Het probleem: een query wil niet, omdat ik er blijkbaar een Illegaal Group By statement heb gebruikt. Dus hoe dit op te lossen? Met PHP kan ik het wel oplossen maar dat is natuurlijk niet zo mooi als wanneer het gewoon door MySQL al gebeurt.
De query, reeds werkend:
Hiermee krijg ik een net lijstje van klanten met daarbij het aantal verschillende gebruikte pmc's. Wat ik nu zou willen weten is "Welke opdrachtgevers gebruiken 2 pmc's." Het aantal wordt vantevoren opgegeven, maar dat is verder hier niet van belang.
De query die ik hiervoor had bedacht, was:
De foutmelding zal dus, logisch geredeneerd, van het WHERE-statement komen. Maar hoe dan wel?
Ik hoop trouwens dat ik de vraag zo een beetje helder heb geformuleerd, ik ben niet bepaald een held in dat soort dingen.
De query, reeds werkend:
code:
1
2
3
| SELECT opdrachtgever, COUNT(DISTINCT pmc) AS Aantal FROM offerte GROUP BY opdrachtgever ORDER BY Aantal, opdrachtgever ASC |
Hiermee krijg ik een net lijstje van klanten met daarbij het aantal verschillende gebruikte pmc's. Wat ik nu zou willen weten is "Welke opdrachtgevers gebruiken 2 pmc's." Het aantal wordt vantevoren opgegeven, maar dat is verder hier niet van belang.
De query die ik hiervoor had bedacht, was:
code:
1
2
3
| SELECT opdrachtgever FROM offerte WHERE COUNT(DISTINCT pmc)='2' GROUP BY opdrachtgever ORDER BY opdrachtgever ASC |
De foutmelding zal dus, logisch geredeneerd, van het WHERE-statement komen. Maar hoe dan wel?
Ik hoop trouwens dat ik de vraag zo een beetje helder heb geformuleerd, ik ben niet bepaald een held in dat soort dingen.