Toon posts:

DivX hapert vanaf cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen!

Ik heb een vraag. Als ik een DivX heb gedownload en ze brandt op een cd, kan ik ze niet meer afspelen zonder dat hij hapert. Wil ik de film zien zonder dat hij stottert moet ik hem eerst weer op een harde schijf zetten. Heb de nieuwste firmware van de dvd-speler al erop gezet. En met het afspelen van DVD's is er geen probleem. Wat kan ik hier aan doen?

Greetz, Hidde

heb een vrij nieuw systeem
P4 1,7
384 mb RD-RAM
Samsung sd-616 DVD

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Het kan ook aan je cd's liggen natuurlijk, dat heb ik ook met cheapo-cd's.

Ps: lees ook effe de FAQ ivm groeten en zo. :)

Verwijderd

Heb je al eens een andere CD-rom speler geprobeerd?

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je ?

Probeer anders eens nieuwe drivers voor je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn allemaal cd's van MMORE. Als ik ze afspreel in mijn brander hapert hij nog steeds. Het is een DELL-systeem. Misschien slim om BIOS keer te flashen?!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
maybe is je bitrate van de divx te hoog voor de doorvoersnelheid van je cdrom?

Verwijderd

Enkel film, of ook ondertitel?

Anders even alleen de ondertitel van HDD pakken - of door het afspeelprogramma laten cachen in RAM.

Afspeelproblemen hebben meestal met toegangstijd en zoektijden te maken - CDROM wellicht aan vervanging toe ?

Lens schoongemaakt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ook de ondertitels worden vanaf de cd afgespeeld. Cd-rom is anderhalf jaar oud, maar bij benchmark programm's zoals Sandra scoort hij echt minimaal [1 op een schaal van 10]. Maar na 1 1/2 jaar is vervanging toch nog niet nodig?! Gebruik Micro DVD om DivX af te spelen, hoe kan je dan de ondertitels laten cachen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Extremiel schreef op 20 maart 2003 @ 13:56:
maybe is je bitrate van de divx te hoog voor de doorvoersnelheid van je cdrom?

hahaha, een 1 speed cdrom heeft een data snelheid van 1411kbps :) Volgens mij zijn er niet zoveel divx' die die bitrate halen (omdat je dan maar 74 of 80min op een cd kwijt kan :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 13:44:
Het zijn allemaal cd's van MMORE. Als ik ze afspreel in mijn brander hapert hij nog steeds. Het is een DELL-systeem. Misschien slim om BIOS keer te flashen?!
Als je eerst even probeert of het probleem er op andere PC's ook is, dan weet je in ieder geval al beter waar je zoeken moet (dus, of het aan de CD's ligt of aan iets specifieks in jouw configuratie).

Verwijderd

Topicstarter
Met dezelfde cd's is het niet in een ander systeem...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dma van je cdroms enzo wel effe aangezet? gewoon voor de zekerheid

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
Pixal schreef op 20 maart 2003 @ 23:29:
dma van je cdroms enzo wel effe aangezet? gewoon voor de zekerheid
DMA is zeer goed idee ;) en check daarna of je geluidskabeltje van je cdrom wel ingeplugd is met je geluidskaart.

Daarna in windows misschien je cdrom op 4x of sneller zetten.

dikzak

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De streaming van DivX is gewoon out-of-the-box niet goed voor elkaar. De data van geluid en beeld staat tever uit elkaar. HDD's kunnen lekker snel zoeken, dus je merkt er niks van, maar CD-spelers hebben vele hogere zoektijden, en dat maakt dat 't beeld en geluid hapert.

Ik heb trouwens ook vaak DivX van cd geprobeerd te kijken, waarbij de cd-speler de hele tijd aan het up- en downspinnen was.

DivX direct vanaf cd is geen aanrader. :-/

Siditamentis astuentis pactum.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Volgens mij ligt het aan het feit dat je je cd-rom als slave op defelfde flatcable als je hd aangesloten hebt. oftewel probeer eens je cd-rom op je 2de ide controller aan te sluiten.

overigens kan ik prima divx vanaf mijn cdrom afspelen (40 speed).

[ Voor 17% gewijzigd door wielhelm op 21-03-2003 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten. Heb BIOS geflashed en nu is het prima. Thnxz voor de tips!
Pagina: 1