Kopieerbeveiliging voor DivX cd

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb een paar DivX'jes die ik op cd wil gaan zetten maar die cd's mogen niet te kopieren zijn. (althans niet voor de "gewone" gebruiker, tweakers niet meegetelt :P)

Nu staat er op zo'n cd het videobestand, ondertiteling en een installertje van BSplayer. Ik weet dat ik .exe's kan beveiligen maar ik wil gewoon dat je die cd niet kan kopieren.

Nu dacht ik dat ik er dan misschien corrupte data van maak (hoe doe ik dat eigenlijk ?) maar kan dat eigenlijk wel met DivX en XviD ?

Of zijn er betere / andere manieren om dat de doen ?

het is beide 780mb dus niet extra data wegschrijven en krasje maken

301SQN

Verwijderd

encryptie ??

Verwijderd

Dat zal niet zondermeer gaan, er is geadvanceerde apparatuur voor nodig. je kan je cdbrander niet zomaar slechte data laten schrijven. zoals bv. verkeerde toc encetra.

lijkt me ook een beetje nutteloos. als je de data zelf kappot maakt kun je hem niet meer afspelen. dus vergeet het maar.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Het filetje wat groter maken aan't eind d.m.v. een berg nullen toevoegen aan het eind van de .avi en daar dan een kras in zetten met een Stanley-mes lijkt me toch de beste oplossing.

webOS all the way!

• GeforceDDQ
het is dit geval een XviD van 720MB, als ik daar een hoop nullen aan toevoeg (hexeditor ?) kan mijn player hem dan nog lezen ? en hoever van de rand zal ik zo'n krasje moeten zetten ?

301SQN

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

• GeforceDDQ
oh die was mijn nog niet opgevallen (wel CD Protections via gamecopyworld dus daarom keek ik niet verder). De meeste zijn echter voor audio, hoewel, Freelock en die TZCopy protection lijkt mij wel wat.

301SQN

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom zou je illegale cd's willen beveiligen?
Lijkt wel of je een handeltje wilt beginnen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• GeforceDDQ
The Dolf schreef op 20 maart 2003 @ 17:22:
simpelweg omdat vrienden weleens cd's van mij lenen om "even te bekijken".
Vervolgens kopieren ze ze en verkopen ze ze (met winst uiteraard).

301SQN

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
geforceddq schreef op 20 maart 2003 @ 17:25:
[...]

simpelweg omdat vrienden weleens cd's van mij lenen om "even te bekijken".
Vervolgens kopieren ze ze en verkopen ze ze (met winst uiteraard).
En jij doet preceis hetzelfde :X |:(

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ten eerste aan geforceddq: lekkere relatie met je "vrienden" heb jij.

En nu aan de rest: wat maakt het uit waar hij het voor wilt?

Verwijderd

The Dolf schreef op 20 maart 2003 @ 17:22:
Precies, lijkt me niet helemaal kosjer.

• The Dolf
  • Niet online
zimbab schreef op 20 maart 2003 @ 17:31:
En nu aan de rest: wat maakt het uit waar hij het voor wilt?
Wil je hier echt antwoord op?

Gezocht!
Router

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

The Dolf schreef op 20 maart 2003 @ 18:40:

Wil je hier echt antwoord op?
Nou....we mogen in principe niet meehelpen aan illegale praktijken, maar als iemand iets vraagt over het "back-uppen" van zijn PS2 spellen, waar ie dan ook nog zo'n mooie smiley ( O-) ) bijzet, antwoorden we ook gewoon en doen we ook niet moeilijk, hoewel we best weten wat diegene ermee gaat doen. We kunnen nu toch ook gewoon antwoord (proberen te) geven en de rest aan zijn eigen verantwoordelijkheid overlaten?

• The Dolf
  • Niet online
zimbab schreef op 20 maart 2003 @ 19:00:
[...]

Nou....we mogen in principe niet meehelpen aan illegale praktijken, maar als iemand iets vraagt over het "back-uppen" van zijn PS2 spellen, waar ie dan ook nog zo'n mooie smiley ( O-) ) bijzet, antwoorden we ook gewoon en doen we ook niet moeilijk, hoewel we best weten wat diegene ermee gaat doen. We kunnen nu toch ook gewoon antwoord (proberen te) geven en de rest aan zijn eigen verantwoordelijkheid overlaten?
Deze personen moeten juist gebanned worden. Wie is er nou zo gek om zijn backups te beveiligen.

Een smoes om zijn homemade pr0n video te beveiligen is veel reeeler

Gezocht!
Router

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 14:16
The Dolf schreef op 20 maart 2003 @ 20:16:

LoL :D

Die ban ben ik et overigens niet mee eens.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

The Dolf schreef op 20 maart 2003 @ 20:16:
[...]

Deze personen moeten juist gebanned worden. Wie is er nou zo gek om zijn backups te beveiligen.

