WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Compaq Deskpro EP opstarten zonder toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb een Compaq Deskpro EP, deze heb ik intussen omgebouwd tot MP3 speler.
Ik wil em laten booten zonder Toetsenbord omdat:

A. Geen ruimte voor toetsenbord is
B. Is niet nodig, ik neem de pc over via netwerk

Hoe kan ik de pc laten booten zonder toetsenbord? Nu geeft ie namelijk een foutmelding en wil ie dat ik op F1 druk.
In de BIOS is niets te vinden om deze optie uit te zetten. Ik heb ook de search gebruikt maar ik kwam niet echt iets bruikbaars tegen, behalve de " neem een 15e hands toetsenbordje" optie... wat voor mij dus geen optie is..

@MrBee_RC

Verwijderd

Vroeger had je van die dummy keyboards (plug), maar er schijnt niemand een schemaatje te kunnen regelen

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij sommige compaq's kan dat idd niet, daar kwam ik laatst ook achter. Je kan een oud toetsenbord nemen en enkel de kabel+printplaat eruit halen. Da's een flink stuk kleiner (ook als je de kabel inkort).

Verder heb ik zo'n dummy plug nog nooit gezien.

Senile! Senile Oekaki

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Kan het niet in de BIOS? Moet je effe kijken of je niet kan aangeven dat ie geen halt heeft op het keyboard error... Dan start je pc gewoon door al zit er geen keyboard in... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MrBaaco op 20-03-2003 15:39 ]

Greetz MrBaaco

Verwijderd

Nee, kan niet in de bios. Compaq you know ...

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
MrBaaco schreef op 20 March 2003 @ 15:38:
Kan het niet in de BIOS? Moet je effe kijken of je niet kan aangeven dat ie geen halt heeft op het keyboard error... Dan start je pc gewoon door al zit er geen keyboard in... ;)
In de BIOS is niets te vinden om deze optie uit te zetten....

@MrBee_RC

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien is het een idee om een afgeknipte PS2 stekker zodanig te modden/doorlussen dat de mobo denkt dat een toetsenbord is aangesloten? Moet je alleen wel ff de juiste schema's vinden (inkoppertje: www.technick.net ) :)

Verwijderd

BalusC schreef op 20 March 2003 @ 17:18:
Misschien is het een idee om een afgeknipte PS2 stekker zodanig te modden/doorlussen dat de mobo denkt dat een toetsenbord is aangesloten?
Volgens mij gaat dat niet lukken, er moet ook het e.a. aan data gecommuniceerd/bevestigd worden over en weer voor zover ik me herinner...
Moet je alleen wel ff de juiste schema's vinden (inkoppertje: www.technick.net ) :)
Hmm, meer een slechte voorzet... ;) Daar is alleen de pinout van een ps/2 connector van nut voor dit probleempje...

Het makelijkste is denk ik om de elektronica te uit een oud toetsenbord te halen en dit aan te sluiten op de poort (dus geheel zonder toestenmatrix). Dat heb ik gedaan voor bijna dezelfde comprak... Volgens mij hadden die dummy connectors ook een microcontrollertje die de communicatie fake-te.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 17:54 ]

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Yup das wat ik maar gedaan heb, de controller uit een toetsenbord gesloopt en de kabel een flink stuk ingekort. Inpluggen en de controller in de behuizing, werkt perfect. Tnx anyways :)

@MrBee_RC

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wow, nice 8)

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 12:42
Werkte mijn oplossing niet ? :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Taedium schreef op 21 maart 2003 @ 11:12:
Werkte mijn oplossing niet ? :+
Welke oplossing :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 15:47:
Nee, kan niet in de bios. Compaq you know ...
Wat is dat voor antieke Compaq dat je daar geen bios-menu hebt?
Bij de vroegere P1 modellen was dat in ieder geval een gedeelte wat op de harde schijf stond... Maar was wel degelijk BIOS! :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar ging het volgens mij niet om. Misschien bedoelde hij eerder dat er niet zo bijster veel te instellen valt in de BIOS van zo'n Compaq ;)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Demin, welke oplossing?

@MrBee_RC

Verwijderd

BalusC schreef op 21 maart 2003 @ 11:28:
Daar ging het volgens mij niet om. Misschien bedoelde hij eerder dat er niet zo bijster veel te instellen valt in de BIOS van zo'n Compaq ;)
Correct.

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 12:42
Dat gene dat ik je vertelde :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat dus niet in dit topic :z

Anders quote je maar even of post je een linkje.

Verwijderd

Taedium schreef op 25 March 2003 @ 13:34:
Dat gene dat ik je vertelde :+
Waar ?

Verwijderd

erg late reply, dat weet ik maar om deze topic toch een beetje af te sluiten nog even het volgende;

Het kan dus wel, in ieder geval met mijn compaq (EN Sff). Je stelt in het bios een password in, vervolgens komt er een optie bij in hetzelfde menu. Als je hier networkboot enabled en je ramplank eruit haald zal je zien dat je compaqje lekker zonder ramplank opstart..

edit:

hier ook nog even het linkje naar een topic van mij daarover
Compaq opstarten zonder toestenbord

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 23:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tnx voor antwoord + link, deze ouwe }:O gaat iig terug de sloot in

Oslik blyat! Oslik!