Toon posts:

[linux] default opstartcyclus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik gebruik momenteel Slackware 8.1. Voor de rest heb ik nog een aantal andere programma's geinstaleerd maar geen grafische toepassingen. Nu is het de bedoeling dat als hij stuk gaat of om 1 of andere manier niet meer goed functioneert hij opstart in een default configuratie. In die configuratie maakt hij dan verbinding met een server elders waar hij dan een goed werkende configuratie ophaalt.

Heeft iemand misschien een idee waar ik kan beginnen, of weet iemand misschien een internetsite waar dit op staat hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik deze graag.

alvast bedankt.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

ik zou het met shellscripting doen, gewoon bij het opstarten checken of bepaalde dingen al dan niet kloppen en zo niet => dingen ophalen.
een gehele uitleg van shellscripting lijkt me een beetje veel van het goede maar je zou eens kunnen beginnen bij de manual van bash ofzo :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
1: Je moet een slecht werkende configuratie dedecteren (hoe je dat doet moet je zelf maar es zoeken hoor, wat is slecht werkend en hoe kan ie dan iets goed doen?)
2: Eens een slecht-werkend-systeem-programma getriggerd wordt vervangt ie /etc/grub.conf of /etc/lilo.conf door een config die de boel op een andere hd (of partitie) start.
3: In dat goedwerkend (startend) systeem moet je dan automatisch een image ophalen van een hd, die image mounten en de boel terugzetten (copieren of met zo'n ghost-ding aan de slag gaan)
4: Of dat gaat werken? 2 & 3 wel maar stap 1 twijfel ik aan want als er iets "niet werkt" dan kan je evengoed de vervanging van lilo of grub enzo vergeten dus eigenlijk moet je manueel een diskettje insteken ofzo die van de juiste partitie opstart en dan 2 & 3 automatisch laten uitvoeren.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

zoals Stoffel al zei kan je dit het beste doen met shellscripting maar aan wat voor dingen moet ik denken die het niet doen want als je internet/netwerk connectie eruit ligt ken die weinig ophalen van een externe server.

Waarom maak je niet een directory aan waar die standaard configuraties (die jij van de server wilt halen) neer zet en als het opstarten niet goed gaat dat die die dan (lokaal) kan kopieren, lijkt me iets 'failsaver'.
Als je computer dan wel goed opstart kan je de directory laten syncen met de server zodat ze wel altijd up-to-date zijn

Mistakes are proof that you are trying...