Toon posts:

[Mysql] Vraagje over de mogelijkheden van mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is als volgt:
Een vriend van mij heeft een computer in amsterdam staan. Daar staan wat belangrijke bestanden op die ik nodig heb. Hij zelf komt pas volgende week weer aan in Amsterdam en ik heb die bestanden echt sneller nodig. Ik wil dus op zijn computer inloggen op de een of andere manier en zo die bestanden downloaden.

Nu vertelde hij me dat er op die computer alleen een "mysql" server draaide. Ik heb van hem de mysql username en wachtwoord gekregen waardoor ik als "root" kan inloggen op die mysql server. het bestand staat ergens in de mijn documenten map en ik kan dus niet meteen via mysql aan dat bestand komen.

Nu is mijn vraag of het via mysql mogelijk is om dat bestand te downloaden? oftewel gewone "dos commando's" geven zodat ik het bestand kan downloaden?

Ik ben nogal een n00b op het gebied van mysql, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

Nee, mysql is een databaseserver.. daarmee kom je niet in het filesysteem..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een versie van winvnc op zijn computer staan, alleen die draait op het moment niet. Mischien is het dan via mysql mogelijk om dat programma op te starten?

Verwijderd

dominic schreef op 20 March 2003 @ 14:53:
Nee, mysql is een databaseserver.. daarmee kom je niet in het filesysteem..
Jawel hoor, je kunt oa prima files inlezen via mysql...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
MySQL is een databaseserver. Als je toegang hebt tot MySQL heb je daarom nog geen toegang tot andere documenten die op die computer staan.

Verder is dit ook niet iets dat in P&W thuishoort.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Een goed beveiligde server zal zomaar geen access bieden naar de files via MySQL. Waarschijnlijk is het SQL root pass verschillend met het shell passw. Wat je kunt doen (als je root privileges hebt) is een PHP script bouwen en een slecht beveiligde server zal dan wel toelaten dat je een get file in de user directory doet.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Guru Evi schreef op 20 March 2003 @ 15:02:
Een goed beveiligde server zal zomaar geen access bieden naar de files via MySQL. Waarschijnlijk is het SQL root pass verschillend met het shell passw. Wat je kunt doen (als je root privileges hebt) is een PHP script bouwen en een slecht beveiligde server zal dan wel toelaten dat je een get file in de user directory doet.
Dat is een hele normale - veel gebruikte - optie van mysql hoor, met rootaccess tot mysql kun je het iig aanzetten.
Pagina: 1