Toon posts:

[kodak DC280] Krijg geen verbinding meer met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ong. 2½ jaar heb ik een Kodak DC280 Zoom, een 'oud beestje' dus, als ik alle andere camera's zie in GT :o

Tòt een format + schone installatie van mijn pc deed-ie het prima met USB verbinding. Foto's haalde ik met ACDSee naar de pc, ging snel en werkte ideaal. Nu krijg ik geen foto's meer naar de pc gedownload. Op de pc stond Win2k + SP3, als upgrade van Win98 (waar foto's downloaden van camera het ook goed op deed)

Situatie nu:
PC: Win2k + SP3
Camera: Kodak DC280 Zoom
Verbinding: USB

Wat heb ik geprobeerd:
-> Gezocht op GoT; schijnen niet veel GoTters met deze camera te zijn
-> Kodak site doorzocht
-> Andere usb-poort geprobeerd
-> Firmware van camera ge-update
-> driver ge-update
-> Win2k USB patch geïnstalleerd

Ik ben uitgepuzzeld en raak enigszins gefrustreerd; iemand met een gouden tip?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Cardreader, werkt altijd.

Wat doet hij nog wel? Maakt de PC verbinding met de camera? Werken andere USB apparaten ook?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen cardreader ;)

Met andere usb-apparaten zijn er geen probelemen; scanner, printer, al dan niet via USB-hubje doen het gewoon.
PC herkent ook gewoon de camera, via hubje òf rechtstreeks usb-poort op pc. Maar zodra ik 'em wil openen, het zij via 'Deze Computer' (waar-ie dan gewoon tussen staat), hetzij in ACDSee, krijg ik de melding: 'Kan geen verbinding maken met camera'.

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: ik moet kiezen tussen het aanschaffen van een cardreader of het installeren van Win98 + dan Win2k erover heen :? :{

Verwijderd

Maar, waarom deed-ie het dan eerst wel, en nu niet meer?

Al andere programma's geprobeerd? Of ACDSee opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 01:26:
Maar, waarom deed-ie het dan eerst wel, en nu niet meer?
Als ik daar het antwoord op wist, dan had ik nu foto's op mijn pc ;)
Maar zie mijn tweede "oplossing", naast het kopen van een cardreader: de vorige Win2k versie was een upgrade over Win98SE heen, waaronder hij het wel deed; ik vermoed dat daar de truc zit.
Al andere programma's geprobeerd? Of ACDSee opnieuw geinstalleerd?
Ja, geen enkel programma doet het, de pc krijgt gewoon geen verbinding, ook niet via de verkenner. Zelfde melding: "Cannot communicate with camera".

Verwijderd

Ik weet niet of je het al weer aan de gang hebt maar je kan het volgende doen.

Haal Kodak software er van af en instaleer daarna de Kodak software.
Als dit geinstaleerd is dan start je de computer opnieuw op en instaleer je een USB update van deze website af:
http://www.kodak.com/glob...lnplatform=Windows%202000

sorry voor de lang URL

Als je die patch geinstalleerd hebt dan start je de computer nogmaals op en dan kan je de camera weer aan sluiten.
Controleer even in "deze computer" of je hand matig de foto's kan over zetten.

Die update van die site is een windows 2000 USB driver update maar werkt prima op windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel dat je alsnog reageert :)
Ik heb het nog steeds niet aan de praat; ik leen nu regelmatig een cardreader en als het maar om een paar foto's gaat, gebruik ik de seriële poort.
Die update van die site is een windows 2000 USB driver update maar werkt prima op windows XP
Ik gebruik Win2k en heb die patch ook gedraaid (zie eerste post ;)). Maakt dus -iig op mijn pc- niets uit. Helaas...

Verwijderd

Wat je evnetueel nog kan doen in het register is kijken naar register sleutels die zijn blijven hangen en danig in de weg kunnen zitten.

Ik weet niet of je bekend bent met het registr maar is niet zo heel moelijk.

klik "start" en daarna "uitvoeren" en type in "regedt32" zondfer de aanhalings tekens.
Het scherm wat nu opent bestaat uit meerdere schermen en eentje is er van HKEY_LOCAL_MACHINE
klik op de + voor System en daarna op de + voor CurrentControlSet en daarna op de + Enum en daarna op de + voor USB.
Je ziet hier een aantal mappen die beginnen met VID .
Als er eentje tussen staat met VID_0000&PID_0000 dan mag je die er uit gooien die is namelijk van een onbekend apparaat .
klik die map aan en klik in de werk bal op beveiligen (geloof ik dat het heet) en daarna op permissions(ben ff het Nederlandse woord kwijt).
hier zie je een optie om volledig beheer toe te staan en deze moet je aan vinken.
Als dit gedaan is dan kan je de map verwijderen via bewerken in de taak balk.
Staat er nu een map tussen die begint met VID_040A%PID_xxxx dan mag je die er op dezelfde manier uitgooien.
Die is namelijk van de Kodak camera .
Hierna de camera weer aan sluiten als je de drivers en USB update hebt geinstalleerd.

Als het nu nog niet lukt kan het lastig worden.
Dan kan het eventueel een programma zijn wat mee draait op de achter grond.
chipset??

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedankt _o_ (en die gebruik ik niet vaak :o)
Er stonden 6 submappen in desbetreffende map in het register; die verwijderd en alles opnieuw op de 'goede volgorde' geïnstalleerd en ik kan weer via Verkenner bij mijn foto's :)
ACDSee en Photoshop Album willen -nog- niet (ACDSee zegt dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht, Photoshop Album start mijn scanner op :{) maar via de Verkenner foto's op mn hd zetten zonder voor elke foto een volle minuut uit te hoeven trekken (seriëel) is een verademing!

Nogmaals bedankt!!!

Verwijderd

Graag gedaan.

Is een trucje dat ik bij Kodak tech support geleerd heb en heel vaak werkt.
werkt ook makkelijk bij troubleshooten van andere USB apparaten.
Pagina: 1