Hi,
Na het uitvoeren van een query en het inlezen daarvan in een array, heb ik een random index gegenereerd. Met die random index wil ik alle items van deze index uit de array halen... Ik krijg het alleen NIET voor elkaar om van een array met de gegenereerde random index die items uit de array te halen... Zal ff laten zien wat ik heb:
Let niet op de rare ibase functies, ik gebruik interbase 6.5 als database...
Dan daarna:
Who can help?
Na het uitvoeren van een query en het inlezen daarvan in een array, heb ik een random index gegenereerd. Met die random index wil ik alle items van deze index uit de array halen... Ik krijg het alleen NIET voor elkaar om van een array met de gegenereerde random index die items uit de array te halen... Zal ff laten zien wat ik heb:
Let niet op de rare ibase functies, ik gebruik interbase 6.5 als database...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <? srand((double)microtime()*1000000); function ibase_num_rows($query){ $i = 0; while (ibase_fetch_row($query)){ $i++; } return $i; } $sql = "SELECT PRODUCT_ID, PRODUCT_PICTURE, PRODUCT_NAME, PRODUCT_BRIEFDESC FROM PRODUCTS WHERE PRODUCT_FEATURED = '1' AND PRODUCT_STATUS = '1' ORDER BY PRODUCT_NAME"; $query = ibase_query($sql); $rows = ibase_num_rows($query); $query = ibase_query($sql); $test = ibase_fetch_array($query); for($i=0;$i<3;$i++){ $index = rand(1,$rows); $productID = $test['PRODUCT_PICTURE' . $index]; // dit is dus de regel met de vraag hoe ik het eruit kan halen... ?> |
Dan daarna:
PHP:
1
2
3
4
5
| <? echo $productID; echo $productName; // etc ?> |
Who can help?