Toon posts:

computer logt niet in op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 computers die ik niet op het netwerk aangesloten krijg. de computers die al in het netwerk zitten zijn:
comp. 1 (server) (winxp)
IP: 192.168.1.1
subnetmasker: 255.255.255.0
comp. 2 (win 98)
IP: 192.168.1.2
subnetmasker: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

deze zijn aangesloten via een switch maar de computers die ik wil toevoegen een met win xp en een met win 98 kunnen die computers niet vinden ook niet dmv pingen de computer met win xp kan wel zichzelf pingen maar zodra hij naar de server pingt geeft hij: time out en de computer met win 98 geeft dan kan doelhost niet bereiken. ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet.8)7 wie kan mij helpen???????????????

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kabels en switch gecontroleerd en eventueel de netwerkkaarten en op xp de firewall uitstaan ???

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
de kabels en switch zijn goed die heb ik getets met de andere computers en firewall staat uit

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid:
je hebt nu 2 WERKENDE pc's in t netwerk hangen (1 met WinXP en 1 met Win98) en daar wil je 2 ANDERE pc's bij hangen? (ook met winxp en win98)???
Of zijn die 2 pc's de enige pc's die je in t netwerk hebt hangen en kunnen ze elkaar niet vinden?

Heb je je switch een IP adres gegeven??? Probeer dan eens van allebei de clients die switch te pingen. Als je dan van 1 van beide pc's (of misschien zelfs beide) je switch niet eens ken pingen, dan weet je in elk geval in welke pc t probleem zit. Schakelt alvast weer 1 pc uit met problemen zoeken.
Check ook ff hoe je netwerk kaart geconfigureerd staat (dus op Hardware standaard, automatisch, 100mbit half duplex etc).
Ik zou t ff proberen door de port op je switch op 100mbit half duplex te zetten, en datzelfde ook op je client in te stellen (beide clients dan) en kijk ff hoe t dan gaat.
T kan zijn dat je switch aangeeft dat die een link met je pc heb, maar door die settings van half duplex of full duplex ken t nog altijd botsen met elkaar (met als gevolg dat 1 of beide pc's niet op t netwerk kennen komen).

Verwijderd

Topicstarter
er zit op dit moment twee computers in het netwerk een met xp en een met 98 daar wil ik een computer met xp en een met 98 aan toevoegen. en hoe geef ik mijn switch een ip adress. en ik kan niks instellen op de switch alleen op de computers zelf hoe snel ze werken.

Verwijderd

Topicstarter
op de computers die al in het netwerk zitten staat de snelheid op auto modus is dit goed of moet ik dit veranderen.

Verwijderd

Wat voor switch heb je?

Als je een DHCP server heb draaien (wat ik niet denk) dan moet je ff in je dbase kijken van DHCP naar een vreemde naam die een IP adres in gebruik heb, dat zal dan je switch wezen.

Anders heb je als t goed is een serieel kabeltje bij die switch gekregen, die steek je aan de ene kant in je switch en aan de andere kant in je pc.
Dan ff met hyperterminal oid een connectie maken naar je COM poort waarop je die kabel heb aangesloten, en dan kom je op je switch terecht.
Afhankelijk van t type switch dat je hebt kom je in een keuze menu of een prompt terecht.
Vanuit die prompt kan je over t algemeen trouwens een keuze menu in (moet je intikken help of een ? en dan enter geven, dan krijg je de commando's te zien die je onder de prompt ken invoeren).

In dat keuzemenu kan je dus de configuratie van die switch instellen (dus ook wel IP adres dat ding heeft) en je kan vervolgens je poorten instellen (als t een 10/100mbit switch is) op de snelheid die jij wil.
Dus bv 10mbit half duplex, 100mbit full duplex etc.

Als je daar niet uit komt, zou ik ff kijken wat de instelling bij je andere (werkende) pc's is (van de netwerkkaart dan), en vervolgens 1 van die nieuwe pc's op de kabel en/of poort aansluiten van een werkende pc met precies dezelfde instellingen voor de netwerkkaart zoals die op de werkende pc staan.

