[Exchange2k]Mail van buitenaf kan af en toe niet geroute wor

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
Ik zit met het volgende probleem, als iemand vanaf een freeler account mij een mailtje stuurt dan krijgt hij:
"Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is martin@lemaitre.nu. Onderwerp 'test via freeler basiis', Account: 'fam le maitre', Server: 'smtp.freeler.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Cannot route to <martin@lemaitre.nu>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"
Ook vanaf het @we.nl domain geeft het problemen. Nou zou je zeggen dat dit een dns probleem is. echter komt het vanaf de meeste domeinen wel gewoon aan. ik heb geprobeert en dat werkte, vanaf @tiscali.nl @xs4all.nl @hotmail.com .@wanadoo.nl .

Toen ben ik bij de dns van freeler gaan zoeken en die zouden zijn:
Primaire DNS : 213.218.76.150
Secundaire DNS : 213.218.76.151
en die geven netjes antwoord:
lemaitre.nu
Server: cachednsENV4.svr.pol.co.uk
Address: 213.218.76.151

Non-authoritative answer:
lemaitre.nu MX preference = 10, mail exchanger = 195.241.107.113

lemaitre.nu nameserver = ns1.lemaitre.nu
lemaitre.nu nameserver = ns2.lemaitre.nu
ns1.lemaitre.nu internet address = 195.241.107.113
ns2.lemaitre.nu internet address = 195.241.107.114
Ik zou dus echt niet weten waarom er niet gerouted kan worden vanaf die domeinen.
Mijn ervaring met Exchange is erg kort, iemand die mischien een oplossing weet?

Relevante informatie:
Het probleem doet zich voor since ik een nieuwe exchange server geinstalleerd heb en van de oude alle mailboxes verplaats hebt naar de nieuwe. Vervolgens heb ik de oude installatie ongedaan gemaakt.

INFO:
Server draait op w2k sp3 met laatste Hotfixes en Exchang2k SP3, daar draait dan ook alles op, dus www ftp etc. Op de NAT router heb ik een entree gemaakt en die geforward (port 25tcp), en dat werkt ook want zowel de dns als de SMTP is vanaf buiten af tebenaderen.

Ik ben een beetje ten einde raad aangezien ik namlijk ook voor mijn vadersbedrijfje het domein lemaite.nl graag zou willen hosten, maar nu gaat dat dus niet door omdat mijn oom (medeeigenaar) nu dus ontzentende twijfels heeft, hij is die freeler gebuiker namelijk (en terecht natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door HermeS op 20-03-2003 11:18 ]

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
hmmm, ik ben wat verder gaan kijken, maar kan dit probleem liggen aan het feit dat ik gebruik maak van NAT, en dat de DNS servers van bepaalde bedrijven ook de A records naam lemaitre.nu eerst gaan opzoeken ipv alleen maar naar de MX records?

Want omdat mijn DNS server op een NIC draait met ip 10.0.0.2 vult hij die ook in voor lemaitre.nu , maar het vreemde is dan dat hij het wel gedaan heeft. Is er hier iemand die bij freeler een accountje heeft en mij even een test mailtje zou willen sturen, of bij een andere ISP die niet in het lijstje staat? adres: martin@lemaitre.nu