Toon posts:

Bi-ampen met een Denon AVR-2803: zin of onzin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken een Denon AVR-2803 aan te schaffen.
(zie http://www.denon.de/seitenhifi/seitenav/rec/avr2803.html voor info)

Deze AV-receiver heeft 7 gelijkwaardige eindversterkers, waarvan de 2 voor de surround-2 ook als zone-2 (keuken, slaapkamer etc.) gebruikt kunnen worden (surround wordt dan 5.1).

Nu vind ik goede stereo weergave erg belangrijk en ga ik geen 7 of 8 (met baspomp) luidsprekers in mijn woonkamer neerzetten. Voor de surround kwaliteit die ik voldoende vind lijken 5 luidsprekers mij genoeg.

Nu zou ik natuurlijk die zone-2 aansluitingen kunnen gebruiken om mijn front luidsprekers (Monitor Audio Silver Line S6, http://www.monitoraudio.co.uk/Products/Silver_Series/s6.htm ) te gaan "semi bi-ampen". Semi, omdat de eindversterkers slechts gedeeltelijk gescheiden zijn (de voeding is grotendeels gedeeld).

Vragen:
- heeft dit zin?
- kan ik problemen verwachten met de hoeveelheid vermogen die ik naar de frontspeakers stuur?
- kan ik problemen verwachten met het impedantieverloop van de luidsprekers als ze worden ge-bi-ampt?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen (wat vinden jullie zo wie zo van de AVR-2803?)

Verwijderd

die zone2 als biamping gebruiken schiet niet op, de kwaliteit van die eindtrappen / versterkers zijn een stuk minder dan die van je normale fronts

already tried met een Onkyo TXDS595 en 5 stuks KEF Q1 en het schoot voor geen meter op :) Biwiring echter wel :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Lijkt me idd niet echt nuttig. Voor de prijs van een 2803 kan je misschien wel een 3802 vinden, is de moeite waard.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos: thanks voor de reply, maar de 3802 kost nu nog 1115 en de 2803 heb ik in Duitsland gezien voor 829 euro, toch een kloofje van zeker 200 euro. De 2803 heeft voor mij vermogen genoeg, dus daar heb ik een 3802 niet voor nodig. En eigenlijk vindt ik 850 a 900 euro ook wel het maximum dat ik uit wil geven.

neographikal: eveneeens thansk; hebben de eindversterkers van de zone2 op jou onkyo dezelfde specs als de front eindversterkers (qua vermogen)?

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
als je toch in DLD wilt gaan aanschaffen:

denon 3802 is er vanaf € 829
denon 3803 is er vanaf € 1165

jah, ik ben zelf ook op zoek...

Verwijderd

geen idee verder, ik had Onkyo ff een mail gestuurd en die zeiden het :)
Pagina: 1