Ej 
Ik heb ooit eens lang geleden meegedaan met de IA van Shift voor LCD'tje van eio.com.
Nadat ik 'm binnen had gekregen ben ik gaan solderen, zonder veel resultaat. Heb het daarna opgegeven (na een hoop pogingen), totdat een vriend van me ook een poging wilde wagen. Hij had alles losgemaakt en alles opnieuw gesoldeerd.
Ook dat mocht niet baten, en daarna is de LCD eigenlijk de kast in gegaan.
Nu ben ik dus bezig met ideeën voor een klein pc'tje rond een EPIA mobo, waar ik deze LCD dan bij wilde gebruiken.
Dus heb ik de LCD weer uit de kast gehaald en ben ik opnieuw gaan proberen.
Onder XP lukte het eerste niet, in Windows 98 krijg ik dit:

clickable
Onder XP krijg ik dit inmiddels ook, na wat geklooi (vraag me niet wat).
Als software gebruik ik Smartie (en LCDInf 0.01 ofzo, de rest crashed
), de LCD is aangesloten volgens het schema van Nathan Stuart en mijn printerpoort is ingesteld op ECP+EPP (EPP alleen geeft hetzelfde resultaat).
Is er iemand die dit probleem kent, en nog liever de oplossing?
Alvast bedankt voor de reacties!
[edit]
Iets belangrijks vergeten: als Smartie een andere output geeft, verandert het scherm ook. Niet naar iets zinnigs, maar iig reageert het LCD dus wel op de output van Smartie.
Ik heb ooit eens lang geleden meegedaan met de IA van Shift voor LCD'tje van eio.com.
Nadat ik 'm binnen had gekregen ben ik gaan solderen, zonder veel resultaat. Heb het daarna opgegeven (na een hoop pogingen), totdat een vriend van me ook een poging wilde wagen. Hij had alles losgemaakt en alles opnieuw gesoldeerd.
Ook dat mocht niet baten, en daarna is de LCD eigenlijk de kast in gegaan.
Nu ben ik dus bezig met ideeën voor een klein pc'tje rond een EPIA mobo, waar ik deze LCD dan bij wilde gebruiken.
Dus heb ik de LCD weer uit de kast gehaald en ben ik opnieuw gaan proberen.
Onder XP lukte het eerste niet, in Windows 98 krijg ik dit:

clickable
Onder XP krijg ik dit inmiddels ook, na wat geklooi (vraag me niet wat).
Als software gebruik ik Smartie (en LCDInf 0.01 ofzo, de rest crashed
Is er iemand die dit probleem kent, en nog liever de oplossing?
Alvast bedankt voor de reacties!
[edit]
Iets belangrijks vergeten: als Smartie een andere output geeft, verandert het scherm ook. Niet naar iets zinnigs, maar iig reageert het LCD dus wel op de output van Smartie.
[ Voor 15% gewijzigd door nrg op 20-03-2003 17:59 ]