Toon posts:

Computer valt steeds uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc valt steeds uit, het lijkt wel alleen te gebeuren als ik mijn voeten beweeg ofzo. Als hij uitvalt hoor ik een geluidje heel zacht uit de speaker, als ik dan op de powerknop druk wil de computer ook niet meer aan maar moet ik eerst de powercable uit de voeding halen en er dan weer indoen. Dat start de pc zonder problemen op totdat het weer gebeurd.

Kan het de voeding zijn?

Specs:

Qtec 450W Dual Fan Gold ( paar maanden oud )
Epox 8rda+
Kingston HyperX pc 3000 256mb
AMD Ahtlon 1700+ met Tt Vulcano 7+ 37graden stressed.
POV GF 4 Ti 4200 SE
IBM 30 gb Deskstar

Help :X

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

OS?

En wanneer gebeurt het? Elke keer op een bepaalde tijd? Ben je grafisch bezig of juist wat anders?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Voeding lijkt me wel sterk genoeg in elk geval. Temperatuur van je processor is ook goed, dus daar kan het ook niet aan liggen. Gebeurt het op een speciaal moment? (behalve als je met je voeten beweegt :P) Bv als je aan het gamen/printen bent, of je digicam eraan hebt hangen ofzo? Is het probleem begonnen toen je nieuwe hardware (zoals je voeding) geinstalleerd hebt? Of had je er daarvoor ook al last van?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

En anders kan het ook nog aarding zijn...
En liggen er geen losse draadjes die contact zouden kunnen maken?...

[ Voor 11% gewijzigd door Scatman_II op 20-03-2003 15:21 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle extra zooi zoals casefans en neon al afgesloten.

En het gebeurd altijd gewoon op een random moment, wel heb ik het koetje altijd aanstaan ik zal hem uitzetten kijken of het dan ook gebeurdt.

Verder is de pc niet geaard.

Vroeger had ik er ook nooit last mee met dezelfde psu en ook geen aarding. Met ander mobo, cpu en mem. Het is langzaam begonnen maar het word steeds erger. Als ik de Ahtlon oc naar 2600+ is het volgens mij veel erger maar dat weet ik niet zeker moet ik ook eens testen.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Als je hem nou eens undercloacked... merk je amper en misschien heb je het dan niet.
Of je voltage ietsjes omhoog ofzo.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu alles standaard en het gebeurd nog. Heb het koetje uit en net is ie weer uitgevallen. Toen heb ik de cdrom er ook maar afgehaald. En nu weer een kijken.

Oja, volgens mij heeft ie het al een paar keer eerder gedaan maar is het opeens veel erger gaan worden nadat ik hier een audio kabeltje heb aangelegd die kabel loopt onder de plank door waar mijn stoel op staat... Maar hij valt ook uit als dat kabeltje niet in de pc zit dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

Verwijderd

ik zal hem toch maar eventjes zorgen voor randaarde.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat verklaard toch niet dat ie alleen uitvalt als ik m'n benen beweeg?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 15:56:
Maar dat verklaard toch niet dat ie alleen uitvalt als ik m'n benen beweeg?
Nee, maar daar kunnen wij toch ook amper wat op verzinnen :?

Weet je hoe vaag dat bij ons overkomt? :) :o

Het enige dat ik kan bedenken is dat je met je voet het oranje schakelaartje op je contactdoos perongeluk overhaalt ;) :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal je PC eens uit elkaar en zet hem zorgvuldig weer in elkaar. Vergewis jezelf ervan dat alle componeneten (ook CPU koeler, kabels, etc..) stevig zijn ingebouwd.

Mocht dat niks oplossen: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 20-03-2003 16:43 ]

Verwijderd

MEM timing in de bios langzamer zetten, AGP op 2x zetten.....

Ahh van dat soort dingen al geprobeerd,,? ;)

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heeft in mijn vorige pc ook altijd op 4x gelopen.

Maar mijn kast staat tegen zo'n rails aan waar je scappen aan kan maken... Als ik op de vloer stampte in de buurt van die rails viel ie vaak uit, ik heb de kast wat van de rails afgetrokken en nu heb ik nog geen last gehadt, heel vaag... :S

Verwijderd

Interesting....

Zijn die rails toevallig groot of wel geaard? 't Kan namelijk dat, als je je voeten beweegt, de kast even met de rails in contact komt. Omdat je kast niet geaard is zal er spanning op staan en met contact met de rails zal de kast zich ontladen. Deze ontlading zorgt voor een spanningsval die in al je componenten te merken is en ik kan me zo voorstellen dat er dan een noodschakelaar omslaat die pas teruggaat als de spanning geheel van je systeem af is.

Kan je met een voltmeter meten of er een spanningsverschil is tussen kast en rails?

Verwijderd

lols,

druk er een nieuwe power kabel in LEG deze dan zo dat je er niet met je voeten bij kan :D
Waarschijnlijk zit er een breukje in en zorg er steeds met je voeten door dattie tijdelijk geen stroom krijgt dus valt ie uit, heb geen een stroom teveel in je voeding moet je idd eerst kabel erin en eruit halen voordat je PC weer aan kan :)

ennuh randaarde is geen slecht id

Verwijderd

Topicstarter
Nah, het zal daar wel niet aan liggen want als ik gewoon een kabeltje tussen de kast en de rails houd gebeurd er ook niks...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:56:
lols,

druk er een nieuwe power kabel in LEG deze dan zo dat je er niet met je voeten bij kan :D
Waarschijnlijk zit er een breukje in en zorg er steeds met je voeten door dattie tijdelijk geen stroom krijgt dus valt ie uit, heb geen een stroom teveel in je voeding moet je idd eerst kabel erin en eruit halen voordat je PC weer aan kan :)

ennuh randaarde is geen slecht id
De kabels lopen niet over de vloer. :X

Verwijderd

try it eerste maar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog steeds niet weer uitgevallen sinds ik de kast van de rails heb, dus wil ik eerst kijken of hij nog weer eens uitvalt. Als ie weer uitvalt probeer ik het.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
Zelf wel eens een los schroefje in mijn kastje gevonden die oorzaak was van hang-ups

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Pagina: 1