Toon posts:

ADSL werkt, maar ISDN telefoon niet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje het hele forum afgezocht naar gelijk soortige problemen, heb er een paar gevonden, maar de oplossingen hebben mij niet geholpen.

Mijn probleem is namelijk het volgende :

Ik heb thuis ISDN. Hierop wou ik dus ADSL aansluiten... Zover ging het allemaal nog goed.

Nu heb ik de binnenkomende lijn aangesloten op LINE ingang van de ADSL splitter. De ISDN uitgang van de ADSL splitter op het NT1 kastje en de Modem uitgang uiteraard op het ADSL Modem.

Vanuit het NT1 kastje loopt weer een kabeltje (ten grote van de RJ45 connector naar de Vox (volgens mij een chicago vox, weet het niet zeker) Het lampje op de vox brand echter ook niet.... wat zou dat kunnen betekenen?? Ook zou ik zo niet weten hoe ik 'm zou kunnen configureren, er zit geen USB aansluiting op, en het zou dan toch kunnen met de telefoon of niet?? Maar kan dat dan wel als ik geen verbinding heb met de vox??

Het ADSL werkt wel en heeft dus verbinding, maar op de telefoon krijg ik helemaal geen kiestoon. Op het NT1 kastje brand het lampje (hij heeft dus een lijn (signaal).

Ook heb ik ALLE betreffende FAQ's gelezen, stond ook geen bruikbare informatie in.

Iemand dan ook enig idee....... Alle ideeen zijn welkom, ik weet het namelijk niet meer.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 14:20
Heb je wel adsl voor isdn genomen? of zeg ik nu iets doms :X

[ Voor 4% gewijzigd door Icey op 20-03-2003 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja uiteraard wel, anders wordt het pakket bij kpn ook niet geaccepteerd!

thnx for the reply anyway

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je dat ding al eens gereset ofzo? Je adsl en isdn lijn lijken in elk geval gewoon goed te werken, misschien moet je zo'n vox gewoon even opnieuw instellen ofzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 17:40

Stewie!

Keen must die!

Je hebt de draadjes verkeerd zitten of ze maken/maakten kortsluiting in het kastje
en heb je de stroomkabel van de vox weer erin?

[ Voor 23% gewijzigd door Stewie! op 20-03-2003 13:54 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

JvS schreef op 20 March 2003 @ 13:53:
heb je dat ding al eens gereset ofzo? Je adsl en isdn lijn lijken in elk geval gewoon goed te werken, misschien moet je zo'n vox gewoon even opnieuw instellen ofzo?
zeg jij maar wat 8)7 :X

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:15
Het klintk idd alsof je een POTS splitter hebt ipv een ISDN splitter, of dat er ergens een kabeltje gaar is. Ik heb geen idee hoe de ISDN splitter eruit ziet, dus ik kan je niet vertellen hoe je het verschil ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door VlasBaard op 20-03-2003 13:57 ]

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

VlasBaard schreef op 20 maart 2003 @ 13:56:
Het klintk idd alsof je een POTS splitter hebt ipv een ISDN splitter, of dat er ergens een kabeltje gaar is. Ik heb geen idee hoe de ISDN splitter eruit ziet, dus ik kan je niet vertellen hoe je het verschil ziet.

Brandt het line-lampje op de NT1?
isdn splitter staat ISDN op. Verder heeft ie gewoon drie plaatsen voor kabels B)
oja, lezen verder maar heb je al gedaan O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Stewie! op 20-03-2003 13:59 ]

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:15
DaMorpheus schreef op 20 March 2003 @ 13:57:
[...]

isdn splitter staat ISDN op. Verder heeft ie gewoon drie plaatsen voor kabels B)
oja, lezen verder maar heb je al gedaan O-)
:)

De POTS heeft ook drie plaatsen voor kabels :p

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

kan aantal dingen zijn:

kan je weer bellen als je de splitter er tussenuit haalt en de Nt1 weer rechtsstreeks aansluit? je zegt dat op je vox chicago het lampje niet brandt; staat ie wel aan? zo ja, knippert het lampje dan? Dan moet je ff kijken of een reset helpt (15 sec stroom eraf)

Zo nee, welke Nt1 heb je? er staat een model-type op. ADSL en ISDN werken alleen vanaf versie 3of4 en hoger.....

Verwijderd

isoleer je splitter uit de telefoonschakeling en bel met 0800-0407, dan meten ze je lijn door, ze meten dan of een defecte splitter op de centrale van KPN of een perfecte lijn.

Als ze een storing op de splitter op de centrale meten zul je naar je provider moeten bellen aangezien die een eigen stuk hebben op de centrale waar KPN niet mag komen.

Een officiele reset btw is 3 min.!! verbinding met de NT1 verbreken en dan de stekker van de VoxChicago er uit.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 14:00:
Zo nee, welke Nt1 heb je? er staat een model-type op. ADSL en ISDN werken alleen vanaf versie 3of4 en hoger.....
dat is niet waar. Ik heb hier een nt1 s1 en daarmee werkt adsl al 2 jaar perfect hoor. ([rml][ adsl] isdn chicago vox dood?[/rml])

TS kijk eens op de splitter of daar isdn op staat. Wat heb je voor splitter? een zwarte alcatel of iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door schwarzenegger op 20-03-2003 14:22 ]

Verwijderd

larsemenneke schreef op 20 March 2003 @ 14:08:
[...]

dat is niet waar. Ik heb hier een nt1 s1 en daarmee werkt adsl al 2 jaar perfect hoor. ([rml][ adsl] isdn chicago vox dood?[/rml])

TS kijk eens op de splitter of daar isdn op staat. Wat heb je voor splitter? een zwarte alcatel of iets anders?
OK, het kan wel, maar KPN garandeerd het niet en ik heb bij 0407 gezeten en 90% van de gevallen ADSL icm ISDN die niet werkte lag aan de splitter....

