Toon posts:

[xp]Kladblok als achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een stukje van het bureablad bedekken met een kladblok. Ik heb het al geprobeerd met excel en met acces, maar ik kan geen webpagina maken voor zoiets.
Het hoeft echt heel simpel te zijn, gewoon verschillende aantekeningen bij elkaar.
Hoe kan ik dat makkelijk doen?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kan je niet gewoon een textarea in een html zetten als kladomgeving? Als je die op je desktop zet moet het toch kunnen? Met een tabel een beetje in de goeie hoek zetten, grootte opgeven en tikken maar :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Je kan een soort formuliertje maken, met daarin een text-field. Ev. een scriptje erachter om die tekst weer op te slaan in een bestand, mocht dit gewenst zijn.

Edit: Great minds think alike :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 14:36 ]

Verwijderd

Ik snap je idee, ik heb er ook wel ns over nagedacht maar mijn (toenmalige) kennis om zoiets te bereiken als jij wil was niet voldoende. Heb nu gewoon een *.txt bestandje in een van de hoeken op mijn bureaublad staan, die ik zo ff kan openen en daar een stukkie typen.

Misschien kun je het oplossen met een formulier. Daaronder een knop die je de boel kan laten opslaan. Van dat laatste weet ik niet hoe dat moet.

Een heel simpel formulier:
<input type="text" name="MyText" size=30 value="Type Some Text Here">

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 14:45 . Reden: Ik ben ook nooit snel genoeg... ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Neeeej geen input='text'...

<textarea name='woei' cols='60' rows='10'></textarea>

En daarna een <input type='submit' name='submit' value='Save'> oid, maar ik ben bang dat de actie er achter met javascript opgelost zal moeten worden.

[ Voor 61% gewijzigd door Kaastosti op 20-03-2003 14:47 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Probeer het TXT bestand eens te laden als Active-Destkop item (alhoewel ik niet snap dat iemand active desktop wíl draaien), als dat niet wil: verander de extensie van TXT naar HTML.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu hetvolgende gemaakt:

<html>
<textarea name='woei' cols='30' rows='10' wrap="physical" style="overflow:auto"></textarea>

<body bgcolor="#0080C0". </body>
</html>

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij de inhoud bewaard in een txt bestand? Dus als ik opnieuw opstart dat het oude er weer komt te staan, en dat als ik op f5 druk dat niet alles weg is...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 15:29 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Heh tjah da's weer een heel ander verhaal :)
Zoals ik al zeg zou je er een aantal knoppen bij kunnen maken, die dan waarschijnlijk met javascript geconfiggen zouden moeten worden. Daarmee kun je het 'opslaan', alhoewel je dan een andere scripttaal nodig gaat hebben. html kan alleen maar weergeven, en verder niets met gegevens doen. Daar heb je java, php, asp, jsp of anderen voor. Wordt wel meteen een stuk ingewikkelder, maar ja... dan heb je ook wat :)

Automatisch opslaan bij het afsluiten van Windows gaat niet. Daarvoor hebben mensen Post-It's uitgevonden. Dan kun je je PC rebooten wat je wilt, informatie die op die Post-It staan blijft bewaard :) briljante uitvinding!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.3m.com/market/office/postit/com_prod/psnotes/

't Is natuurlijk niet zo stoer als zelf maken, maar ja, 't idee is zo'n beetje wel hetzelfde toch?

Firmpete on Aerie Peak

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kun je de boel niet opslaan in een cookie? Wellicht werkt iets als onclose ook binnen je actieve desktop, waardoor je kunt laten opslaan bij het afsluiten van Windows.

Zoef

Verwijderd

Maak een ASP gastenboekje in je Inetpub...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 07:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Excel sheetje of whatever sheetje in full screen openen, ALT printscreen en dan saven als 256 kleuren BMP-tje. Set as wallpaper... Of bedoel je dat niet (eventueel met een ander tooltje openen in word en dan save as html. (Of bedoel je dat ook niet...)

Verwijderd

http://klad.nl/

Deze kan ik me nog herinneren van een poster op school. Ik moet toegeven dat het wel ietwat irritant is om de hele tijd je username + pass in te vullen, maar ik denk dat dit al behoorlijk dicht in de buurt komt van wat je zoekt.

Als je al gezocht had met google(kladblok) dan had je 'em gezien op de derde hit.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
zoiets ? http://www.js-x.com/example/?ex=825&mode=2

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<html>
<head>
<!--
This file retrieved from the JS-Examples archives
http://www.js-examples.com
1000s of free ready to use scripts, tutorials, forums.
Author: Unknown - http://www.js-examples.com/ 
-->

<script>
function ReadCookie (Name)
{
    var search = Name + "="
    if (document.cookie.length > 0)
    {
        offset = document.cookie.indexOf(search)
        if (offset != -1)
        {
            offset += search.length 
            end = document.cookie.indexOf(";", offset) 
            if (end == -1)
                end = document.cookie.length
            return (document.cookie.substring(offset, end))
        }
        else
            return ("");
    }
    else
        return ("");
}

function WriteCookie (cookieName, cookieValue, expiry) 
{
    var expDate = new Date();

expDate.setTime (expDate.getTime() + expiry);
    document.cookie = cookieName + "=" + escape (cookieValue) + "; expires=" + expDate.toGMTString() + "; path=/";
}

function getCookies()
{
    document.noteForm.note.value = unescape(ReadCookie("note"));
}

</script>

</head>
<body>

<CENTER><font face="Arial" size="5" color="#000000"><B>Java-Script / Notepad with Cookie</B></FONT><BR>
<form NAME="noteForm">
           <textarea ROWS="5" COLS="40" NAME="note" WRAP="VIRTUAL"></textarea><br>
      <b><font FACE="verdana,arial,helvetica" SIZE="-1"><BR><input TYPE="button" VALUE="Save Text"
      onClick="WriteCookie('note', document.noteForm.note.value, 2678400000)"></font> </b></p>
      </center></div>
    </form>
</font>
<script>
window.onload=function() { getCookies(); }
</script>

</body>
</html>
slaat de text in een cookie op.

[ Voor 113% gewijzigd door Brent op 21-03-2003 21:15 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1