Ik ben op zoek naar een USB thumbdrive. Dat dacht ik tenminste, maar nu blijkt dat er allerlei verschillende benamingen in omloop zijn. Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn? Het zal wel per merk verschillen, maar wat zijn nou de wezenlijke verschillen, wat dat kan ik nergens duidelijk vinden.
Ieder merk hanteerd een andere benaming maar in princiepe is het allemaal hetzelfde zover ik weet. Ik heb namelijk zelf de pendrive van uhmmm dat bedrijf met een kangeroo als teken 
Het enige verschil zou kunnen zijn of het USB 1.1 is of USB 2.0 dus de snelheid
En natuurlijk niet te vergeten het uiterlijk
(mistal is hier nogal wat verschil in qua groote en dan bedoel ik niet de size in mb's).
Het enige verschil zou kunnen zijn of het USB 1.1 is of USB 2.0 dus de snelheid
[ Voor 32% gewijzigd door Graham op 20-03-2003 15:45 ]
Uiteraard zoek er een die zo klein mogelijk is, maakt het echt zo heel veel verschil? En welke is dan het kleinste? Ik heb er ook gezien, die er qua uiterlijk niet uit zien. Het liefst heb ik er ook nog een die er leuk uit ziet.Graham schreef op 20 March 2003 @ 15:43:
Ieder merk hanteerd een andere benaming maar in princiepe is het allemaal hetzelfde zover ik weet. Ik heb namelijk zelf de pendrive van uhmmm dat bedrijf met een kangeroo als teken
Het enige verschil zou kunnen zijn of het USB 1.1 is of USB 2.0 dus de snelheidEn natuurlijk niet te vergeten het uiterlijk
(mistal is hier nogal wat verschil in qua groote en dan bedoel ik niet de size in mb's).
En zijn ze er ook al met usb 2.0. En is dat verschil merkbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 15:53 ]
Nou om te weten welke de kleineste is moet je of even gaan browsen of langs diverse winkels, dit geldt ook voor uiterlijk...Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:52:
[...]
Uiteraard zoek er een die zo klein mogelijk is, maakt het echt zo heel veel verschil? En welke is dan het kleinste? Ik heb er ook gezien, die er qua uiterlijk niet uit zien. Het liefst heb ik er ook nog een die er leuk uit ziet.
En zijn ze er ook al met usb 2.0. En is dat verschil merkbaar?
Natuurlijk is er verschil tussen USB 2.0 en 1.1 qua snelheid maar dat wist je zelf ook wel. Je moet natuurlijk wel USB 2.0 hebben om op de snelheid van USB 2.0 te kunnen werken maar USB 2.0 werkt ook gewoon op 1.1 dus als zo'n USBstick die 2.0 ondersteunt niet of nauwlijks duurder is dan moet je gewoon een 2.0 pakken.
Ik heb deze...

Gekocht bij dynabyte
Is dus geen pendrive maar disk-on-key
Zoek hier effe rond voor een mooie mb/prijs verhouding en ga dan effe kijken hoe hij eruit ziet bij de verkoper of bij de fabrikant.
Succes
Verwijderd
de features kunnen wel degelijk verschillen.
Sommige zijn usb2, andere 1.0,
sommigen zijn bootable indien het moederbord-BIOS het ondersteunt, sommigen helemaal niet.
Sommigen hebben zelfs een NT4-proprietary USB-driver (bovengenoemde DiskOnkey) en sommigen niet.
Enkelen hebben een privacy zone (password protected storage) en een publiek gedeelte, de meeste slechts een normale gedeelte.
Ook qua bijgeleverde programma's zullen ze verschillen.
Daarom heb ik ook een DiskOnKey.
sleutelhanger, prive-gedeelte, superdiskette, bootable, geen drivers nodig behalve voor NT4 en win98, enzovoorts.
sommigen zijn bootable indien het moederbord-BIOS het ondersteunt, sommigen helemaal niet.
Sommigen hebben zelfs een NT4-proprietary USB-driver (bovengenoemde DiskOnkey) en sommigen niet.
Enkelen hebben een privacy zone (password protected storage) en een publiek gedeelte, de meeste slechts een normale gedeelte.
sleutelhanger, prive-gedeelte, superdiskette, bootable, geen drivers nodig behalve voor NT4 en win98, enzovoorts.
Idd, was dat prive-gedeelte vergeten maar dat bootable werkt volgens mij bij de meeste uitvoeren mits je MoBo het ondersteund zoals BBL the 2nd zegt.Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 16:37:
de features kunnen wel degelijk verschillen.
Ook is er idd veel verschil in bijgelevered software. Maar wat wil je nou met zo'n ding behalve dingen mee slepen vanaf je thuis tot je school...
Iig zijn er dus wel verschillen dus dat moet je even overwegen...
Ik heb goede ervaringen met degene die ik heb, werkt snel...en zo
Heb trouwens de prive-gedeelte software eraf gehaalt omdat ik dat niet lekker vondt werken...Maar degene die ik heb was niet goedkoop...
Ik heb een Apacer HandyDrive, en deze heeft alle genoemde handigheidje's niet. Alleen een docking station wat ik erg handig vind want ik gebruik 'm alleen voor school en daar hebben ze geen front USB. Owja er zit ook nog een write protect knopje op.
Pendrive (.nl) is een merk, dus dat mogen de andere fabrikanten niet gebruiken.
Deze gebruiken dus namen als (USB-) flashdrive of simpelweg usb-drive.
Het product is in principe bij allemaal gelijk, met wat opties die hierboven zijn genoemd.
Let erop, dat USB 1.1 maximaal zo'n 400 kb/s schrijft. Dus bij formaten van 128 MB en groter, wordt USB 2.0 interessant.
Deze gebruiken dus namen als (USB-) flashdrive of simpelweg usb-drive.
Het product is in principe bij allemaal gelijk, met wat opties die hierboven zijn genoemd.
Let erop, dat USB 1.1 maximaal zo'n 400 kb/s schrijft. Dus bij formaten van 128 MB en groter, wordt USB 2.0 interessant.
Pagina: 1