Een vriend van me heeft voor zijn P2-300 systeem een Maxtor 6Y080P0 gekocht. We verwachtten al dat hij niet in de BIOS herkend zou worden, omdat het een vrij oud systeem is (mobo weet ik niet, standaard compaq systeem). We hebben hem er dus ingeplugd (primary slave) en maxblast geinstalleerd. Maxblast herkende de schijf (de volle 80gb), en we hebben 2 partities gemaakt (20/60). Na het formatteren kregen we een dos prompt waarin vermeld werd dat onze nieuwe schijf E:\ was (oude schijf nog steeds C). Dit vonden wij al raar, omdat we toch echt twee partities hadden gemaakt. Maarja, wat maakt ons het uit, dan draaien we later nog wel een keer partition magic oid.
Maar: als we bij E:\ 'dir' typen, zien we dat er 800 kb gebruikt is en nog 1,2 mb vrij is. Nou blijkt maxblast iets van een temp-partitie aangemaakt te hebben, waar hij een aantal files op heeft gedumpt. We zijn al een keer bij 0 begonnen: zelfde resultaat. Hoe kan ik nou de volle 80gb tot mijn beschikking krijgen zodat we er windows op kunnen installeren? Ik weet niet of de schijf in windows wel goed herkend wordt, want we kunnen windows (98SE) ook niet meer opstarten
Alvast bedankt
Maar: als we bij E:\ 'dir' typen, zien we dat er 800 kb gebruikt is en nog 1,2 mb vrij is. Nou blijkt maxblast iets van een temp-partitie aangemaakt te hebben, waar hij een aantal files op heeft gedumpt. We zijn al een keer bij 0 begonnen: zelfde resultaat. Hoe kan ik nou de volle 80gb tot mijn beschikking krijgen zodat we er windows op kunnen installeren? Ik weet niet of de schijf in windows wel goed herkend wordt, want we kunnen windows (98SE) ook niet meer opstarten
Alvast bedankt