[ASP.NET] timeout voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Topicstarter
Beste mensen, het volgende doet zich voor:

Ik wil via een webserver een mailing versturen, waarbij het aantal gepersonaliseerde mailtjes in de 1000'den kan lopen. Hiervoor wil ik ook op een gebruiksvriendelijke manier de e-mailadressen kunnen importeren (kunnen per mailing verschillen). Daarnaast wil ik in de database een aantal tijdsintensieve bewerkingen uitvoeren.

Als ik dit via een aspx pagina zou doen is het wachten tot er een timeout verschijnt en dan zit ik met de gebakken mailtjes :)

Dus de vraag: wat voor alternatieven zijn er? Alle suggesties zijn welkom! Eventueel iets moeten installeren op de server is geen probleem.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Multi threading is dan de oplossing...

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2003 12:43 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoezo zou je zowiezo vanuit een aspx pagina 1000'den mailtjes willen versturen. Het lijkt me dan het handigst dat je mischien door de aspx pagina wel de opdracht geeft om de mailtjes te gaan versturen en dan daarnaast gewoon een andere programma de mailtjes laten versturen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

multi threading binnen je aspx is volgens mij ook niet echt een oplossing omdat je hiermee de processor teveel belast en IIS niet echt lekker meer zal responden, welke mail server draai je? de beste oplossing is om een mailprogramma het te laten oplossen, mailenable bijvoorbeeld kan met lists werken.

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Topicstarter
ik heb nog wat rondgekeken en het bouwen van een Windows Service is wellicht de oplossing. ook omdat het mailtjes versturen niet de enige taak is die gedaan moet worden, maar ook verwerking van VEEL records in de database...

komt gelijk het volgende probleem: een Windows Service maken die verschillende, uitbreidbare, taken kan uitvoeren. misschien is een constructie mogelijk waarbij er 1 windows service draait die kijkt of er iets gebeuren moet, en een aantal modules (hoe dat dan ook moet?) die de eigenlijke taken uitvoeren.
iemand nog suggesties?

Verwijderd

een service kan dit doen, maar er zijn ook mailservers die een mail folder hebben waarin je gewoon alle mailtjes kan "droppen" en deze hierna gewoon worden verstuurt, maar zelfs dat gaat nog over de timeout heen dan denk ik, geen idee hoe lang dit duurt. ikzelf zou gewoon voor een simple console exe gaan die een aangeroepen kan worden... of een com component op applicatie niveau als dat kan werken (iemand idee?) heb het nooit geprobeert.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:37:
multi threading binnen je aspx is volgens mij ook niet echt een oplossing omdat je hiermee de processor teveel belast en IIS niet echt lekker meer zal responden, welke mail server draai je? de beste oplossing is om een mailprogramma het te laten oplossen, mailenable bijvoorbeeld kan met lists werken.
Je krijgt een tweede thread lopen, naast de eerste. Deze kan je vervolgens een lagere prioriteit geven, moet het imho ook nog wel uit te houden zijn.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

dat is zo, ik dacht dat je ongeveer 5 threads wou gaan gebruiken mailservers doen dit nog wel eens voor smtp, maar ja, met 1 thread duurt het wel een tijdje, aangezien hij volgens zijn post admin rechten heeft, zo ik voor een eigen stukkie exe gaan.
Pagina: 1