HELP, geen cd-rom in verkeener

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
waarom ziet windows in de verkenner en mijn computer de cd-rom speler niet?
De bios ziet hem wel en in apparaatbeheer van windows staat er dat er geen conflicten zijn en het apparaat correct werkt.
WIE HELPT?

Verwijderd

Welke moederboord heb je? En detecteert de bios de cd-rom speler wel? Anywayz, als je een udma66 of udma100 controller op je mobo hebt die speciale drivers vereisen, dan zul je ze moeten installeren, al is de cdrom speler op een standaard udma33 controller geinstalleerd of niet.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

drukken op F5 wil ook wel eens helpen..:Z

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Je zult iets meer details van je configuratie moeten geven. B.v. win 95 geeft maar 4 schijven/pattities weer. Als je dan de dos drivers van de cdrom laad, zie je je cdrom wel in een dosbox maar niet in je verkenner.

Do as I say, don't do as I do.

• djkolk
bedankt voor alle reakties alvast:een update
asus A7V bios 1004D, bios ziet cd-rom speler op primary a, hdd zit op udma100 controller,
alles draait stabiel onder win98 se.
Heeft tot nu toe ongeveer 1 maand goed gedraaid,ik heb via windowsupdates alles ge-updated.
ik weet niet zeker wanneer ik de cd-rom ben kwijtgeraakt, ik gebruik hem niet veel maar vanmorgen wilde ik office installeren, helaas.
Het vreemde vind ik dat onder windows apparaatbeheer de cd-speler wel goed werkend wordt gezien.
Is het wijs op de speler in apparaatbeheer te verwijderen, opnieuw opstarten en hopen dat windows hem opniew installeerd.
Het betreft een actima 6X(32X lezen) dvd rom udma staat ingeschakeld.

• djkolk
heren, nog ideeen ?

• amsterdammertje
  • Laatst online: 04-08 12:57
wat bij mij wel eens werkt is even in devicemanager de cdrom/dvdspeler (Whatever) verwijderen..op nieuw laten detecteren...daarna de driveletter in de properties instellen..

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• djkolk
ok, het probleem is opgelost, een update(liveware3) van de sb-live 1024 veroorzaakte de ellende , niet meer updaten dus, iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1