• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Owke, het is misschien een beetje farfetched, maar ik ga het toch proberen:

Er komt net een klant binnen met de vraag: "Kan ik thuis met mijn laptop draadloos internet op via een analoge lijn?" Veel vragende gezichten om me heen toen ik zei: die mogelijkheid bestaat, als u thuis al DECT heeft... mijn collega's keken nog vreemder, maar de klant scheen me te begrijpen. Hij heeft thuis Siemens Gigaset, dus minstens 1 basisstation.

Nou kijk ik op de My-Siemens site, en ik kan nergens vinden of de Gigaset H498data op DECT kan... Hij staat tussen de rest van de DECT artikelen, maar in de omschrijving staat niets over DECT. Ik ben dus sterk gaan twijfelen, en loop wellicht mijn chocoladebollen mis (als het bestond, trakeerde mijn collega's op chocoladebollen)...

Welke Tweaker kan mij helpen ? Heeft iemand ervaring met de Gigaset H498data ? Ik zou zweren dat ik het ooit heb zien werken via een analoge lijn... Enlighten me !

By each crime and every kindness, we birth our future

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens Siemens gebruikt de bijbehorende Gigaset H4900data 'Radio technology HomeRF 2.0, 2.4 GHz Frequency Hopping Technology', zie ook hier

Ik denk dus dat je de H498 niet met een dect basisstation kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tele op 20-03-2003 15:32 ]

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Ze hadden vroeger op die gigasets ook telefoonkontakten op basis van dect. Dus, een doosje met een dect-receiver en een gewone analoge poort. Modem duran en gaan.

PS. Bollen voor alle tweakers die gereageerd hebben? :+

[ Voor 16% gewijzigd door Telco op 20-03-2003 16:18 ]

Vandaag geen signature

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb Siemens gemaild, maar ik vrees dat Tele gelijk heeft... :(

Owke nieuwe vraag: Is er een manier om dit op te lossen ? Zonder veel omslachtige toestanden ? Telco, wat jij suggereert zou idd een oplossing kunnen zijn, maar ik denk dat de klant dit te omslachtig vind... dan issie nog met kabels bezig, en dat is nou net wat hij niet wil...

Zijn er geen andere fabrikanten die een vergelijkbaar systeem hebben ?

By each crime and every kindness, we birth our future