Toon posts:

linksys befw11s4 v3 wireless verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n ding gekocht en werkt perfect :9 alleen wil ik het bereik van de router wat verbeteren en ik dacht toch hier ergens gelezen te hebben dat met een firmware ging ofzo ik heb de usa firmware er al in geflitst maar merk geen verschil :( weet iemmand hoe dat ook alweer moet of hebben jullie nog meer leuke stettings om hem te verbeteren alles is welkom 8)

Verwijderd

Topicstarter
kick?

Verwijderd

Topicstarter
nou weet echt niemmand het dan

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
-=: Het Grote Wireless Topic :=-
misschien heb je hie wat aan staat hoe je je berijk kan vergroten doormiddel van een anderw antene

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

als je een Linksys Wap11 v2.2 hebt kun je hem omflashen naar een Dlink DWL900AP+ :)

http://www.beverwijk-wireless.com

Verwijderd

Klubbheads schreef op 27 March 2003 @ 23:45:
als je een Linksys Wap11 v2.2 hebt kun je hem omflashen naar een Dlink DWL900AP+ :)

http://www.beverwijk-wireless.com
Ja dan wel ja, maarruh...., hij heeft dus een befw11s4 |:(

Die heb ik overigens ook en ik merk dat het bereik al sterk verbetert als je de hoek van de router verandert en het ding zo hoog mogelijk zet.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
De radio in dat ding doe staat standaard uit de fabriek ongeveer 17dBm.
Maar als je een beetje kan programmeren en weet hoe je de ROM kunt uitlezen en aanpassen (nu niet denken dat ik dat kan) dan kan je vrij eenvoudig het zendvermogen verhogen naar de maximale 20 dBm die de radio in zich heeft.

Het is verder niet illegaal om te doen. Je verliest waarschijnlijk wel het recht op garantie als je het doet.

Een andere mogelijkheid om het maximale toegestane zendvermogen uit de antennetjes te jagen is om een booster te gebruiken.
Ik weet niet of die dingen al in Nederland te koop zijn. Ik zag ze al wel in Duidsland te koop staan http://www.immobear.de/catalog/default.php?cPath=43
Als je het mij vraagt kan je dan net zo goed een extra access piont kopen voor dat geld om zo je netwerkdekking op een degelijke manier uitbreiden.

Het veranderen van de positie van de antennes kan ook veel helpen. Zet dan één antenne in horizontale stand, en de andere in verticale stand. Dat helpt vooral goed bij het gebruik van PCMCIA kaartjes waar de antenne op een horizontale positie staat.

Verwijderd

Topicstarter
si signor trankilo dat wilde ik horen maar hoe kom ik aan het progje waarmee ik de rom kan uitlezen en bewerken ik heb al een site gevonden wat ik moet veranderen maar het progammatje kan ik niet vinden

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik weet in ieder geval dat je met het programma TFTP van Weird Solutions een nieuwe ROM image kan uploaden.
Misschien kan je de ROM ook wel op die manier uitlezen en het BIN file in een programma als UltraEdit bewerken.
Pagina: 1