Toon posts:

Fout: 'Er bevindt zich een identieke naam op het netwerk'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey ik heb een foutje als ik mijn pc opstart en de gebruiker selecteer elke keer komt er dan een fout in beeld. 'Er bevindt zich een identieke naam op het netwerk' . Internet doet het nog wel helemaal correct maar deze fout is een beetje irritant aan het worden. |:( . Weet iemand een oplossing voor dit probleem??
Thnx
Rampager

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
ja je computernaam veranderen. Dan zou het opgelost moeten zijn.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Hangt ie in een netwerk? Die melding krijg je als in een werkgroep of domein 2 computers met dezelfde naam aanwezig zijn...

Quod licet lovi, non licet bovi

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

even meer info graag betreffende je connectie. ik neem aan dat je @home hebt waarbij je met je computernaam automatisch inlogt.

specs

Verwijderd

lijkt me een typisch gevalletje van even deze link nalezen:

reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Als je een netwerkje aanlegt moet je wel weten wat je doet.
Lees ze en wordt wijzer...... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst de computernaam verandert, maar de fout blijft bestaan. Me pc hangt niet in een netwerk dus daar kan het niet aan liggen :? Nee, heb geen @home maar chello maar deze logt wel automatisch in.

Heeft er nu nog iemand een goede oplossing?
Thnx!
Rampager

Verwijderd

chello belluh :) :)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01

WouterG

Dit is geen ondertitel

Misschien heb je een andere al bestaande naam gekozen. Probeer eens lfafjflsflasjsdfldsj ofzo?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Misschien heeft er iemand uit de buurt bij jou dezelfde gebruikersnaam op zijn pc?
Ik weet niet precies hoe dat zit bij chello en netbios.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Bij mij gaf hij bij 2 dezelfde IP adressen al zo'n error aan :( Dus misschien als je in een netwerk zit je IP ff veranderen. Maar het is raar dat hij dat blijft zeggen :9

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt er toch echt op dat er iets mis is met chello... want ze hadden toch echt het sharen over Internet afgeblocked... maar goed, het zou met een andere computernaam op te lossen moeten zijn....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Het kan ook een identiek MAC adres zijn van je modem met een andere modem... bel chello s en laat ze een check doen, kan een foutje zijn in hun database of er zijn echt 2 met een identieke MAC...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dmv. 'nbtstat -n' kan je zien welke naam er in conflict is, die zal je idd moeten wijzigen.

Verwijderd

Ik heb dat ook voorgehad, heb dan maar geformateerd en het was weg..

Ik heb nooit echt geweten waar het aan zou kunnen liggen..

Verwijderd

1) verwijder 'bestands- en printerdeling' uit je 'netwerk'. Hoe dit moet is afhankelijk van de windows versie.

2) doe in een dosbox: ipconfig /release, ipconfig /renew

Dit kan overigens niet een geval dubbel IP zijn, of een dubbel MAC (de kans daar op is sowieso astronomisch klein), omdat je in beide gevallen een andere foutmelding zou krijgen.

Het verwijderen van bestands- en printerdeling moet genoeg zijn. Eventueel (indien winNT, win2k of winXP) zou je ook de werkstation service kunnen stoppen.
Pagina: 1