Volledige foutmelding:
Unclosed quotation mark before the character string '
Oorzaak:
Ik wil in een query string gebruik kunnen maken van ' en ", voor mysql kan ik hiervoor addslashes of mysql_escape_string gebruiken.
als ik echter addslashes gebruik om de ms sql query te escapen krijg ik bovenstaande foutmelding.
nu heb ik al bedacht om, als er een ' in de query string staat 'm in " te enclosen en vice versa, maar wat nu als er zowel " als ' in staat, zoals bijvoorbeeld
"Aghia Sophia" Children's Hospital
AddSlashes maakt er het volgende van: \"Aghia Sophia\" Children\'s Hospital en het maakt niet uit of ik er ' of " omheen zet
de search geeft geen resultaten als ik op de foutmelding zoek
Google geeft 2 pagina's, maar voor zover ik heb kunnen zien, geen oplossing ...
Ik zie waarschijnlijk iets simpels over het hoofd, maar wat
Unclosed quotation mark before the character string '
Oorzaak:
Ik wil in een query string gebruik kunnen maken van ' en ", voor mysql kan ik hiervoor addslashes of mysql_escape_string gebruiken.
als ik echter addslashes gebruik om de ms sql query te escapen krijg ik bovenstaande foutmelding.
nu heb ik al bedacht om, als er een ' in de query string staat 'm in " te enclosen en vice versa, maar wat nu als er zowel " als ' in staat, zoals bijvoorbeeld
"Aghia Sophia" Children's Hospital
AddSlashes maakt er het volgende van: \"Aghia Sophia\" Children\'s Hospital en het maakt niet uit of ik er ' of " omheen zet
de search geeft geen resultaten als ik op de foutmelding zoek
Google geeft 2 pagina's, maar voor zover ik heb kunnen zien, geen oplossing ...
Ik zie waarschijnlijk iets simpels over het hoofd, maar wat

[ Voor 10% gewijzigd door TheRookie op 20-03-2003 11:47 ]