Hij wil toch niet zijn back-ups beveiligen, hij wil zijn Divxjes beveiligen. Met "als iemand vraagt" bedoelde ik niet de TS mee, maar gewoon een willekeurig iemand.

Ow ja.....ban is wel erg radicaal meteen he?

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 20-03-2003 20:45 ]

Verwijderd

handig topic :D
bij mij in de klas zit ook zo`n gast.
alles voor niks zien te krijgen en duur verkopen :|
geef je hem zo ff een cd met zooi, wil je er 1 van hem kan je 10 euro dokken :r

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 23:17:
handig topic :D
bij mij in de klas zit ook zo`n gast.
alles voor niks zien te krijgen en duur verkopen :|
geef je hem zo ff een cd met zooi, wil je er 1 van hem kan je 10 euro dokken :r
Over zijn zak heen fietsen zou ik zeggen. Wat mensen doen met software en films en muziek enzo moeten ze zelf weten, maar als ze mij gaan naaien naai ik ze terug. Desnoods met een anonieme tip bij de BSA. (ligt aan de mate waarin men mij naait)

Verwijderd

zimbab schreef op 21 maart 2003 @ 16:29:
[...]

Over zijn zak heen fietsen zou ik zeggen. Wat mensen doen met software en films en muziek enzo moeten ze zelf weten, maar als ze mij gaan naaien naai ik ze terug. Desnoods met een anonieme tip bij de BSA. (ligt aan de mate waarin men mij naait)
mja hij krijgt dus nu CD's te leen met copy protection er op >:)

en nu weer on topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 23:04 ]

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
zimbab schreef op 21 March 2003 @ 16:29:
[...]

ach, dat soort grappenmakers heb je altijd.. gewoon negeren die lui of zelf ook 10 euro eisen (of gratis cd van hem)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nooit doen zulke dingen, straks krijg je namelijk zelf net zulke CD's terug van iedereen en dan kan je er geen ruk mee. Trouwens die zooi is toch allemaal te downloaden, dus waarom al die moeite doen....
Ik kopieer zulke dingen gewoon gratis voor m'n vrienden

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nog iets. Ook al zet je er een kopieerbeveilging op, moet je wel zorgen dat ie niet alsnog gekopieerd kan worden met Clone-CD he. Heb je er nog geen f*ck aan :)

Ik kopieer ook gratis aan vrienden, maar de kosten voor het CDtje mogen ze natuurlijk wel zelf dokken :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 21-03-2003 23:26 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ik blijf bij m'n standpunt dat het niet nuttig is. en dat het maken van copieerbeveiliging voor een consument niet te doen is.

het omzeilen echter is veel makelijker.
en in programma's als clonce cd is ook nog heel wat mogelijk.

als je er niet meer kan leven dat hij het weer verder copieert. geef hem dan geen cd.
of blijf bij hem.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

een hoop offtopic geblaat voor een niet-GC topic ;)

geforceddq heeft een stelling en daar wil hij een oplossing voor weten, zolang het topic niet gesloten wordt door een modje, die van mening is dat het om illegale praktijken gaat, lijkt het me dat we daar een oplossing voor proberen te geven of gewoon niet posten :)

Overigens beperk je hiermee juist de verspreiding van illegale shit want anderen kunnen het niet overkopiëren (mits er dus iets op te bedenken is) :)

en dan nu mijn ontopic gedeelte:

ik denk NIET dat dit mogelijk is... als een player de XviD kan openen, dan kunnen programma's als VirtualDub dat ook... iemand met een beetje verstand die dan toch jouw XviD'je wil kopiëren opent hem dan in VirtualDub, slaat hem op als avi (geluid en video op direct-stream copy) en hoppa er staat een mooie, originele XviD op z'n HD, die natuurlijk makkelijk te branden is :z

BSPlayer en de subs kan je zo van het internet aftrekken als je er echt een look-a-like kopie van wilt maken ;)

Met andere woorden ik weet bijna 100% zeker dat dit je niet gaat lukken :{

Hoi

Verwijderd

Kopieer file naar harddisk
Start brandprogramma
Selecteer bestanden
brand nieuwe copy...

Kortom, kijken is branden/kopieeren. En dan heb ik het niet eens over speciale brandprogramma's, copyboxen, trackextractors etc. Iemand die www kan intypen kan de oplossing vinden voor ELKE beveiliging.....

Kortom, ik raad je aan om GEEN beveiliging te gebruiken:
- teveel moeite
- krasgevoeliger
- zwakke beveiliging op AVI

Als je toch "beveiliging" wilt: Freelock / TZCopyprotection is door iedereen toe te passen - en ook door m'n ongeschoolde overbuurman te kopieeren...

De enige beveiliging die enigszins zou werken is een afwijkende codec toepassing op die AVI die door een geencrypte EXE onthefly gedecodeerd wordt op basis van een CD watermerk. Probleem is alleen wel dat indien streamreaders gebruikt worden de AVI content alsnog unencrypted opgeslagen en gebrand kan worden...

