[bab] Hoe open ik dit bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik kreeg net van een gebruiker een .bab bestandje aangeleverd. Ik heb gezocht op google en zelfs altavista, maar kon er niets over vinden. Heeft iemand een idee hoe ik dit bestandje kan openen? Het gaat om dit bestand » Walmuur Erasmusgracht.BAB

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
vraag aan de afzender wat het voor bestand is, misschien wel makkelijker :) iedere
extensie is mogelijk voor ieder bestand (volgens mij wel 2097152 mogelijkheden)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Al gevraagd aan de zender?

Verwijderd

- Rename naar .exe en dan starten
- idem zip

Zit er dik in dat het een rename heeft gehad omdat iemand een beveiliging wil omzeilen.

Let wel: eerst scannen op viri he ;)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
De gebruiker heeft dit bestand van een leverancier gekregen, hij heeft het er al bij laten zitten, dus van hem hoeft het niet meer. Maar ik blijf met een onbeantwoorde vraag achter, en daar kan ik als tweaker niet tegen ;) Een virus is het niet, want die had niet door onze viruswall heengekomen. Renamen heb ik ook al geprobeerd. In notepad kom ik af en toe nederlandse teksten tegen. Het bestand is overigens 236Kb groot.

Verwijderd

Een bestand heeft een header (dat is in ieder geval met plaatjes) door het bestand in kladblok te openen kun je vaak de header gewoon lezen, moet je maar eens proberen. Kladblok in win 98 is echter niet zo geschikt met grotere bestanden. In windows 2000 opent ie alles. Zo kun je in ieder geval controleren of de extensie klopt. De extensie bab heb ik nooit van gehoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 11:26:
Een bestand heeft een header (dat is in ieder geval met plaatjes) door het bestand in kladblok te openen kun je vaak de header gewoon lezen, moet je maar eens proberen. Kladblok in win 98 is echter niet zo geschikt met grotere bestanden. In windows 2000 opent ie alles. Zo kun je in ieder geval controleren of de extensie klopt. De extensie bab heb ik nooit van gehoord.
is dus al geprobeer. Kun je wijs uit die nederlandse teksten ? Het zou misschien een plaatje kunnen zijn, misschien renamen als gif, jpg,tif,ai,eps ??

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
misschien een word bestand :)

was je zelf nog niet opgekomen he!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 00:53

job

ook http://filext.com/ kent de extensie niet.
zit niets anders op dan contact opnemen met de leverancier van het bestand.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mail het begin van de file anders even, ik wil de header wel even zien.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb de header gemaild gekregen, een file die er erg veel op lijkt heb ik bijvoorbeeld hier gevonden:

http://student.tfc.edu/hunnicutt/databse.html
en hier:
https://ssl3.pwebtech.com/docs/

In beide zie ik de tekst : 'standard jet db' Dat volgens mij een oudere Database-connectie-techniek van Microsoft is.

Het is dus een microsoft-product gerelateerde file.

De tweede url van hier boven, als je er achter de tekst index.html.doc dan krijg je
een word file die iets uit probeert te lezen.... :?

* Tukk zoekt even verder

Probeer het te hernoemen naar een acces extentie?

Heeft iemand anders nog wat?

[ Voor 28% gewijzigd door Tukk op 20-03-2003 22:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

de jet db is nog steeds actueel, is de motor voor een ADO verbinding volgens mij
een bab is misschien een binair stukje data ?

heeft het niets met een vertaling (babylon - .bab) te maken ?
ik zag nl een .bab in deze link

[ Voor 49% gewijzigd door freddifish op 20-03-2003 22:57 . Reden: linkje ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
zoals je ongetwijfeld niet gelezen hebt, bestond een .bab helemaal niet :)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 10:24
En bestaat nu wel blijkbaar ?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Deze search had ik dus ook al gedaan, maar ik kom niets verder met de info hier.

Wat heb jij gevonden wat ik niet zie?
Wat is die bab-file nu?

Pagina: 1