Irak-topics...

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Sjah, ik begrijp wel dat men het centraal wil houden, maar kijk eens naar dat centrale Irak-topic. Nu al 10 pagina's groot, en het groeit heel hard. Het is daar onmogelijk om normaal over een bepaald aspect van de oorlog in Irak te spreken - er zijn immers veel te veel gespreksonderwerpen mbt die oorlog om het allemaal in één topic te proppen!

In één centraal topic van tientallen pagina's lang, heb je groot risico dat de zelfde discussies drie keer gehouden worden, omdat van niemand meer verwacht kan worden dat ze alles gelezen hebben. Ook worden alle verschillende discussies compleet door elkaar gevoerd, waardoor uiteindelijk alleen de oppervlakkige quick-reply-discussies overblijven, en de meer diepzinnige discussies die grotere replies en meer reply-tijd vergen volledig ondergegraven worden.

Een centraal topic is wel een goed idee, mits satelliet-topics over zeer specifieke onderwerpen wel toegelaten worden. Die satelliet-topics moet dan natuurlijk wel strict on-topic gehouden worden.

Dat is mijn mening... Wat vinden de modjes / andere GoTters?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ander misschien thema forum starten?

ik denk dat er alleen maar meer mensen mee gaan discusseren

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom er niet even een tijdelijk themaforum wordt aangemaakt. Ik begrijp best dat Tweakers.net een neutraal standpunt wil houden maar er worden toch topics over geopend.

Nu worden zowel [SG] als [NST] "vervuilt". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
hiervoor heb je toch LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

je kan onderhand een oorlog in Irak forum aanmaken, want er zullen vast nog wel een hoop topics over dit onderwerp gestart worden.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een themaforum is wel een aardig idee, aangezien NSTM (en andere fora) flink vol raakt met Irak topics. Mensen die daar niks mee te maken willen hebben kunnen dat er niet ff uitfilteren als ze toch NSTM willen zien in bv. active topics.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23

Steffie

Opaque

NSTM >> LA

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ja, je hebt wel een beetje gelijk. ALs iedereen zo'n irak topic plaatst, dan is de boel snel vol. Maar inderdaad wat Rody zegt: Het had eigenlijk hier gemoeten Lieve Adjes

Damn te laat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2003 12:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Mij lijkt een themaforum ook het beste. :)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Idd, een themaforum lijkt me de beste oplossing. En alle Irak-topics in andere fora sluiten of verplaatsen. Ik kan me namelijk voorstellen dat er ook mensen zijn die een beetje ziek worden van al dat geneuzel over Irak :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23

Steffie

Opaque

Er zijn niet meer topics over Irak dan gisteren het geval was. Op dit moment zie ik ook geen enkele aanleiding tot het openen van een topic over een actualiteit welke ook wordt besproken in dat centrale topic.

Dat wil niet zeggen dat er geen topics geopend mogen worden, maar ik zie geen interessante en nieuwe discussie uit bijvoorbeeld jouw gesloten topic voortvloeien.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien even wachten op antwoord van de crew ipv speculeren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is enorm oorlog straks. Als je ooit een actueel thema een eigen plek wil geven is dit een uitgesproken kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 16:42

faraway

Dank U...

Ik vind het erg vreemd dat er zolang gewacht wordt met een themaforum over Irak. Uiteindelijk komt het er toch wel van, zeker nu de ellende echt is begonnen. Waarom wordt er eigenlijk zo krampachtig over gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
[rml][ TF] nieuw thema: Oorlog Irak vs. VS vs. Europa[/rml]
[rml][ Themaforum]Irak[/rml]
Thema Forum: Golfoorlog?

Er waren al enkele mensen voor u ;) Conclusie is dat de GC crew in overleg is. Nog even geduld aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Sja .. als ik dan de ontwikkelingen in Irak zie, en hier wordt nog vrolijk een vakantieforum geopend en gemodereerd .. terwijl het centrale Irak topic alweer onleesbaar is geworden, dan vraag ik mij af: waar geen themaforum :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

faraway schreef op 20 maart 2003 @ 12:29:
Ik vind het erg vreemd dat er zolang gewacht wordt met een themaforum over Irak. Uiteindelijk komt het er toch wel van, zeker nu de ellende echt is begonnen. Waarom wordt er eigenlijk zo krampachtig over gedaan?
Ik snap niet dat iedereen zo ongeduldig is :/
als je iets te melden hebt doe je dat toch in een van de bestaande topics of desnoods een nieuwe?
Ik neem immers aan dat die draadjes eventueel gemoved worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 20 March 2003 @ 12:33:
Sja .. als ik dan de ontwikkelingen in Irak zie, en hier wordt nog vrolijk een vakantieforum geopend en gemodereerd .. terwijl het centrale Irak topic alweer onleesbaar is geworden, dan vraag ik mij af: waar geen themaforum :?

