[CMOS]Hij boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Zoals jullie wel weten, zit die kast nu in die hamsterkooi... Maar nu luid het volgende probleem de bel... (is dat een gezegde?? :X) Ehm. Ik doe het deurtje dicht van de kooi... De computer gaat aan, hij begint RAM te tellen, staat van "Press DEL to enter Setup", daarna staat er "WAIT" in beeld, (volgens mij is dat vlak voordat ie normaal de IDE ging detecten.) En daar kapt ie er mee, heb CMOS reset geprobeerd (als ik het goed heb gedaan ) Dat hielp nie, andere IDE kabel geprobeerd, werkte ook niet... Hellup?!
Heb search al gebruikt, maar werd ik niet errug veel wijzer uit :S En kon de topic ook niet deleten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Wussie op 20-03-2003 11:13 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Bios ook gereset?
Kun je wel in DOS opstarten? Floppydrive wel in orde?
Misschien is je HD naar de klote (RIP). :'(
Of probeer ff je HD in een andere pc en test hem ff met een zo'n tooltje van desbetreffende fabrikant.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft niets met software te maken, dus ik verplaats je vraag van SA naar Processors, Mobo's & Geheugen :)

Lees ajb even Dit graag lezen eer je een topic opent en Technische PMG FAQ, dan zie je dat extra info hard nodig is. Ik zou beginnen met het opnoemen van de specs, zoals welk mobo etc :Y)
offtopic:
Dat over die hamster snap ik niet bepaald. Ah, PC in Hamsterkooi :) Grappig gedaan! :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check: Dit graag lezen eer je een topic opent it is iig niet de manier hier zo'n topic te starten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.