Verwijderd

kijk ff bij je XP machine die t doet. Als je op de LAN connectie dubbelklikt krijg je de gegevens te zien hoe die verbonden is (dus 100mbit of 10mbit). En dan proberen op die pc's die t niet doen met schakelen tussen halfduplex of full duplex.

Verder ff logische dingen trouwens of je dat getest hebt:
- een "kapotte" pc op de kabel en poort aangesloten van een werkende pc.
- netwerkkaart deinstalleren, computer uitzetten, kaart eruit halen, computer weer opstarten, weer afsluiten vervolgens en dan weer de netwerkkaart installeren
- probeer ff alle settings uit op die XP machine: 100mbit hd, 100mbit fd, 10mbit hd, 10mbit fd, automatisch etc.
uhmz schiet me zo 123 ff niks te binnen verder, zit ook op me werk dus weinig tijd ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen dhcp en ik heb geen switch waar je iets op in kan stellen er zitten allen 8 poorten op om utp kabel in te stoppen. en er staat ook niks over in de gebruiksaanwijzing. ik heb ook de instellingen gelijk gezet en verwijdert maar ook dit helpt niet ook heeft de computer die ik wilde toevoegen wel eens concact gehad maar daarna niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
de instellingen ga ik even uitproberen maar de netwerkkaart kan ik er niet uithalen want die zit op het moederbord gemonteerd en als ik een andere netwerkkaart erin stop werkt het al helemaal niet .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:50:
de instellingen ga ik even uitproberen maar de netwerkkaart kan ik er niet uithalen want die zit op het moederbord gemonteerd en als ik een andere netwerkkaart erin stop werkt het al helemaal niet .
Dan kan je hem in het BIOS disabelen :)

Gebruik overigens Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om wat toe te voegen :)

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik disabelen

Verwijderd

Topicstarter
maakt het uit dat er verschillende netwerk kaarten worden gebruikt in het netwerk

Verwijderd

Topicstarter
mijn werkgroup is overal het zelfde en mijn ip adressen zijn:
comp1 192.168.1.1
comp2 192.168.1.2
comp3 192.168.1.3
comp4 192.168.1.4
op elke computer behalve comp 1 heb ik als gateway ingesteld: 192.168.1.1 ook heb ik de dns ingesteld op 192.168.1.1

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 19:04 ]

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
ja. je edit knopje gebruiken zoals hierboven al gezegd werd. Daarmee kan je je posts aanpassen.

Sorry maar voor je probleem weet ik geen antwoord. Je moet echt wat duidelijker zijn. Is er een werkgroep? domein? wat zijn de 4 ip adressen?

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 21:46
Behalve dat je je computers een IP geeft moet je ook kijken of ze in dezelfde werkgroep (Win XP rechter muisknop op deze computer en dan 2e tab computernaam) hangen dit kan ook helpen, of je moet een server draaien met een domein maar dan moet je deze natuurlijk aangeven.

[ Voor 15% gewijzigd door j_v_malsen op 20-03-2003 17:50 ]

For rent

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog raad????????????
help me 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 16:10 ]

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Niet elke combinatie van NIC's (Network Interface Card) werkt goed op het moment dat je duplex mode allebei op auto staat... probeer de NIC's fixed op dezelfde duplex mode te zetten.
Het maakt niet uit of er verschillende netwerkkaarten in een netwerk gebruikt worden.

dns server en gateway instellen is niet nodig aangezien je geen dns server hebt... en dus kan je deze gewoon weglaten aangezien dat alleen maar problemen kan veroorzaken op het moment dat je het tog niet gebruikt.

Verder zou ik ff kijken of je NetBEUI hebt geinstallleerd aangezien dit vereist is als je geen dns server hebt en tog namen wilt gebruiken. :)

Hopelijk kom je hier iets verder mee

[ Voor 4% gewijzigd door PizZa_CalZone op 24-03-2003 10:24 ]

Verwijderd

netbeui is vereist als je geen dns hebt?
draait best zonder dns ;p

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand tips????????????????????
Pagina: 1