Dat vakantieforum is er al langer dan de oorlog hoor :/ Je doet net alsof wij vrolijk een vakantieforum openen, terwijl er ook een oorlog aan de gang is, maar dat is dus helemaal niet het geval. Er loopt een discussie over, er is meer voor een forum nodig dan alleen animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Steffie schreef op 20 March 2003 @ 12:05:
Er zijn niet meer topics over Irak dan gisteren het geval was. Op dit moment zie ik ook geen enkele aanleiding tot het openen van een topic over een actualiteit welke ook wordt besproken in dat centrale topic.

Dat wil niet zeggen dat er geen topics geopend mogen worden, maar ik zie geen interessante en nieuwe discussie uit bijvoorbeeld jouw gesloten topic voortvloeien.
Ik zie ook uit een groot centraal topic geen interessante discussie voortvloeien... Zo'n centraal topic is als een grote zaal waarin iedereen doorelkaar praat. Ik zei gewoon "ik heb hier een mening over een zeer bepaald iets, en komt u maar hier om mij heen staan om daarover rustig te kunnen praten". Op die manier is er 200x meer kans dat er daadwerkelijk een interessante discussie ontstaat.

Ik bevecht niet jouw redenen om mijn topic te sluiten - maar ik kan bij mezelf niet om de gedachte heen dat een deel van die reden gewoon het feit is dat je denkt dat alles centraal gehouden moet worden, en dus alle satelliet-topics over Irak sluit. (Niets persoonlijk, ik heb gewoon die indruk, en indrukken hebben nogal de neiging om wel eens fout te zijn)

En inderdaad had er al lang een Irak themaforum moeten zijn. Ik stel voor dat de huidige NSTM-mods daar gaan moddereten? Zij hebben immers ervaring met actualiteiten- en politiektopics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:37:
Er loopt een discussie over, er is meer voor een forum nodig dan alleen animo.
Wat dan? Moderators? Zoals ik al zei, zijn de huidige NSTM-moderators daarvoor excellente kandidaten imho. Meer dan animo en moderators is er niet nodig, volgens mij? Vooral als het gaat om een tijdelijk forum zoals deze... En het nut dat een Irak-forum zal hebben voor de signaal-ruis-verhouding in fora zoals NSTM en SG is natuurlijk overduidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op 20 maart 2003 @ 12:43:
[...]

Wat dan? Moderators? Zoals ik al zei, zijn de huidige NSTM-moderators daarvoor excellente kandidaten imho. Meer dan animo en moderators is er niet nodig, volgens mij? Vooral als het gaat om een tijdelijk forum zoals deze... En het nut dat een Irak-forum zal hebben voor de signaal-ruis-verhouding in fora zoals NSTM en SG is natuurlijk overduidelijk...

Daar moeten ze het wel zelf mee eens zijn, ergo: je moet als crew wat dit betreft wel op een lijn zitten en aangezien niet iedereen 24 uur per dag op GoT zit kan dat wel ff wat langer duren dan een half uur. De discussie of een themaforum wel gewenst is loopt ook nog. Voor de rest heb je een policy nodig, iemand die het forum aan kan maken en de rechten voor mods uit te delen enz. Het gaat iig niet zonder enige coördinatie en discussie en dat kost nu eenmaal tijd...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:47:
Daar moeten ze het wel zelf mee eens zijn, ergo: je moet als crew wat dit betreft wel op een lijn zitten en aangezien niet iedereen 24 uur per dag op GoT zit kan dat wel ff wat langer duren dan een half uur. De discussie of een themaforum wel gewenst is loopt ook nog. Voor de rest heb je een policy nodig, iemand die het forum aan kan maken en de rechten voor mods uit te delen enz. Het gaat iig niet zonder enige coördinatie en discussie en dat kost nu eenmaal tijd...
Bedankt voor de uitleg. * Mx. Alba wacht (on?)geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:47:

[...]

Misschien een tipje voor de toekomst (het maakt mij overigens niet uit of er wel of niet een thema forum komt).

Het was al een week geleden al zeker dat het zou beginnen en natuurlijk kan je hieruit de conclusie wel trekken dat er veel topics geopent gaan worden en dat er wel animo zal zijn voor een thema forum. Dan lijkt het mij wel handig als je (zoals je zelf al zegt) iets wat veel tijd kost al langzaam in beweging brengt.

Dan had je namelijk vannacht misschien met 1 druk op de knop dat thema forum kunnen openen en had je nu veel "gezeur" kunnen vermijden, mocht het dan allemaal voor niks zijn geweest (wat in deze situatie zeer onwaarschijnlijk was) dan kan je dat extra forum altijd wel weer voor wat anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
I agree met [Airwolf] (gebeurt niet vaak, maar soms moet ik wel :)).

