Toon posts:

Directe paralelle kabelverbinding PC1-->PC2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een directe kabelverbinding opgebouwd via de LTP poort met een oude laptop (waarvan bestanden gehaald moeten worden) aan een nieuwe xp configuratie.
Windows geeft in beide schermen aan dat er daardwerkelijk een verbinding is van 4 mbp/s. Tot zover geen problemen, alleen nu wil ik dus de gegevens overzetten naar mijn xp systeem, hoe ga ik dit doen??? met welk programma of windows optie kan dit? heb al vanalles geprobeerd: netwerkomgeving, computer zoeken etc etc.

Iemand een idee?

Greetz,

Daanx

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, als het goed is moet je op de pc waar de bestanden vanaf moeten de host draaien van direct cable connection. en dan verbinding maken vanaf die andere. wel eerst delen van bestanden aanzetten en schijf op gedeeld instellen natuurlijk.
daarna zou het via netwerkomgeving moeten lukken

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

je kan ook ff zoeken naar fastlynx werkt wel onder dos, maar daarmee kan je via paralelle verbinding bestanden zenden/ontvangen

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, maar dat werkt dus niet.... de xp computer doet er heel lang over om het netwerk te zoeken, maar vind dan alsnog niks. en de 98 computer die kan al helemaal niet naar de netwerkomgeving.
weet iemand andere mogelijkheden?

Verwijderd

Neem aan dat iedere pc een correct IP nummer gekregen heeft?
Kun je wel heen en weer pingen?
Werkt \\ip.nummer.andere.pc wel ?

Verwijderd

Topicstarter
ik neem aan dat correct 192.168.0.1 en 192.168.0.2 is??
Het pingen, ook geprobeerd, lukt niet..... :(

Verwijderd

Welke ptorocollen hangen aan je "verbinding" Je hebt minimaal tcp/ip, de client voor ms netwerk en file en printer sharing nodig . Je subnetmasker is 255.255.255.0 ?

Verwijderd

Umz, mischien een idee, maar eigenlijk niet netjes om het zo te doen.

Zoek interlnk.exe en intersrv.exe eens op, mischien staan deze op de windows 95/98 cd, anders vanaf ms.com(daar nog niet te vinden ff zelf zoeken).
intersrv.exe moet je opstarten op de laptop, interlnk.exe moet in de config.sys(hoe dat moet me winnt/2000/xp, geen idee).
dan krijg je een paar schijven bij op je computer, deze schijven zijn die van de andere pc, dus VEEL makkelijker dan met windows ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja subnet is gewoon 255.255.255.0 en ik heb uiteraard een tcp/ip pr. ingesteld aangezien ik al verbinding heb dit dat denk ik wel ok!

Dus voor de duidelijkheid heb ik al verbinding alleen weet dus nog niet hoe ik de andere pc kan benaderen....
hulp>?

Groet,

Daan

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er dan eindelijk, na jammerlijk genoeg niet veel reactie, toch nog uitgekomen....
De verbinding was er dus al maar de pc gewoon niet te vinden. Heb denk ik een foutje opgespoort in Windows xp, namelijk: Na het extra inschakelen van de optie inkomende verbinding accepteren kon ik opeens wel gewoon via de browser naar de 98 pc. Dit is dus heel vaag omdat het vanuit xp geen inkomde verbinding is maar een "uitgaande". eindelijk blij!!!! :P

Toch bedankt voor de hulp. :9~

Groet,
DaanX
Pagina: 1