Toon posts:

[WINXP]Windows XP Problemen met 1GB + Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb regelmatig problemen met de asus borden van het type p4b533 Als ik daar meer dan 1 Gb geheugen in stop. Windows XP loopt dan niet lekker. Ook niet als alle moederbord drivers e.d. Zijn geinstaleert.

Ik heb al meerdere geheugenmodule`s geprobeert, Maar het blijft steeds hetzelfde probleem opleveren. Op internet heb ik niks hierover kunnen vinden, Dus ik went me maar weer eens naar jullie.

Als de groote van het geheugen minder dan 1 Gb is, Dan draait alles trouwens gewoon prima.
Heeft iemand enig idee of er ergens update`s zijn te vinden? Of upgrade`s?

Het geheugen werkt voor de rest wel gewoon goed in de systeemen. ( Getest Via Quick Tech, Een diagnose programma, Die vooral het geheugen grondig test, En kijkt of er niet problemen in zitten. )

Verwijderd

meer dan 1 gb en minder dan 1gb.

en met vlak 1 GB?
ik ken namelijk pcs met zo'n plank en 1 GB die wél schoon werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:18:
Windows XP loopt dan niet lekker.
Wat gebeurd er dan? :?

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47

CXNeXo

This behavior is by design.

ik heb zelf ook XP met 1 GB intern.
Vaak heb ik als ik muziek afspeel via mediaspeler dat de Pc even "hangt" gedurende 5 a 10 sec.
Ook kan ik geen cd's meer branden, maar dat moet ik nog 'ff onderzoeken wrom die steeds vastnaait bij de lead-in.

Wat ik al geprobeerd heb voor mijn geluid probleempje:
* Nieuwe via drivers, Windows update, Nieuwe soundblaster drivers
* Via geluidsinstellingen de hardware versnelling 1 stapje terug gehaald (stond op maximaal)
* de "conversiekwaliteit van sample frequentie" in het midden gezet (stond op best)

Dit heeft helaas nog niet geholpen. Voor specs zie zig.
OS= Windows XP Prof NL

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

vastlopen bij bakken lead-in had ik ook telkens, tot ik m'n burner flashte met nieuwe firmware. probeer dat eens.
haperingen in je systeem -> gebruik winamp ipv windows media player en het is (bij mij) over. winamp draait feestelijk als achtergrond muziekje bij loodzware gaymes als UT2003 (als je een ath1300 met gf4 hebt is dat loodzwaar ennieweej) en het kost me maar net één frampje per seconde, terwijl media player vrolijk m'n game onspeelbaar maakt.
ik zou als ik jou was het probleem gewoon bij de wortel aanpakken ipv de kwaliteit te verlagen.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47

CXNeXo

This behavior is by design.

Tsja, dan zal ik maar weer overstappen op winamp ;)

Voor mijn brander heb ik helaas nooit firmware kunnen vinden (tis een oude LG 8080B)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 23:49
CXNeXo schreef op 21 March 2003 @ 16:17:
Tsja, dan zal ik maar weer overstappen op winamp ;)

Voor mijn brander heb ik helaas nooit firmware kunnen vinden (tis een oude LG 8080B)
hier staan ze als het goed is:

http://www.lgeservice.com/CDRW.htm

veel sux6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 17:17:
meer dan 1 gb en minder dan 1gb.

en met vlak 1 GB?
ik ken namelijk pcs met zo'n plank en 1 GB die wél schoon werken.
Nee, het gaat vooral om 1 GB + ( Dus meer dan 1 GB... )
Het enige nadeel is dat klanten hier in de winkel soms meer dan 1GB op het bord willen hebbe... :( Tsja... Lastige mensen die klanten.
Windows bevriest gewoon compleet. Hij doet dus helemaal niks meer.
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 10:54:
vastlopen bij bakken lead-in had ik ook telkens, tot ik m'n burner flashte met nieuwe firmware. probeer dat eens.
haperingen in je systeem -> gebruik winamp ipv windows media player en het is (bij mij) over. winamp draait feestelijk als achtergrond muziekje bij loodzware gaymes als UT2003 (als je een ath1300 met gf4 hebt is dat loodzwaar ennieweej) en het kost me maar net één frampje per seconde, terwijl media player vrolijk m'n game onspeelbaar maakt.
ik zou als ik jou was het probleem gewoon bij de wortel aanpakken ipv de kwaliteit te verlagen.
Het gaat hier om een winkel, Ik ben niet van plan om dan ook nog eens alle firmware te gaan update`n, Kost ons hier veel te veel tijd, Want de economie gaat achteruit, Dus wij krijgen steeds meer klanten op het moment... ( Het verband snappen we hier ook nogsteeds niet... )

