Toon posts:

Geen netwerkverbinding router -> win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een netwerkje liggen met een stuk of 5 pc's... Nou wilde ik een hele oude laptop ook op het netwerk gaan aansluiten. In de laptop zit een Xircom pcmcia kaartje en die sluit ik dan aan op mijn router.

Alles staat op de laptop op automatich maar hij kan de DHCP-server niet vinden. Ook pingen naar 192.168.0.1 werkt niet, ik kan helemaal nergens naar pingen trouwens ...

Op de laptop draait win 98 SE... En aangezien het voor mij al té lang geleden is dat ik met win98 heb gewerkt heb ik GEEN idee waar het aan kan liggen.

Iemand suggesties?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
geef eens wat meer info?
welke router
ipconfig informatie
instellingen andere pc's
wijst de router wel automatisch ip-adressen toe?

Verwijderd

Kabel kapot?
zelf gamaakt toevallig?
anders misschien verkeerde drivers

Verwijderd

Topicstarter
Router is gewoon een sitecom met ingebouwde 4-poorts switch
ipconfig info van de laptop is gewoon een auto-ip wat begin met 169 dus dat is niet toebedeeld door de router...

op alle andere pc's werkt het dus naar behoren. (hebben allemaal auto-ip, beginnend bij 192.168.0.2)
Kabel heb ik gecheckt, die werkt gewoon.

de drivers voor de pcmciakaart neem ik aan? is gewoon door wiwn98 automatisch gedaan en de naam van het dingetje enzo klopt gewoon..

Verwijderd

Oftewel, je hele netwerkkaart werkt niet :) Paar ideeën:
1. Installeer je netwerkkaart opnieuw.
2. Probeer een andere netwerkkaart.
3. Wijs hem een vast IP-adres toe, in hetzelfde subnet (192.168.0.15 bijv.).

Dit probleem heeft overigens weinig te maken met netwerken, meer met hardware/drivers..

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat wist ik dus ook niet zeker :) ik probeer eerst nu even dat kaartje op een winXP laptop...

edit:

Op mijn XP laptop werkt alles in 1 keer... hoefde niks in te stellen... :D dus het is toch een softwarematig probleem...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 16:41 ]

Verwijderd

Ja ok, maar het probleem zit niet in de instellingen voor zover ik het kan zien. Enige wat je nog even moet proberen is of je wel in de goede werkgroep zit. Soms werkt DHCP dan niet helemaal lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op mijn router toch geen werkgroep instellen neem ik aan ... ?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:51:
Ja ok, maar het probleem zit niet in de instellingen voor zover ik het kan zien. Enige wat je nog even moet proberen is of je wel in de goede werkgroep zit. Soms werkt DHCP dan niet helemaal lekker.
De laatste keer dat ik keek hadden werkgroep lidmaatschap en DHCP nog geen bal met elkaar te maken.
Kun je uitleggen hoe dat zit?
Pagina: 1