Toon posts:

Analoge mixer + eindversterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een analoge mixer koop, bijvoorbeeld de Behringer 1604A (http://www.behringer.com/...x.cfm?id=MX1604A&lang=eng). Is het dan voldoende om hier een eindversterker achter te gooien die mijn speakers aansturen? Dus, zit er op de line-inputs een pre-amp (op de mics zowiezo)?
Op de line-inputs wil ik dan mijn pc line-out op gooien en een cd-speler bijvoorbeeld.

Verwijderd

ja

Verwijderd

mic-in heeft (vrijwel altijd ;) ) een pre-amp, omdat je anders nooit op de juiste signaalsterkte zou komen om een line-out te kunnen leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat achter de mic-inputs een versterker zit. Maar is dit ook het geval voor de line-inputs? Dus kun je een cd-speler rechtstreeks op de line-input inpluggen en eindversterker versterkt de rest?

Het zou mooi zijn als dit zo zou werken.

Verwijderd

Er hoeven helemaal geen versterkers in te zitten, je eindtrap heeft alleen lijnniveau nodig, de sterkte daarvan regel je gewoon met je "schuifjes" op het mengpaneel.

Dus die mixed gewoon met het niveau dat uit je cd-speler komt en vervolgens maakt de eindtrap daar een mooi krachtig signaal van geschikt voor speakers

Weinig wetenschappelijk, maar wel een antwoord op je vraag lijkt mij ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 13:02:
Ik weet dat achter de mic-inputs een versterker zit. Maar is dit ook het geval voor de line-inputs? Dus kun je een cd-speler rechtstreeks op de line-input inpluggen en eindversterker versterkt de rest?

Het zou mooi zijn als dit zo zou werken.
Je kan je cd-speler ook rechtstreeks in je eindtrap zetten. Alleen gaat de vloume regeling soms moeilijk omdat dat bij de grotere versterkers via een schroef mechanisme gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank u, dit antwoord mijn vragen :)
Pagina: 1