Is het probleem voor de rest dan eigenlijk helemaal niet bekent?
Kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn met dit probleem...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
en het geheugen is niet brak? heb je al eens memtest gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 21 maart 2003 @ 23:04:
en het geheugen is niet brak? heb je al eens memtest gedraaid?
Het geheugen is zeker okee... Hebben namelijk meerdere module`s hier tot onze beschikking, We zijn ten slotte een winkel...

En ook mem is al een aantal keren getest... Alleen werkt dat nog prima.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

weet je ook wat wil helpen. is dat je je geheugen config hier post als je >1 GB gaat.

want de P4B533 met mem > 1GB kan tricky zijn.. vooral als je met 512MB modules gaat werken.

het verhaal:

Als je met 512MB modules werkt (doublesided, dus aan beide kanten chippies) kun je maar maximaal 2 sloten vullen (banken 0,1,2 & 3). en niet de derde slot.

bank config:

slot 1 - [bank 0, 1]
slot 2 - [bank 2, 3]
!!slot 3 - [bank 3]!!

DUS let op!!.. slot 3 en slot 2 delen gezamelijk één bank, namelijk bank #3
Kortom: als je een doublesided module plaatst in slot 2 kun je slot 3 niet meer gebruiken, omdat bank 3 dan in gebruik is door slot 2. bank 3 wordt niet gebruikt door slot 2 wanneer er een single-sided module in geplaatst is)

mogelijk memconfigs zijn dan ook:

1. 1x DS
2. 1x DS, 2x SS
3. 2x DS
4. 3x SS
5. 1x SS, 1x DS
6. 1x DS, 1x SS
7. 1x SS

DS = Double sided (beide kanten chippies)
SS = Single sided (één kant chippies)

heb ik zo'n beetje allemaal gehad.

wil je b.v. 1.5GB aan mem erin proppen dan moet je vervolgens met deze config doen:

1x 1024MB DS ram + 1x 512MB DS ram of
1x 1024MB DS ram + 1x 256MB SS ram + 1x 256MB SS ram

kijk maar in de handleiding van de mobo.. staat er duidelijk in

[ Voor 31% gewijzigd door nIghtorius op 26-03-2003 20:22 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel dat je zoveel tijd erin hebt gestoken om dat over te tikken, maar dat is dus het probleem niet. Het probleem is dat windows niet lekker loopt met 1GB+... De bios en windows zien het geheugen wel !

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:27 ]

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik denk eerder dat het aan je moederboard ligt dan aan windows xp ... check even voor een bios upgrade ..en prik anders even het geheugen in een ander systeem met windows xp....

pas een nieuwe bios uit 2003/03/19 P4B533 BIOS 1014 dus die zou ik er zoiezo vast opzetten. ik weet niet welke je nu hebt draaien maar in de vorige releases staan ook bug fixes zoals "system hangs sometimes" dus denk dat je het in die richting moet zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
dielessen schreef op 01 april 2003 @ 16:21:
Ik denk eerder dat het aan je moederboard ligt dan aan windows xp ... check even voor een bios upgrade ..en prik anders even het geheugen in een ander systeem met windows xp....

pas een nieuwe bios uit 2003/03/19 P4B533 BIOS 1014 dus die zou ik er zoiezo vast opzetten. ik weet niet welke je nu hebt draaien maar in de vorige releases staan ook bug fixes zoals "system hangs sometimes" dus denk dat je het in die richting moet zoeken...
Kijk, daar heb ik wat aan, Ik gaat het proberen ! Thanx !
Laat jullie weten of het werkt !
Pagina: 1