[NT4] Maximum users op share verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
We hebben hier een NT4 workstation staan waarop een netwerkapplicatie draait. Iedereen die gebruik maakt van die applicatie moet een mapping hebben naar een share op die bak.
In NT4 zit een maximum van 10 gebruikers op 1 share. Ik weet dat een server veel meer aan kan, maar die applicatie draait gewoon beter op een workstation.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om dit maximum omhoog te schroeven, bijvoorbeeld door een key aan te passen in het register.

Ik zwerf al een paar dagen op google / GoT rond, maar kan er niets over vinden...

Of moet dit in NT ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 20-03-2003 12:09 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

de 10 user share is standaard in workstations en gewoon niet erin gebouwd door microsoft om dit te verhogen.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Dit kan wel volgens mij maar dan kon je volgens mij het workstation niet meer rebooten.

Alleen moet je jezelf de vraag stellen: waarom wil ik in godsnaam op een nt4 workstation werken, er worden niet voor niets server varianten geproduceerd. en hoezo draait die applicatie beter op een workstation? lijkt me een beetje vreemd.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ehh, heb je wel een nt4 server in je netwerk. Als dat zo is, kun je dan niet de share maken via je nt4 server?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mutsje schreef op 20 March 2003 @ 13:41:
de 10 user share is standaard in workstations en gewoon niet erin gebouwd door microsoft om dit te verhogen.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;122925

das een key die je kan proberen

A wise man's life is based around fuck you

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
wielhelm schreef op 20 March 2003 @ 13:45:
Dit kan wel volgens mij maar dan kon je volgens mij het workstation niet meer rebooten.

Alleen moet je jezelf de vraag stellen: waarom wil ik in godsnaam op een nt4 workstation werken, er worden niet voor niets server varianten geproduceerd. en hoezo draait die applicatie beter op een workstation? lijkt me een beetje vreemd.
Toch is het zo... We hebben het behoorlijk uitgebreid getest hier, en op een server wil het echt niet lekker. Vraag me niet waarom, maar het is echt zo.
cyspoz schreef op 20 March 2003 @ 13:59:
Ehh, heb je wel een nt4 server in je netwerk. Als dat zo is, kun je dan niet de share maken via je nt4 server?
Dat snap ik niet helemaal, hoe kan ik via een server een share/mapping maken?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Door op de nt 4 server de map van de workstation te sharen. Ik weet niet zeker of dat werkt. Maar het is een idee.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
cyspoz schreef op 20 March 2003 @ 14:06:
Door op de nt 4 server de map van de workstation te sharen. Ik weet niet zeker of dat werkt. Maar het is een idee.
Ik ben bang dat dat niet gaat werken.
Ik ben nu een testbak inrichten, en daarop het register even onder handen nemen.

Verwijderd

Als je met meer dan 10 users naar een share wilt connecten MOET je NT 4.0 server hebben.

NT 4.0 workstation is wat dat betreft niet (goed) te kraken. Die regkey doet het niet in NT 4.0. Ik heb nog nooit gezien/gehoord/gelezen dat het met Workstation lukt om meer dan 10 connecties te hebben (ja, als je Apache installeert)

Je overtreedt bovendien de licentievoorwaarden van Microsoft.

Als sharen met NT 4.0 Server niet goed gaat, en met Workstation wel, dan heb je blijkbaar NT 4.0 Server niet op dezelfde wijze geinstalleerd.

Het op machine A delen van een share die op machine B staat gaat natuurlijk niet. Je kunt op machine A alleen maar directories delen die ook op machine A staan.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 20:57:
Als je met meer dan 10 users naar een share wilt connecten MOET je NT 4.0 server hebben.

NT 4.0 workstation is wat dat betreft niet (goed) te kraken. Die regkey doet het niet in NT 4.0. Ik heb nog nooit gezien/gehoord/gelezen dat het met Workstation lukt om meer dan 10 connecties te hebben (ja, als je Apache installeert)

Je overtreedt bovendien de licentievoorwaarden van Microsoft.

Als sharen met NT 4.0 Server niet goed gaat, en met Workstation wel, dan heb je blijkbaar NT 4.0 Server niet op dezelfde wijze geinstalleerd.

