Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] PIC16F73 Programmer

Pagina: 1
Acties:

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
Thuis heb ik een eigen gemaakte programmer waarmee ik PIC16F84's mee kan programmeren. Dit alles is zelf gemaakt en wordt geprogrammeerd met gratis software.

Nu heb ik van iemand een aantal PIC16F73 gekregen welke ik wilde gaan gebruiken. Nu vroeg ik me af of voor deze versie ook gratis programmers zijn te maken met bijbehorende software, of dat deze eigenlijk alleen maar te programmeren zijn met "officiële" programmeerkits.

Bedankt alvast voor jullie antwoord!

B-Man

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Jazeker, een Nederlandse zelfbouw programmer zelfs :P
Ik zou even de site voor je opzoeken, ik heb em zelf ook gebouwd.

• OverSoft
http://www.voti.nl/pic/n_index.html

Dit is em, ff bij winkel kijken, en bij programmers. De WISP628. Hier kan je gewoon de onderdelen halen (kosten niets meer dan bij electronicaleveranciers als display en wiener).
En hij werkt perfect voor elke pic :D

• OverSoft
http://www.voti.nl/wisp628/
Hier staat het schema btw :P

• PKP B-Man
Super! Ik was eerlijk gezegd al bang dat deze vraag iets te specifiek was... Gelukkig valt dat dan weer mee.

Ik zal eens kijken of ik dit kan gebruiken, als ik jou berichten zo lees dan is het inderdaad wat ik nodig heb, zou mooi zijn......

Bedankt!
B-Man

• OverSoft
Er zijn hier op GoT heel veel mensen die PICs gebruiken, dus :P
En toevallig wist ik dit ook :) Het is echt een perfect programmertje

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
OverSoft schreef op 20 maart 2003 @ 15:30:
Jazeker, een Nederlandse zelfbouw programmer zelfs :P
Ik zou even de site voor je opzoeken, ik heb em zelf ook gebouwd.
Na 1541 posts zou je toch wel moeten weten dat er een EDIT knop bestaat? :?

Verwijderd

nee, daarom heeft hij ook 1541 posts :)

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Is die PIC niet in dezelfde programmer te drukken? Mijn zelfgemaakte programmer kan volgens mij zo ongeveer alle PICs uit de 16f serie programmeren, en met enige aanpassing de andere ook nog wel

• OverSoft
insan1ty schreef op 20 March 2003 @ 17:22:
[...]

Na 1541 posts zou je toch wel moeten weten dat er een EDIT knop bestaat? :?
ja sorry... ik moest ff snel snel alles doen, want ik moest weg :)
en mijn 1541 post komen niet door zoveel achter elkaar te replyen hoor :P

• PKP B-Man
reclamedoos schreef op 20 March 2003 @ 20:07:
Is die PIC niet in dezelfde programmer te drukken? Mijn zelfgemaakte programmer kan volgens mij zo ongeveer alle PICs uit de 16f serie programmeren, en met enige aanpassing de andere ook nog wel
Welke programmer is dit dan? :?

edit:
Nee, de PIC is in ieder geval niet in dezelfde programmer te gebruiken. Om twee redenen: de PCI16F84 heeft veel minder pinnen dan de PIC16F73, de F73 zal dus simpelweg niet in de programmer passen. En de andere reden is dat de software die ik bij de programmer gebruik niet de F73 ondersteund...

[ Voor 33% gewijzigd door PKP B-Man op 21-03-2003 09:55 ]

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
PKP B-Man schreef op 21 maart 2003 @ 09:12:
Welke programmer is dit dan? :?

edit:
Nee, de PIC is in ieder geval niet in dezelfde programmer te gebruiken. Om twee redenen: de PCI16F84 heeft veel minder pinnen dan de PIC16F73, de F73 zal dus simpelweg niet in de programmer passen. En de andere reden is dat de software die ik bij de programmer gebruik niet de F73 ondersteund...
Ik gebruik de JDM programmer (http://www.jdm.homepage.dk/newpic.htm), en daar past deze PIC niet standaard in, dat klopt. Maar je kan makkelijk een verloopje maken met een IC-voetje waar je PIC wel in past. De manier van programmeren is nl hetzelfde als ik me niet vergis. Moet je alleen even kijken welke pootjes je op de F73 nodig hebt.
En qua software gebruik ik IC-prog (http://www.ic-prog.com/) en die kan ook de F73 wel programmeren.

Verwijderd

Ik gebruik de P16pro hier gaat het ook mee. Je kan hiervoor demo software downloaden. Je kan alleen firmware's kleiner dan 256bytes hiermee in je pic proppen.
Pagina: 1