[VC] winbase.h(4438) : error C2018: unknown character '0xf'

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik probeer een opensource programma te compileren, maar hij geeft de volgende fout:

c:\program files\microsoft visual studio\vc98\include\winbase.h(4438) : error C2018: unknown character '0xf'

Ik ben het programma aan het uitpluizen maar dan moet ik hem wel ff kunnen compileren/runnen.

Deze fout ligt geloof ik niet aan het programma zelf, maar aan winbase.h. Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 18% gewijzigd door Fles op 20-03-2003 12:06 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Include je winbase direct of via windows.h?

Professionele website nodig?

• Fles
Via windows.h.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

volgens mij is je header corrupt gemaakt op een of andere manier (pc onlangs gecrashed?). Ik neem aan dat met die error wordt bedoelt dat er ergens ascii char 15 in de source staat... in dat geval moet je de PSDK even opnieuw installeren

oh, post de betreffende regel (en de regels die er omheen staan) uit winbase.h eens :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 20-03-2003 14:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
De meest gangbare oorzaak van "fouten" in system-headers zijn fouten in je eigen headers die eerder geinclude waren, dus check die eerst.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uit de MSDN:
unknown character 'hexnumber'
The source file contains an unexpected ASCII character, which is identified by its hex number. To resolve the error, remove the character. The following sample generates C2018:
int main()
{
int i™ = 1; // C2018, remove the extended ascii character
}
lijkt me dus stug dat er iets in een van zijn headers zit, waardoor hij in winbase.h de fout in gaat

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Het wil wel eens gebeuren met niet gematchte /**/ of "", waardoor een illegaal karakter opeens buiten een comment of string komt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Fles
Ik heb VC net geinstalleerd, dus het kan niet door een crash komen. En als ik het installeer dan ken er toch niet direct al een fout in winbase.h zitten?

Ik ben nieuw met Visual C en ik kan de betreffende regel in winbase.h niet erg vinden. Regel nummers ontbreken |:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm, rechtsonderin in de statusbalk? of doe ctrl+g en tik dan de betreffende regelnummer in

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Graveheart schreef op 20 March 2003 @ 23:38:
Ik heb VC net geinstalleerd, dus het kan niet door een crash komen. En als ik het installeer dan ken er toch niet direct al een fout in winbase.h zitten?

Ik ben nieuw met Visual C en ik kan de betreffende regel in winbase.h niet erg vinden. Regel nummers ontbreken |:(
Anders dubbelklik je op de foutmelding of zo?

Professionele website nodig?

Pagina: 1