Het op machine A delen van een share die op machine B staat gaat natuurlijk niet. Je kunt op machine A alleen maar directories delen die ook op machine A staan.
je bent bekend met de 'ntswitch' tool :? die kan van je workstation een server maken, (werkt ook met XP pro trouwens)

en ja je hebt gelijk dat je in overtreding bent van je licentieovereenskomst

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Hm.. ik heb die NTSwitch tool gedownload, morgen maar eens proberen.
Voor zover ik nu gelezen heb, moet ik het daarmee kunnen doen... We'll see.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

cyspoz schreef op 20 maart 2003 @ 14:06:
DFS werkt onder windows2000 maar het is geen standaard utility van windowsNT4. voor de niet afkortingen kennis DFS staat voor Distributed File System. Kun je onder 1 share meerdere shares hangen terwijl het lijkt dat je naar 1 share connect. Reuze handig om hele shares te migreren bv.

Verwijderd

Beekforel schreef op 20 maart 2003 @ 22:19:
Hm.. ik heb die NTSwitch tool gedownload, morgen maar eens proberen.
Voor zover ik nu gelezen heb, moet ik het daarmee kunnen doen... We'll see.
Het schijnt inderdaad dat er mensen zijn die met gebruikmaking van ntswitch de 10 connection limiet "eruit gehaald hebben". Maar je begint je posting met:
We hebben hier een NT4 workstation staan waarop een netwerkapplicatie draait....
Ik krijg de indruk dat je op je werk zit. Het lijkt mij niet verstandig om op je werk (in een produktieomgeving) met dit soort tooltjes te spelen, waarvan je van te voren weet dat je de licentieovereenkomst overtreedt.

Is wel leuk voor thuis uiteraard (voor de lol, zeg maar).

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat NT Server DE oplossing zou moeten zijn, en dat het net zo goed moet kunnen draaien als NT Workstation. Waarom zou je trouwens niet Windows 2000 Server gaan inzetten, NT begint ondertussen wel een beetje oud te worden.

• Zwelgje
mutsje schreef op 20 March 2003 @ 22:48:
[...]

DFS werkt onder windows2000 maar het is geen standaard utility van windowsNT4. voor de niet afkortingen kennis DFS staat voor Distributed File System. Kun je onder 1 share meerdere shares hangen terwijl het lijkt dat je naar 1 share connect. Reuze handig om hele shares te migreren bv.
inderdaad handig, werkt trouwens ook met linux,

heb onlangs een klant van linux naar windows 2000 moeten migreren :(

(heb die klant enkele jaren daarvoor notebene van windows 2000 >linux gezet, maarja er kwam een applicatie welke niet onder linux kon werken... en toen was DFS inderdaad wel even handig 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 21-03-2003 20:01 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 08:33:

[...]

Ik krijg de indruk dat je op je werk zit. Het lijkt mij niet verstandig om op je werk (in een produktieomgeving) met dit soort tooltjes te spelen, waarvan je van te voren weet dat je de licentieovereenkomst overtreedt.

Is wel leuk voor thuis uiteraard (voor de lol, zeg maar).

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat NT Server DE oplossing zou moeten zijn, en dat het net zo goed moet kunnen draaien als NT Workstation. Waarom zou je trouwens niet Windows 2000 Server gaan inzetten, NT begint ondertussen wel een beetje oud te worden.
Jup, op mijn werk. Ik ben vandaag niet meer aan testen toegekomen.
Het is idd wel een beetje spelen met die licentie overeenkomst, maar het is even niet anders. Het is hooguit voor een paar maandjes, maar het blijft illegaal.
Windows 2000 is onderweg, maar dat gaat helaas nog wel even duren... Ik moet eerst een PVA* schrijven voor de migratie van 35 servers en 2000 werkstations..

PVA: Plan van aanpak

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

over meerdere sites? moet je op elke site als het even kan 2DC's zetten en een GC server

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Workstation heeft een licentiemaximum van 10 users, als je meer users er op wilt zul je moeten overschakelen naar server. Het op een dermate manier aanpassen van workstation dat hij wel meer dan 10 users aankan is tegen de licentieovereenkomst van Microsoft in, en wordt daarom op got ook niet gewaardeerd. Vandaar een slotje :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.