Toon posts:

Hoe dit in een database te verwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet het een en ander gaan invoeren in een database, maar heb er zelf niet echt veel verstand van. Wellicht dat een van jullie hier de oplossing weet.

Ik heb een excel-sheet met de volgende kopjes:

Soort
Naam
ID
Uitleg
Plaatje1
Plaatje2

Hoe kan ik deze op een simpele manier als database aanmaken?

Daarna moet ik deze lijst ook nog in een website gaan verwerken. Er mogen maar 10 records per pagina komen. Enig idee hoe?

Bvd

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Al iets gezocht? Zo ja, wat kom je tegen?

Hint: Maak gebruik van CSV. Excel laten exporteren naar CSV, dit formaat kan je (vaak) weer importeren in een database.

Verdeel je 'opdracht' in verschillende onderdelen, eerst de database, dan wat je wilt tonen, enz...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Hoi.

P&W is geen helpdeskforum of een 'we nemen je bij de hand forum'. Er wordt van je verlangt dat je zelf al eea opgezocht hebt, dat je zelf al wat moete gedaan hebt om tot een evt oplossing te komen, etc...

Zie ook:

Welkom in P&W (FAQ-19/02/2003)
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

[ Voor 67% gewijzigd door whoami op 20-03-2003 15:57 ]

https://fgheysels.github.io/

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hoi,

Welkom op GoT. Ik zal maar gelijk aan een mooi introductieverhaaltje beginnen voor je ;)

Hier in P&W (dit forum) vereisen we dingen bij een topicstart. Die dingen kun je hier nalezen: Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
Wij willen oa dat je aantoont dat je zelf al moeite hebt gedaan. Om dit te toen kun je wat code overleggen, aangeven waarop je gezocht hebt en aangeven wat je hebt geprobeerd en wat niet werkte.

Dit vereisen we niet om je te pesten maar om het hier leuk te houden voor iedereen. De mensen die hier op jouw vraag gaan antwoorden weten dan een paar dingen
1) Wat je al gedaan hebt en wat dus niet nuttig is om voor te stellen
2) Dat je er moeite voor hebt willen doen en er dus iets van wilt leren. We zitten hier om elkaar te helpen en dat is alleen leuk als mensen iets met die hulp gaan doen.

Omdat je topic niet aan de eisen voldoet die gesteld zijn, zou ik je willen vragen de boel daarom aan te passen. Kijk bijv eens naar de tip van Rotjeknor en ga daar eens mee aan de slag. Als je er dan niet uitkomt kun je hier altijd weer vragen stellen :)

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:48:
Hoi,

Ik moet het een en ander gaan invoeren in een database, maar heb er zelf niet echt veel verstand van. Wellicht dat een van jullie hier de oplossing weet.

Ik heb een excel-sheet met de volgende kopjes:

Soort
Naam
ID
Uitleg
Plaatje1
Plaatje2

Hoe kan ik deze op een simpele manier als database aanmaken?

Daarna moet ik deze lijst ook nog in een website gaan verwerken. Er mogen maar 10 records per pagina komen. Enig idee hoe?

Bvd
Aangezien je blijkbaar niet veel verstand hebt van databases, is de meest makkelijk weg om je excel sheet in te lezen (lees: converteren) in een access database. Dat blijf je iig grafisch bezig en heb jij meer kans op suc6! ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 10:10:
[...]

Aangezien je blijkbaar niet veel verstand hebt van databases, is de meest makkelijk weg om je excel sheet in te lezen (lees: converteren) in een access database. Dat blijf je iig grafisch bezig en heb jij meer kans op suc6! ;)
Is geen zinnig woord over te zeggen. Wie weet heeft hij in gedachten om over een maand ipv 2 plaatjes per ID, 3 plaatjes te hebben. En dat paging voor een website is nu niet iets wat de database voor je oplost..

Verder is Excel niet zo heel erg nauw met z'n datatypes....

Kortom, met deze info is niets zinnigs te zeggen..

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 10:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 21 March 2003 @ 10:12:
[...]

Is geen zinnig woord over te zeggen. Wie weet heeft hij in gedachten om over een maand ipv 2 plaatjes per ID, 3 plaatjes te hebben. En dat paging voor een website is nu niet iets wat de database voor je oplost..

Verder is Excel niet zo heel erg nauw met z'n datatypes....

Kortom, met deze info is niets zinnigs te zeggen..
Ach, als hij een beetje gaat lezen over relatie's etc dan komt hij er misschien wel uit dat hij via een eenvoudige relatie zoveel plaatjes per ID kan maken als hij zelf wil (heb je maar 3 tabelletjes nodig).
Wanneer hij dan nog even een simpele tutorial van asp bij da hand neemt, en even op zoek gaat naar voorbeelden op internet komt hij er volgens mij wel uit dat het niet zo moeilijk is.

Access > importen vanuit excel > Frontpage/Kladblok (asp pagina's aanmaken) > Brinkster = free asp-hosting.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Blizard schreef op 21 maart 2003 @ 10:23:
[...]

Ach, als hij een beetje gaat lezen over relatie's etc dan komt hij er misschien wel uit dat hij via een eenvoudige relatie zoveel plaatjes per ID kan maken als hij zelf wil (heb je maar 3 tabelletjes nodig).
Wanneer hij dan nog even een simpele tutorial van asp bij da hand neemt, en even op zoek gaat naar voorbeelden op internet komt hij er volgens mij wel uit dat het niet zo moeilijk is.

Access > importen vanuit excel > Frontpage/Kladblok (asp pagina's aanmaken) > Brinkster = free asp-hosting.
Idd, daarom: ff wachten op wat de topicstarter nu precies wil doen... En imho kan hij zelf dit bedenken (anders leert hij het nooit. :))

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1