Toon posts:

Kleine krasjes op Philips 109P40 wegwerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2ehands een philips 109P40 gekocht, hier zitten alleen wat kleine krasjes op het scherm, nu lijkt het alsof er een beschermlaag op deze monitor zit, maar dat weet ik niet zeker, nu heb ik voerla gelezen dat je krasjes op beeldbuis niet kan wegwerken, maar weet iemand of dat gsm spul mij kan helpen ,
of iemand die meer info heeft over 109P40 zn beeldbuis/beschermlaag?

bij voor baat dank

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Op de 109P40 zit wel degelijk een beschermlaag. Schijn er maar eens direct op met een (buro)lamp. Dan zie je het goed.
Die krasjes kun je idd niet goed wegwerken. Gewoon monitor/GSM spul haalt denk ik niet veel uit. Misschien polijsten met tandpasta, net zoals bij een CD-R?
Verder kun je op de site van Philips de handleiding downloaden van je monitor, alhoewel ik betwijfel of er veel nuttige info voor je in staat...
Suc6 met je monitor, het is een prachtding :)

Edit: Je kunt natuurlijk altijd Philips mailen om advies.

[ Voor 7% gewijzigd door Snipisnap op 20-03-2003 17:03 ]

"It certainly appears so..."

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

In de handleiding van die monitor zul je niet veel vinden. Heb zelf een 109P20. Idd prima beestjes de 109P serie. Zelf heb ik ook 2 plekjes/krasjes. Zijn idd goed te zien als je er met een zaklamp op schijnt. Helaas maar bij mijn weten niet te herstellen. Heb al eerder topics hierover voorbij zien komen zonder oplossing uiteindelijk.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je moet HEEL erg uitkijken met poets/schoonmaakmiddelen op het beeldscherm. Voor je het weet sloop je heel je coating en kun je je monitor bij het vuil zetten (nou ja, of tegen een oppervlak aan gaan kijken dat nog meer glimt dan de Opel Kadett van ome John op zaterdag middag).

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 20 March 2003 @ 17:07:
Je moet HEEL erg uitkijken met poets/schoonmaakmiddelen op het beeldscherm. Voor je het weet sloop je heel je coating en kun je je monitor bij het vuil zetten (nou ja, of tegen een oppervlak aan gaan kijken dat nog meer glimt dan de Opel Kadett van ome John op zaterdag middag).
euh, maar is toch de beschermlaag dan waar de krasjes op zitten en niet het beeldscherm zelf, dus weet niet waar je ons bang zit te maken? :P

Verwijderd

Topicstarter
is wel jammer dan als ik de reakties zo lees, ik zal morgen anders effe philips bellen, kijken wat zij er van vinden :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het klopt wel. Die beschermlaag kun je bij mijn weten niet zomaar even bijwerken zodat de krassen weg zijn. Kan dat wèl, dan hoor ik het graag. :)

Maar het advies Philips even te mailen is niet zo gek, zou ik eerst doen voordat je wat gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb philips net gebeld, en ze antwoorden met dat het niet mogelijk was en of ik het misschien met een natte doek moet proberen :?

maar goed, schijnaar moet je er mee leren leven :(

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 17:12:
[...]

euh, maar is toch de beschermlaag dan waar de krasjes op zitten en niet het beeldscherm zelf, dus weet niet waar je ons bang zit te maken? :P
Hoe kan ik het beste mijn monitor schoonmaken?
Met een mild schoonmaakmiddel. Let op dat zelfs speciale doekjes voor beeldschermen agressieve middelen kunnen bevatten. Zo zijn de monitor schoonmaakdoekjes van HEMA niet geschikt voor de CRT monitoren met een platte beeldbuis (vanwege de kunststof coating). Iiyama beveelt de schoonmaakdoekjes aan van SCREEN '99 (Kontakt Chemie).
Van www.iiyama.nl

Je monitor bevat een uitwendige coating om reflecties tegen te gaan. Deze laag is practisch NIET te vervangen en erg gevoelig voor reinigingsmiddelen. Deze coating is direct aangebracht aan de buitenkant van je beeldbuis. Zie het maar als een heel dun laagje verf. Krasjes in die laag kun je dus beter laten zitten aangezien je anders de coating hoogstwaarschijnlijk aantast.

edit:
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 17:23:
ik heb philips net gebeld, en ze antwoorden met dat het niet mogelijk was en of ik het misschien met een natte doek moet proberen :?

maar goed, schijnaar moet je er mee leren leven :(
Ben blij dat je dit weet VOORDAT je begon te poetsen. Anders had je wel eens een veel erger resultaat kunnen hebben!

[ Voor 17% gewijzigd door GA!S op 20-03-2003 17:35 ]

de betaler vervuilt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit onderwerp is inmiddels al behoorlijk vaak besproken (staat ook in de VB-Faq). Gebruik de volgend ekeer dus ajb eerst even de search voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.