Toon posts:

randomprefix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een beetje zitten klooien met het de "randomprefix" waarde in de dnetc.ini

Het was me al eens opgevallen dat deze waarde heel af en toe eens omhoog gaat, nu stond hij op 179.

Ik heb net handmatig die .ini eens aangepast en die waarde opgeschroefd naar 250.

Nu blijkt dat als ik random blokjes ga grazen dat ik blokjes krijg die achteraan in de totale range van blokjes zitten!

Dit houdt dus weer in dat je random blokjes voor 100% gaan meetellen, zolang distributed.net nog niet is aangekomen bij het laatste gedeelte van de range! (tenzij iemand anders toevallig dat blokje ook al random heeft gedaan)

Waarschijnlijk zet de client deze waarde wel terug naar de meest recente waarde op het moment dat je nieuwe blokjes ophaalt, maar toch... :)

Klopt dit verhaal of word ik gek? :)

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

op anandtech kwam ik dat ook tegen in een draadje, maar volgens moose(van d.net) kun je dat beter niet doen. Niet de hele keyspace is geactiveerd, dus als jij randoms gaat kraken uit zo'n niet geactiveerd gebied dan tellen ze niet mee.

--edit--
On a second note. Changing the randomprefix should not be done. You may change it to a keyspace that is not open. We do not currently have all keyspaces open and if you change it to a keyspace that is not open the blocks are discarded and you will not gain credit for the blocks. The client selects certain keyspaces based on the last non random block. Changing to what you beleive to be a large keyspace that you can submit will more than likely result in lost work. We generally do not open keyspaces untill they are needed.
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=193654