoon een lijntje trekken dan ofzo? Klinkt zo raar ontechnisch. Dat de Athlon classic moest worden gesoldeerd was echt zoiets van 'ja, natuurlijk', maar potlood... ik weet het niet. Moet dat dan in een stofvrije omgeving, of is het lang niet zo riskant als ik denk?
Mag trouwens vast niet gummen :)

Ik weet het, waarschijnlijk vrij domme vragen, maar dit moet mijn eerste overklok projectje worden. Vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand op m'n icq lijst verteld me net dit, en haalt het uit het HCC blad:

"Onderaan een Duron zitten allemaal puntjes. Als je hem wilt overklokken zal je een paar verbindingen moeten doorsnijden en een paar anderen contact moeten laten maken. Moeilijk werk. Met 2 moederborden (Abit KT7 met RAID controller en Asus A7V zonder onboard sound) hoef je alleen maar een paar pinnetjes met elkaar te verbinden op de Duron en dan kan je het moederbord de rest laten doen."

Ok, dat klinkt dus niet leuk. Ik wil nu dus wel die MSI blabla pro 2 hebben, en verder dacht ik eigenlijk alleen wat potlood lijntjes te trekken, de duron op de mobo te bevestigen, cooler erop en verder ervanafblijven en met de bios spelen.
Zijn ze in de HCC gewoon vergeten de pro 2 erbij te betrekken, of hebben ze gelijk?
En wat is hun homepage (van MSI)? Die nederlandse homepage staat geen pro 2 op.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
5,5 ns geheugen is sneller als bv 7 ns geheugen en beter over te klokken (eigen ervaring).

Ontlocken gaat idd gewoon met een hb potloodje, maar waar wil je dat dan stofvrij gaan doen?
In dresden bij de processorfabriek >:)?
Dat kun je gewoon op je bureau doen, geen probleem.
Zoek ff in de search op %l1% dan lees je precies hoe het zit met ontlocken.

Met de kt7 pro2 hoef je ook niet te snijden enzo, ik kan je de kt7 pro2 trouwens wel aanraden want die is meer stabiel als bv een a7v het raidbordje van abit, aangezien dit je eerste projectje is is dat ook wel belangrijk.

De kt7 was toen nog niet voor handen toen dat stukje in de c't werd geschreven.

www.msi.com.tw

en domme vragen bestaan niet, het is altijd leuk een wassenaarse medetweaker te hebben :D

Verwijderd

Ik blijf nog steeds twijfelen tussen een abitkt7 zonder raid en de msi-k7tpro2. De een zegt weer dat abit sneller is de ander zegt weer dat MSI sneller is :? Ook verschillen de meningen over de stabiliteit nog al. En op anandtech haalt de msi2 lager dan abitkt7. Wel maar 0.5 punt maar ja ik wil wel waar voor mijn geld want ik heb nu een p3-500 met een waardeloos msi-6163va moederboard en ik wil eindelijk weleens iets goeds. Dus een TBird900 met abitkt7 of msi2.

Trouwens by the weg. Heeft iemand toevallig infineon 133mhz 128mb geheugen op een ABitkt7 of MSI2 want ik ben benieuwd wat daar de score van is in sisoft ofzo. Ik heb dit geheugen namelijk, maar ik wil nog een reepje bij bestellen, maar ik kan het niet goed testen want voor geheugen snelheid is mijn mobo de bottleneck en dus haal ik met 64mb 100mhz cas3 ter waarde van een knaak en een bosje kont haar net zo hoog als mijn infineon. Dus wie heeft wat results for me..

Oh ja liefst van Comtronics want daar heb ik het gekocht.

Ik kan (nog een vraagje) mijn p3-500 met highscreen 250wattkast + koelermaster + Msi6163va nu verkopen samen voor 610,- doen of niet? Ik wil er namelijk snel vanaf omdat ik dan op de HCC de Tbird en een 300watt en een goed mobo kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Harry B, je bent maar een maand ouder dan mij! En Wassenaarder! Dan zit je vast op Rijnalnd, Adelbert of misschien net als ik al eerstejaars vervolgstudie. Grappig.
Ennieweej, bedankt voor de tips n tricks. Pro 2 wordt het dus, zekers.

Enne ik zou zeker verkopen. Ga ik ook doen misschien, en wat moet je er anders mee? Netwerk maken? nah.
En over dat waar voor je geld, volgens mij is de pro 2 goedkoper (100 piek ofzo) dan die andere. Dus een klein benchmark verschilletje doet er niet toe. Voor 100 piek heb je een leuke tv kaart ofzo. Of 64 mb geheugen :).
Pagina: 1