Voor mijn ADSL aansluiting gebruik ik de bekende Speedtouch 510 v4. Nu heb ik in de Speedtouch met de webinterface de lokale LAN de naam 'zodiac.net' gegeven. Alle computers binnen 'zodiac.net' hebben dan als naam 1 van de 12 tekens vd dierenriem (=zodiac). Zo heb je dus taurus.zodiac.net, gemini.zodiac.net etc.
Alleen de speedtouch zelf wijkt af, die komt tevoorschijn als speedtouch.zodiac.net. Is het mogelijk die om te noemen, zodat de speedtouch in de LAN zich voordoet als bv. aquarius.zodiac.net? In de webinterface heb ik zoiets niet kunnen vinden.
In de CLI manual, bij DNS vond ik hetvolgende:
dns add hostname=<string> [address=<ip address>]
Het address is optional, als je het weglaat slaat de hostname parameter op de speedtouch zelf. Houdt dat in dat je de speedtouch in mijn voorbeeld kan renamen met:
dns add hostname=aquarius
Kun je trouwens bij het zetten van parameters in de webinterface of CLI ipv de ip-adressen van je computers ook de computernaam of NETBIOS naam gebruiken? Alle computers krijgen nl. een adres via DHCP, en dus kan de ip adressen in principe iedere keer verschillen.
Alleen de speedtouch zelf wijkt af, die komt tevoorschijn als speedtouch.zodiac.net. Is het mogelijk die om te noemen, zodat de speedtouch in de LAN zich voordoet als bv. aquarius.zodiac.net? In de webinterface heb ik zoiets niet kunnen vinden.
In de CLI manual, bij DNS vond ik hetvolgende:
dns add hostname=<string> [address=<ip address>]
Het address is optional, als je het weglaat slaat de hostname parameter op de speedtouch zelf. Houdt dat in dat je de speedtouch in mijn voorbeeld kan renamen met:
dns add hostname=aquarius
Kun je trouwens bij het zetten van parameters in de webinterface of CLI ipv de ip-adressen van je computers ook de computernaam of NETBIOS naam gebruiken? Alle computers krijgen nl. een adres via DHCP, en dus kan de ip adressen in principe iedere keer verschillen.
[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 20-03-2003 15:16 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!