Ik ben een gelukkiger bezitter van een asus A7V, En die heeft een promise ata100 controller aan boord, Altijd leuk.. Nu lees ik op internet verhalen dat je een promise controller kunt ombouwen tot een raid controller.. , altijd leuk.
Nu staat de HCC voor de deur is lijkt het mij wel leuk om nog een ibm 7200rpm 15 giga te kopen en deze in een raid te schakelen met de ibm 7000 15giga die ik al heb.. Prima. Dat betekent dus dat ik iets moet solderen en de bios moet aanpassen. Prima. Dat doe ik zo effe. Maar toch blijf ik met wat vragen zitten
- Als ik 2 schijven in raid aan de ata100 heb hangen. Kan ik dan mijn andere 2 schijven dan normaal zonder raid config ook aan de ata100 hangen (mijn ata66 controller van via zit al helemaal vol)
- Kan ik schijven die in raid config zijn ook opdelen in meerdere partities.
- Is het een stabiele methode , de ombouw van een onboard ata100 controller
- Kan ik elk bios van asus upgraden met de promise raid bios
- Kan ik booten van een ata100 raid config.
- Zijn er meer mensen op got die dit gedaan hebben
- Hebben jullie ook nog opmerkingen
Ik ben benieuwt of ik hier een antwoord op kan krijgen, Helemaal nu de hcc voor de deur staat. En raid ruleert als ik de verhalen mag geloven
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13742 <- deze topic heeft mijn interrese getrokken.
Nu staat de HCC voor de deur is lijkt het mij wel leuk om nog een ibm 7200rpm 15 giga te kopen en deze in een raid te schakelen met de ibm 7000 15giga die ik al heb.. Prima. Dat betekent dus dat ik iets moet solderen en de bios moet aanpassen. Prima. Dat doe ik zo effe. Maar toch blijf ik met wat vragen zitten
- Als ik 2 schijven in raid aan de ata100 heb hangen. Kan ik dan mijn andere 2 schijven dan normaal zonder raid config ook aan de ata100 hangen (mijn ata66 controller van via zit al helemaal vol)
- Kan ik schijven die in raid config zijn ook opdelen in meerdere partities.
- Is het een stabiele methode , de ombouw van een onboard ata100 controller
- Kan ik elk bios van asus upgraden met de promise raid bios
- Kan ik booten van een ata100 raid config.
- Zijn er meer mensen op got die dit gedaan hebben
- Hebben jullie ook nog opmerkingen
Ik ben benieuwt of ik hier een antwoord op kan krijgen, Helemaal nu de hcc voor de deur staat. En raid ruleert als ik de verhalen mag geloven
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13742 <- deze topic heeft mijn interrese getrokken.