Iedereen heeft aan zien komen dat de pleuris uit ging breken in Irak, nu is de pleuris uitgebroken en moet de GoT-crew nog in overleg om te kijken of zo'n thema-forum een bijdrage levert. Straks heb je meer werk met het afhandelen van de 'zeur-draadjes' over een thema-forum dat er niet is, dan je zou hebben als je al een thema-forum gereed had staan (jaja, speculatie :+).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben voor een wat breder thema forum dan alleen die oorlog. Als je kijkt naar de wereld is er rond de oorlog veel meer aan de hand. Problemen binnen VN en NL over de oorlog e.d. Dat zou daar dan ook moeten :)

* Basszje is ook erg voor een thema forum iig :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Basszje schreef op 20 March 2003 @ 15:52:
Ik ben voor een wat breder thema forum dan alleen die oorlog. Als je kijkt naar de wereld is er rond de oorlog veel meer aan de hand. Problemen binnen VN en NL over de oorlog e.d. Dat zou daar dan ook moeten :)

* Basszje is ook erg voor een thema forum iig :)
Misschien is een (tijdelijk?) wereldpolitiekforum? Handig voor allerlei internationale politieke, handels-, oorlogs- en andersoortige conflicten... Elke keer dat er nu een of andere politieke crisis uitbreekt wordt NSTM daar compleet mee doodgegooid.

Zomaar een ideetje dat waarschijnlijk niet eens nieuw is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hadden er idd wat eerder op kunnen anticiperen, maar het is echt vrij plotseling vrij hard gegaan met de topics. Had ik eigenlijk ook niet verwacht :)

En een themaforum gaat idd niet alleen over de oorlog zelf, maar ook over de (inter)nationale gevolgen met betrekking tot de oorlog. Alle internationale conflicten is denk ik wat te breed, het is ook de bedoeling dat het een tijdelijk themaforum mbt en nav de gebeurtenissen in Irak. Mogelijk andere conflicten kunnen nog prima opgevangen worden in NSTM, SG of zelfs W&L imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het anders niet mogelijk een tweede themaforum te openen oid? Als er een tekort is aan mods wil ik wel litemodereren hoor ;)

[edit]
Door Wezen - Tuesday 18 March 2003 11:07

Even ter illustratie/bijvoeging post MaDLiVe:

NSTM

(open)
Speach van Bush (+gedicht)
Poll - Moet de VS Irak aanvallen ?
[na de oorlog] Irak toch MVW
Balkenende steunt Bush; einde formatie CDA-PvdA?
Als Irak-oorlog doorgaat: invoer autoloze zondag
(dicht)
[Poll] Ga jij naar de toespraak van Bush kijken?
"bush to address nation at 0100GMT"

W&L

Oorlog in Irak dichtbij?
De ondraaglijke lichtheid van de Europese vredespolitiek

SG

Deelname Nederland aan oorlog Iraq?

En dan zijn ze nog niet begonnen
Lijkt me dus een goed idee - indien men besluit een oorlog te beginnen
Uit één van de gesloten topics... heb de links niet overgenomen, maar ze kloppen allemaal wel :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Misschien nuttig om ook even een MEDje te maken met daarin de uitleg dat TFV verandert is in TFI :)

(voordat de vragen komen waar TFV is gebleven ;))

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 17:13

Arno

PF5A

ChristuS schreef op 21 maart 2003 @ 01:13:
Misschien nuttig om ook even een MEDje te maken met daarin de uitleg dat TFV verandert is in TFI :)

(voordat de vragen komen waar TFV is gebleven ;))
Heb ik net gedaan ;)

Nieuw themaforum

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Traag, waarom kan jij in Med posten :?

[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 21-03-2003 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Netjes, er was inderdaad wel behoefte aan als je zo de topics zag...
[Airwolf] schreef op 21 maart 2003 @ 07:47:

Traag is gewoon een l33t hax0r.

[ Voor 19% gewijzigd door Kjev op 21-03-2003 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[Airwolf] schreef op 21 maart 2003 @ 07:47:
:/

En jij noemt jezelf een tweakers :/ Hij is undercover admin voor al een jaartje of 2 ofzo, dat ik dat jou moet vertellen :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
We Are Borg schreef op 21 maart 2003 @ 08:22:
[...]

:/

En jij noemt jezelf een tweakers :/ Hij is undercover admin voor al een jaartje of 2 ofzo, dat ik dat jou moet vertellen :X

:+
Psst, ik probeer een complot theorie te bouwen en dan verpest jij het helemaal met een opmerking.... en dat durft zich een tweaker te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

[Airwolf] schreef op 21 March 2003 @ 07:47:
Sorry dat ik het nu heb verraden... ik ben in het geheim Moderator MED. Aangezien er erg veel mensen hebben gesolliciteerd voor deze fiunctie, heb ik gevraagd om geen status te krijgen in verband met jaloerse reacties.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Traag schreef op 21 maart 2003 @ 10:28:
[...]
Sorry dat ik het nu heb verraden... ik ben in het geheim Moderator MED. Aangezien er erg veel mensen hebben gesolliciteerd voor deze fiunctie, heb ik gevraagd om geen status te krijgen in verband met jaloerse reacties.
uh huh.. :/
Ik weet al dat het draadje gemoved was hoor, alleen kijk ff naar de tijd van die vraag. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Attilla op 21-03-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

[Airwolf] schreef op 21 March 2003 @ 10:43:
alleen kijk ff naar de tijd van die vraag. :P
Toen sliep ik nog 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off Topic == *click*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.