Verwijderd

En als je alles terugplaatst zoals het zat, heb je dan wel een kiestoon ?

Ik heb hetzelfde gehad, en na een paar keer bellen met zo KPNtr*t eindelijk een monteur langsgeweest, waarna bleek dat de NT1 kast defect was (9 jaar oud)

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 20 March 2003 @ 13:53:
Je hebt de draadjes verkeerd zitten of ze maken/maakten kortsluiting in het kastje
en heb je de stroomkabel van de vox weer erin?
ja heb ik gedaan.... draadjes zitten ook goed

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 14:00:
kan aantal dingen zijn:

kan je weer bellen als je de splitter er tussenuit haalt en de Nt1 weer rechtsstreeks aansluit? je zegt dat op je vox chicago het lampje niet brandt; staat ie wel aan? zo ja, knippert het lampje dan? Dan moet je ff kijken of een reset helpt (15 sec stroom eraf)

Nee, ik kan nog niet bellen als ik de splitter er weer tussen weg haal en het lampje van de vox brand ook niet, er staat wel stroom op maar weet dus niet of ie aan staat.... Het is een vrij nieuwe nt kast, dus ik verwacht dat het 1 van de nieuwere zal zijn (waar kan ik dat aan zien dan?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 14:06:
isoleer je splitter uit de telefoonschakeling en bel met 0800-0407, dan meten ze je lijn door, ze meten dan of een defecte splitter op de centrale van KPN of een perfecte lijn.

Als ze een storing op de splitter op de centrale meten zul je naar je provider moeten bellen aangezien die een eigen stuk hebben op de centrale waar KPN niet mag komen.

Een officiele reset btw is 3 min.!! verbinding met de NT1 verbreken en dan de stekker van de VoxChicago er uit.
Ik heb dat nummer gisteravond al gebeld, de lijn is doorgemeten en is verder goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 14:34:
En als je alles terugplaatst zoals het zat, heb je dan wel een kiestoon ?

Ik heb hetzelfde gehad, en na een paar keer bellen met zo KPNtr*t eindelijk een monteur langsgeweest, waarna bleek dat de NT1 kast defect was (9 jaar oud)
Alles in de originele staat hielp ook niet..... Het is een nieuwbouw wijk waar we wonen (1,5 / 2 jaar) dus alles is er nieuw ingelegt.

• procyon
  • Laatst online: 17-11 18:16
Ik zou naar de kpn "doe het zelf helpdesk" (0900 - 8085 ) bellen en zeggen dat je splitter stuk is.
Bel anders naar je provider (de officiele weg).
Planet: 033-4540100 (optie 2) geen wachtrij nu :)

• Wimpy006
  • Laatst online: 17-11 11:00
Probeer het eens zonder splitter. Ik had mijn ADSL ook een tijd zonder splitter aangesloten omdat ik mijn splitter nog niet binnen had en de rest al wel.
Gewoon 2 draadjes van de lijn naar ADSL modem en 2 doorlussen naar je NT1 kastje.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het volgende : Op de Chicago vox 220 brand nu wel het gele lampje, het enige wat ik nu krijg is zachte ruis op de lijn.

Maar dus nog steeds geen telefoon. Als ik naar het nummer heen bel, krijg ik te horen : "dit nummer wordt niet beantwoordt" . :?

• procyon
  • Laatst online: 17-11 18:16
Wij op Got kunnen je toch niet helpen, bel naar de bedrijven die dit wel kunnen.

KPN Telecom - algemene informatie (vaste) telefonie
tel. 0900 - 0244
KPN ISDN-Helpdesk
tel. 0900 - 8642

Ik neem aan det het hiervoor wel gewerkt heeft natuurlijk :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is al 10x gezegd, maar sluit het eens aan zonder splitter, werkt het dan ook niet of werkt het dan weer wel prima? Als het dan wel werkt, is het gewoon de splitter, als het dan ook niet werkt is het wat anders... Het leven is zo simpel als je logisch gaat elimineren :o.

De line is ok op de NT1, dus volgens mij moet je gewoon die VOX weer programmeren, moet je even de isdn helpdesk bellen...

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 20-03-2003 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 20 March 2003 @ 17:09:
Het is al 10x gezegd, maar sluit het eens aan zonder splitter, werkt het dan ook niet of werkt het dan weer wel prima? Als het dan wel werkt, is het gewoon de splitter, als het dan ook niet werkt is het wat anders... Het leven is zo simpel als je logisch gaat elimineren :o.

De line is ok op de NT1, dus volgens mij moet je gewoon die VOX weer programmeren, moet je even de isdn helpdesk bellen...
Heb het ook al geprobeerd zonder splitter, werkt ook niet, het ligt ook niet aan de kabels (alles namelijk al vervangen)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou dan bel je dus 0900 8642 en leg je het uit, zij kunnen je verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
intern bellen werkt ook perfect, de vox zal dan ook wel niet defect zijn....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Bel nou maar naar de helpdesk, hier komt echt geen nuttige discussie meer uit verder.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.