aansluiten Grundig/jvc/philips/akai

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10-2021
Ik heb sinds kort een satelietontvanger van
philips de DST-5816 met 2x scart
akai DVD 3410 met 1x scart
Grundig breedbeeld tv pal-plus met 3x scart
Jvc s-vhs video recorder H-s8700eu met 2x scart

heb alleen sateliet signaal dus geen kabel in huis, als ik opneem of tv kijk via de video geeft dit zwart /wit beeld

uiteraard heb ik overal boekjes van, maar hoe c.q. in welke volgorde kan ik dit het beste aansluiten?
en graag zou ik weten of het mogelijk om via de coax uitgang van de sateliet het signaal via een coax kabel naar een ander vertrek te sturen.

ik ben jullie bij voorbaat zeer erkentelijk voor jullie hulp !

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
lijkt me toch logisch ?

satelliet ontvanger op je video en je video en dvd rechtstreeks op de TV :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10-2021
zo heb ik het ook gedaan, sateliet in video en video naar t.v. maar dan heb ik dus alleen zwart/wit beeld.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Coax: Sat -> Video -> TV
Scart: Sat -> Video (poort 1) *
Scart: Video-> TV (poort 2)

* heb je nodig om je satelietzenders te kunnen opnemen, onvanger moet wel ingeschakeld zijn en op juiste kanaal ingesteld zijn.

Zwart/Wit beeld: PAL/NTSC probleem of SVideo over Scart probleem - loop de TV-Out topic eens door over ZW oplossingen....

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 20-03-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wij hebben een Philips decoder (volgens mij dezelfde) met 2 SCART aansluitingen en daarvan gaat er eentje naar de TV en eentje naar de video. Dat je bij het doorlussen zwartwit beeld krijgt heeft misschien iets met Macrovision te maken ofzo? Maar ik snap niet waarom je door zou lussen als je decoders hebt met meerdere scarts. Tis makkelijker om video te kijken via de decoder die toch altijd aanstaat dan dat je telkens je videorecorder aan moet zetten om sateliet te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Bigs op 20-03-2003 16:59 ]