Voordelen en nadelen moederbord met geintegreerde audio

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo allemaal,
Ik vroeg me eens af wat zijn nou de voordelen en wat zijn de nadelen van een moederbord met een geïntegreerde geluidskaart en met geïntegreerde videokaart.
Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.
Groeten danny

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Voordelen: je spaart ruimte uit en in het algemeen ook geld
Nadelen:
- je hebt niet altijd de mogelijkheid te upgraden
- de kwaliteit (video) is goed voor 'kantoor'-gebruik (internet, word, etc.), maar niet voor spellen
- geluidskwaliteit is voor 'gewone' toepassingen ok, als je audiofiel bent heb je er niet genoeg aan

Daarbij gebruikt een onboard videokaart vaak werkgeheugen als videogeheugen, dus dat wordt iets minder

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Voordeel - Weer een PCI-slot minder in gebruik
Nadeel - Alles kan kapoet en kapoet en on-board is dus mooi klote. (alhoewel in de praktijk een kaartje inpluggen en onboard uitzetten in de bios niet zo moeilijk is, is het idee van een defect stuk op je mobo dus minder).

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nforce onboard sound is na mijn weten even goed of zelfs beter als de sb audigy kaartjes. Er zijn ook uitbreidingskaartjes voor met digitale ingangen etc. Dus voor de gamer, normale gebruiker is onboard sound prima.

Onboard video is voor gamers niet te doen, gebruikt zoiezo een deel van je geheugen en is na mijn idee bagger. We verkopen op het werk eagletech boardjes, voor office gebruik prima, maar voor gamers raad ik het af.

Onboard sound en lan is heerlijk bespaart 2 sloten.

Mijn V&A

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

de nForce is daar en tegen wel weer leuk voor gamers (al is het toch wel wat kiele kiele bij de nieuwste spellen)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:36

Sherlock

No Shit

Hmm, ik heb voor mijn moeder een pc'tje in elkaar gezet met onboard sound (MSI K7T, Celeron 1000 Mhz, 128 mb) maar de onboard sound "hapert" nogal bij mp3'tjes.

Ik weet niet of dit normaal is, dit is natuurlijk maar één geval!

[ Voor 7% gewijzigd door Sherlock op 20-03-2003 12:30 . Reden: typo ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Mjah, als je nagaat dat op een laptop alles geintegreerd is en je op sommige bordjes (ATI of NVidia chipsets) heel goed kan gamen kan je best een ATI of NVidia based moederbord met grafische chipset uitzoeken en verwachten dat je daar dan best mee kan spelen. De NForce2 bijvoorbeeld.

Nadeel: Je betaalt voor een videokaart/geluidskaart die je, als je een upgrade koopt voor video/geluid, niet kan verwijderen. Je betaalt er wel voor. Zonde dus eigenlijk, was de geintegreerde oude videokaart namelijk een AGP kaart had je hem misschien wel aan iemand weg kunnen geven en die ontzettend blij ermee maken. Je hebt niet veel keuze. Je kan niet zelf een combinatie samenstellen ("Doet u mij dat moedbord maar, soldeer der maar een GF4 onboard chippie op met een crystal onboard sound chippie. Hoe bedoelt u, ga mijn winkel uit? :+ ")

Voordeel: Het is goedkoper. Het kost minder ruimte. Het is stiller in sommige gevallen (videokaarten kunnen best een hoop herrie maken als je het verkeerde merk koopt).

MechWarrior || Monsters Game

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor- en nadelen zijn écht wel met behulp van enige logica te verzinnen :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.