Toon posts:

Foutmelding bij foto's uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet regelmatig de de website van mijn vader's zaak bijhouden en dat verliep altijd zonder problemen. Omdat mijn vader op de zaak alleen nog maar 56K verbinding heeft (niet voor lang), heb ik het (voor de eerste keer) thuis geprobeerd. Dat verliep dus niet al te succesvol.

De webmaster (overigens niet ik dus) heeft voor het 'occasions-op-de-site-zetten' een speciaal proggie gemaakt, waardoor het heel simpel is een occasion (dit geval een caravan) op de site te zetten.

Bij het uploaden van wat foto's kreeg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Foutmelding2.JPG

Ik heb gekeken, maar als ik op het desbetreffende bestand stil ga staan, staat er toch echt dat het een .JPEG bestand is ('JPEG-formaat').

Wat moet ik nou doen om die pics toch op de site te krijgen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
haal allereerst de spaties weg en vervang ze door een "_" en vervolgens maak je de .JPG lowcaps (.jpg dus). Als het dan nog niet werkt moet je de webmaster schoppen :)

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 20 maart 2003 @ 18:00:
haal allereerst de spaties weg en vervang ze door een "_" en vervolgens maak je de .JPG lowcaps (.jpg dus). Als het dan nog niet werkt moet je de webmaster schoppen :)
Hoe maak ik er dan .jpg van? Dat behoor je er toch gewoon achter te zetten? Ik heb dat namelijk wel geprobeerd, maar zonder resultaat. Nou heb ik toen nog wel die spaties ertussen gehad.
Maar het vreemde is dat ik precies hetzelfde als op de zaak te werk ben gegaan, maar dat werkte dus kennelijk niet.

Op de zaak is het trouwens Win 98 en hier is het Win XP.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:43

Zoefff

❤ 

Je moet in de explorer bij "Extra --> Mapopties --> Weergave" het vinkje weghalen bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weghalen, zodat de extensie erachter komt te staan.

Vervolgens ga je naar het desbetreffende bestand(en), en verander je ".JPG" in ".jpg", het kan idd best zijn dat je site zich daar in verslikt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Zoefff en sdomburg! Het is gelukt: ik heb de spaties gewoon kunnen laten staan. Het enige was dat ik de extensie dus moest veranderen.
Kijk hier voor het resultaat en als je nog interesse hebt in een caravan 8)

Pics zijn trouwens gemaakt met een Nikon Coolpix 775. Sommige foto's zijn niet scherp, maar ik vind het altijd zo moeilijk zo'n ding stil te houden bij het maken van een foto ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 18:55 ]