Vreemde sociale ideeen heb je trouwens dat je encryptie moet toepassen bij omgang met vrienden op materiaal die je zelf gejat hebt...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb zoiets van, als je 'em kan bekijken kan je 'em toch ook kopieren ? Kom op hey, denk eens na, als je zoiets kon doen dan waren de platenmaatschappijen er allang uit geweest :Z

of ben ik nou zo kortzichtig ?

Mother, will they like this song?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 08:36:
Vreemde sociale ideeen heb je trouwens dat je encryptie moet toepassen bij omgang met vrienden op materiaal die je zelf gejat hebt...
offtopic:
stel dat hij het wil omdat z'n "vrienden" er misbruik van maken door voor zichzelf een kopietje te maken en daarna aan anderen verkopen voor laten we zeggen €5,- per film (vergeleken bij een dvd spotgoedkoop natuurlijk)... expliciet in zo'n geval is hij niet diegene die asociaal bezig is vind ik dan :z

Hoi

• The Dolf
  • Niet online
NoBody schreef op 22 March 2003 @ 22:10:
[...]

offtopic:
stel dat hij het wil omdat z'n "vrienden" er misbruik van maken door voor zichzelf een kopietje te maken en daarna aan anderen verkopen voor laten we zeggen €5,- per film (vergeleken bij een dvd spotgoedkoop natuurlijk)... expliciet in zo'n geval is hij niet diegene die asociaal bezig is vind ik dan :z
Dan is het toch eenvoudiger om geen cd's meer uit te lenen en de desbetreffende vriend te laten degraderen tot vage kennis?

Gezocht!
Router

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 13:01
trouwens, voor AUDIO cd protection gebruik ik een programmaatje dat het anders wel erg goed doet. Mijn ongeschoolde overbuurman kan dit never nooit kopieëren. Zelfs ik kan er geen kopie meer van trekken.

Verwijderd

DJ MoRpHeus schreef op 19 juli 2004 @ 01:26:
trouwens, voor AUDIO cd protection gebruik ik een programmaatje dat het anders wel erg goed doet. Mijn ongeschoolde overbuurman kan dit never nooit kopieëren. Zelfs ik kan er geen kopie meer van trekken.
shure.

voeg me ff toe op msn, dan geef ik je mijn adres.
stuur jij die cd op, en binnen een dag staat de boel als PCM file online :)

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
Alles wat af te spelen is, kun je ook kopieren.....álles

er zijn nog véél meer programma's dan NERO ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-07-2004 01:40 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan doe je toch wel iets mis hoor. Audio-cd is van uit ontwerp nooit voorzien geweest om kopieerbeveiligd te worden. De data staat er steeds volledig onbeschermd op. Het afschermen op een of andere manier zou er alleen maar voor zorgen dat cd-spelers de cd niet langer kunnen afspelen. Wat wel toegepast wordt zijn truukjes die pc's of cd-romspelers in de war moeten brengen. Zaken als illegale table-of-contents, datasessies, autoruns,... zorgen ervoor dat Jan Modaal het Noorden even kwijt is. De betere cd-romspelers daarentegen zien deze beveiligingen niet eens, en met de juiste software hebben ook andere cd-romspelers er geen last van.

Bij audio-cd kun je er vanuit gaan dat wanneer de cd afspeelbaar is, dan is de audio ook perfect 1:1 kopieerbaar. De data staat namelijk nog steeds onbeveiligd op de cd, dus moet je nog niet eens gaan knoeien met het opnemen van je geluidskaart (zoals sommigen doen omdat ze blijkbaar niet doorhebben dat de beveiligingen toch niet werken).

Er is één commerciële beveiligingstechniek die een ander principe heeft dat wel *kan* werken. Het is bij deze beveiligingstechniek onmogelijk om zonder fouten uit te lezen omdat de cd opzettelijk beschadigd is door de fabrikant. Ook wanneer je de cd in je cd-speler afspeelt zal deze stampvol fouten zitten, maar de cd-speler maskeert ze door middel van sample-hold of interpolatietechnieken. De audio op die gemaskeerde plaatsen bevat dus door de cd-speler geschatte waarden. Met andere woorden, de uitgelezen data zal nooit juist zijn. Sommige cd-romspelers kunnen eenzelfde techniek toepassen bij de digitale audio-extractie zodat ook deze beveiliging niets voorstelt, maar speciale extractiesoftware als EAC bijt er wel z'n tanden op stuk.

Eigenlijk is dit een zeer vuile beveiligingstechniek omdat je nooit de originele studio-audiokwaliteit kunt behalen - zelfs niet met de originele cd. Deze beveiliging is hoewel de platenmaatschappijen ze wel durven gebruiken dus absoluut ongeschikt voor muziek (waarbij kwaliteit toch vooraan zou moeten staan).

En wil je eens letten op de datum van topics waarop je antwoordt? Dit is oud...

[ Voor 3% gewijzigd door satcp op 19-07-2004 01:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

^^^ nutteloze kick, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.